SME

Jeep Commander – Yes sir ! Mission is completed !

Na svete je málo značiek, ktoré si môžu dovoliť odklon od bežného komerčného dizajnu bez strachu z nechcenej straty záujmu a popularity. Hranatý Jeep Commander môže na prvý pohľad pôsobiť ako vojenská škatuľa na kolesách, napriek tomu nikto nepochybuje o

jeho aktuálnosti a schopnosti skĺbiť výhody tvrdého off-roadu s komfortom SUV.

Kompromisy to sú krysy
Každé SUV je v podstate kompromisom s prevládajúcim cestným charakterom. Jeep však tento trend odmietol a neustúpil z požiadaviek na terénne auto, preto nikdy nebude čistým SUV, hoci počtom miest sa tak tvári. Hranatý interiér, nízke okná, takmer kolmé čelné sklo a obrovská predná kapota vyvolávajú vo vodičovi až prehnané sebavedomie. Spojenie starej „Ameriky“ a moderných požiadaviek na interiér sa celkom podarilo, akurát nechápeme ťah so siedmimi sedadlami. Do tretieho radu sa zle nastupuje a miesta tam tiež nie je nazvyš. Zbytočný tretí rad sme radšej sklopili do podlahy s vidinou obrovského kufra (1017 l). Na druhej strane, snaha sa cení, lebo vzadu pri treťom rade je nezávislé ovládanie kúrenia a ventilácie. Oveľa viac nám učarovali odkladacie priestory, zvuk autorádia, šírka interiéru, presklenné časti strechy, elektricky nastaviteľná poloha pedálov a oddelené otváranie okna v piatych dverách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kolos
Commander s trojlitrovým šesťvalcom v záprahu (160 kW / 218 k) dokáže ísť poriadne rýchlo aj na bežných cestách, a to bez strachu z prehnaného riskovania. Podvozok nezaprie DNA terénneho auta s mäkkým pružením prednej nápravy a hojdaním karosérie. Obrovská hmota sa rozhýbe pomerne rýchlo, preto treba mať na pamäti jej kinetickú energiu, prinajmenšom v blate alebo na snehu. Dobrú službu pri 2,3 t vážiacom kolose odviedli brzdy a tiež krútiaci moment motora (510 Nm). Týrať Commander v uliciach mesta nemá význam, ale vyjsť si s ním na vidiek alebo absolvovať tisíc kilometrov po diaľnici je už lepší nápad. Ideálna jazda však začína tam, kde by ostatné SUV pochoval sneh, blato alebo priekopa. Jediným negatívom jazdných zážitkov je spotreba ovplyvnená hmotnosťou a nekompromisne neaerodynamickým tvarom. Výrobca uvádza priemer 9 l/100 km, ale nám spotreba neklesla pod 12 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

O jednom kolese
Systém Quadra drive II dokáže to, čo mnohým pohonom všetkých kolies chýba. Nedokonalé pribrzďovanie jedného kolesa nahradí tak, že výkon cielenie presunie na jediné koleso. V zime tak na pohnutie stačí, aby bolo jedno koleso mimo ľadu. Pri aktivovanom redukovanom prevode sa z podvozka ozve patričný buchot a Commader vyrazí za svojim cieľom. Jeho achilovou pätou môže byť jedine nižšia svetlosť (218 mm), prípadne dlhý rázvor náprav.


Naše hodnotenie

vzhľad nekompromisný, osobitný a tvrdý
interiér priestor, komfort, ergonómia a zbytočný tretí rad sedadiel
motor relatívne tichý, silný a smädný diesel
jazdné vlastnosti v teréne super, na ceste bežný priemer
technika pohon všetkých kolies Quadra Drive II vyniká
výbava slušná, drahé príplatky
úžitok najmä tam, kde iní nemôžu prejsť
celkový dojem nekompromisné auto s dnes tak potrebnou vlastnou tvárou


Cena modelu od 1 649 000 Sk
Cena testovanej verzie Limited 1 949 000 Sk
Motor 3,0 CRDi V6
Výkon motora 160 / 218 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,0 s
Objem batožinového priestoru (2-5-7 miest) 170 - 1030 - 1950 l
Spotreba podľa výrobcu 9,2 l/100 km
Spotreba v teste 12,0 l/100 km
Bezpečnosť ESP, ABS, 6 x Airbag


Podľa našej osobnej skúsenosti z blata usudzujeme, že Commander bude na rozdiel od bežných SUV vhodný tam, kde nie sú v zime udržiavané cesty. Brutalita, s akou pokorí terén, vyráža dych. Trochu suverenity stráca na ceste mäkkým pružením.

Hranatá krása dominuje aj v praktickom interiéri s veľkým volantom a množstvom odkladacích prvkov. Netradične pôsobia elektricky posúvateľné pedále.

SkryťVypnúť reklamu

Hranatá karoséria s veľkým aerodynamickým odporom zvyšuje spotrebu ale hlavný je imidž.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 301
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 7 188
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 087
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 814
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 693
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 829
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 181
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 551
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 309 bol prvým modelom značky, ktorý sa dal kúpiť v Tuzexe, biele GTI je však dovezené zo západu.

Bol prvým modelom značky, ktorý sa predával v Tuzexe.


Oliver Varchol
Ilustračné foto

Ktoré krajiny majú 10 dňovú diaľničnú známku?


20
Citroën nepoužije na Slovensku reklamu s medveďmi.

C3 Aircross značka nebude spájať so šelmami.


11
Jeep Compass

Na dieselovú verziu zabudnite.


3
reklama
  1. Anna Miľanová: Štylizované, fantazijné kvety v trávnatom poraste...
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (9. - 15.5.1925)
  3. Elena Antalová: Koho som ešte nedokázal nasrdiť? "Majiteľ"sveta z mesta T.
  4. Ján Valchár: Plánuje Maďarsko vojnu?
  5. Jozef Pivarník: Ficov kultúrny kiks: Keď premiér "rusofóbne" kritizuje ruskú klasiku!
  6. Daniel Jankech: Čo spája voličov Róberta Fica?
  7. Ján Šeďo: Zomrel Jiří Bartoška...
  8. Daniel Balko: Dnešná Moskva oslavuje vojnu, nie jej obete. Napokon, bola pri jej vzniku.
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 37 446
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 645
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 123
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 355
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 968
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 741
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 977
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 972
  1. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  2. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  3. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  4. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  5. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  6. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  7. Tupou Ceruzou: Zámočky
  8. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
SkryťZatvoriť reklamu