SME

Chevrolet Aveo - prvá jazda

V triede malých sedanov, kde ešte pred pár rokmi osamotene kraľovali Renault Thalia a Škoda Fabia sedan, nastáva pomerne rušné obdobie. Starnúce Daewoo Kalos nahradilo nové Aveo pýšiace sa novým dizajnom a hrdou značkou Chevrolet.

V triede malých sedanov, kde ešte pred pár rokmi osamotene kraľovali Renault Thalia a Škoda Fabia sedan, nastáva pomerne rušné obdobie. Starnúce Daewoo Kalos nahradilo nové Aveo pýšiace sa novým dizajnom a hrdou značkou Chevrolet.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalší lacný sedan
Podľa prvých kilometrov na cestách Talianska a Slovinska usudzujeme, že Aveo môže za istých okolností miešať karty vo svojom segmente. Spomínané okolnosti sa vzťahujú najmä na cenu a štandardné vybavenie. Aveo má podľa prvých informácií stáť okolo 320 000 Sk. V tejto cene bude jeden airbag, elektricky ovládané predné okná, výškovo nastaviteľný volant, centrálne zamykanie, rádio s CD (vrátane MP3) a delené zadné sedadlá. Žiaľ posilňovač riadenia a airbag spolujazdca bude až v 2. stupni výbavy, ABS ešte vyššie. Chevrolet chce Aveo povýšiť na globálny model predávaný v 120 krajinách sveta s dôrazom na strednú a východnú Európu, Áziu a Južnú Ameriku. Štandardná výbava bude zrejme koordinovaná v závislosti od cieľového trhu.

Krásavec
Vplyv koncernu GM na dizajn nových modelov je viac ako osožný, pretože Aveo zaujalo dizajnom už na jessenom autosalóne IAA vo Frakfurte. Malý a fakt pekný sedan je oproti Kalosu dlhší (+7 cm) , vyšší (+1cm) a širší(+4 cm). Ako sa ukázalo na minimálne modifikovaný podvozok je nová karosérie poriadne sústo. Aveo sa v zákrutách dosť nakláňa a lepšie reakcie (presnosť) sme čakali aj od riadenia. V komforte i stabilite sa nám zdá istejšia Dacia Logan (verzia s posilňovačom riadenia). Naopak interiér má Aveo výrazne krajší a prepracovanejší ako konkurenti. Dokonca Aveo je zvon i zvnútra krajšie ako Fabia. Priestorové podmienky zodpovedajú rázvoru náprav 2480 mm (Honda City – 2450 mm, Fabia Sedan – 2460 mm, Dacia Logan – 2630 mm). Nová palubná doska dostala krajšie tvary, lepšie vypracovanie a príjemný povrch plastu. Batožinový priestor objemu 400 l nedokáže konkurovať najlepším, zároveň poskytne výrazne viac ako krátke verzie malých automobilov. Praktické i cenové prednosti Chevroletu Aveo sú už vopred dané, neznámou bola technická úroveň a podvozok. Podvozok so vzperami McPherson vpredu a vlečenými ramenami a torznou priečkou vzadu veľmi dobre znáša všetky nerovností cresty a vďaka rozchodu zadných kolies zväčšenému o 20 mm zaručuje vozidlu o poznanie presvedčivejšie jazdné vlastnosti než predchodca. Stále však patrí skôr medzi priemer svojej triedy.
Benzínový štvorvalec objemu 1,2 l a výkonu 53 kW(72 k) má an svoj objem relatívne slušný výkonn, v praxi bol trochu utlmený čo mohol spôsobiť nízky počtet najazdených kilometrov. Základný motor je kultivovaný a spojený s dobre urobenou prevodovkou. Práve prevodovka sa stala kameňom úrazu celkom dynamického väčšieho motora 1,4 16 V (70 kW/94k). Stará kulisa je nepresná a radenie tým pádom koplikované. Ani tento detail nám však nepokazil dojem z pekného sedanu s veľkým potenciálom. Dúfajme, že budúcnosť prinesie aj naftový motor. Aveo znamená veľký skok oproti predchádzajúcemu modelu Kalos v dizajne, vypracovaní a koncepcii interiéru. Zlepšenie podvozka už nie je také citeľné.

SkryťVypnúť reklamu

Aveo je meno , na ktoré bude konkurencia v kategórii lacných rodinných sedanov alergická. Konečný úspech nového Chevroletu závisí od ceny, pretože potenciál auta nemožno prehliadnuť.

 

 




Dizajn nepotrebuje komentár , zvlášť keď na testovaných exemplároch boli hliníkové kolesá s nížším profilom pneumatík, než ponúkne základná verzia s motorom 1,2. Nám učarovalo Aveo v žltej farbe (hodí sa k oblohe).

 

 




Typickí Slováci, akonáhle vidíme v zahraničí nápis, ktorý nám niečo pripomína, okamžite tomu venuje pozornosť. Pri pohľade na túto tabuľu sme začali uvažovať nad potenciálom nového Chevroleteu. Ak Aveo nebude mať dobrú cenu, tak svoju šancu na trhu nevyužije. Predchodca – Chevrolet Kalos je však v prvej desiatke najžiadanejších automobilov u nás. Aveo má teda slušný potenciál. Okrem priestranného interiéru ponúka stredne veľký batožinový priestor (400 l) s primeraným vstupným otvorom.

SkryťVypnúť reklamu

Na rozdiel od iných lacných sedanov, detaily karosérie sú veľmi pôsobivé. Krivky a ich prepracovanie ďaleko prevyšujú Daciu Logan i Fabiu Sedan.

 

 



 

Volant pochádza z Kalosa. Všetko ostatné je nové a hodnotnejšie. Za prevedenie niektorých detailov by sa nemuseli hanbiť ani drahšie vozidlá. Viac priestoru sme čakali v oblasti nôh vodiča.

 



 

Zadné sedadlá sú umiestené vyššie a dobre podopierajú stehná. Operadlá majú príjemnejší sklon, opierky hlavy lepší tvar než v minulosti. Pre nohy a hlavu je tam ale v porovnaní s Daciou menej miesta. Predné sedadlá s mäkkým bočným vedením zodpovedajú našim očakávaniam.

 

 

 

 





Jazdné vlastnosti neprekročili tieň predchádzajúcej generácie, hoci podvozok celkom dobre absorbuje nerovnosti a kmity karosérie pri prudkých manévroch. Aveo sa však v ostrých zákrutách citeľne nakláňa. Ak zoberieme do úvahy účel, na ktorý má Aveo slúžiť, jeho jazdné vlastnosti sú primerané. Riadeniu by prospel priamejší prevod.





SkryťVypnúť reklamu

Chevrolet Aveo má byť auto do koča aj do voza. Preto sme si s ním odbehli aj na vidiecke cesty, kde nás milo prekvalil komfort a dobre tlmené nerovnosti cesty.

 

 



 

Materiáloví inžinieri použili trik s povrchovou úpravou prístrojovky, ktorá je síce tvrdá, ale jej povrch vyzerá ako v drahších automobiloch s mäkkším plastom.









SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  5. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  6. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  7. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  4. Invázne rastliny ako superpotraviny
  5. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  6. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 7 641
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 4 752
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 953
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 374
  5. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 1 901
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 673
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 555
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 525
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  2. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte
  3. Martin Greguš: Paralely Mníchova 1938 a Aljašky 2025: opakovaná lekcia dejín?
  4. Ernest Klotton: Bordel
  5. Martin Turčan: Vlk a osol, balada o mieri
  6. Ján Valchár: Trumpík ako toaletná bumáška
  7. Ivan Čáni: „Pán Lavrov bol perfektný s tým svetrom a pán Putin? Jasný svetový líder!“
  8. Braňo Ondruš: Štát nesmie vykorisťovať vlastných občanov
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 54 293
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 12 872
  3. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 10 799
  4. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 9 585
  5. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 8 209
  6. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 633
  7. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 6 397
  8. Monika Albertiová: Máme po puči 6 366
  1. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  2. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  3. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  4. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  5. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  6. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  7. Igor Pogány: Týždenný prehľad noviniek zo sveta AI
  8. Igor Pogány: Tento prompt pre AI 10-násobne zlepší vaše schopnosti učenia
SkryťZatvoriť reklamu