SME

Fiat Punto - keď servis zaostáva

Keď prišiel na trh Grande Punto napísal som, že po rokoch má Fiat opäť veľkú šancu preraziť. Ide totiž o minimálne taký dobrý produkt, akým bolo svojho času Punto prvej generácie. Tiež som spomenul, že bude závisieť len od importéra a predajcov ako dokážu

túto šancu využiť.

Prečo tento diel takto začínam? V auguste sme súbežne s modelom Kia Rio začali testovať aj Fiat Grande Punto. Tento dlhodobý test je netradičný v tom, že vozidlo sme neprevzali nové, ale jazdené. V tom čase malo na tachometri 12.684 km. Pred nami teda absolvovalo niekoľkomesačnú šnúru krátkodobých testov v rôznych médiách. Dokončilo ju v slušnej kondícii. Vyskytla sa ale jedna drobnosť, ktorú bolo treba doladiť. Z času na čas na každom novom aute, zvlášť medzi prvými kusmi, vyplávajú na povrch malé poruchy. Nám sa zasekávalo ľavé bočné okno. Po spustení sa raz dalo zatvoriť na prvý, inokedy až na piaty krát.

Pred začiatkom testu dali sme preto auto do servisu, aby sme mohli odštartovať s čistým štítom. Odvtedy sme boli v servise s tou istou poruchou ešte ďalšie dva razy. Dodnes ju neodstránili! Medzičasom nám prestal fungovať otočný ovládač ventilácie, takže dôvody k návšteve servisu už boli dva. Iste mi dáte za pravdu, že začínať jeseň s týmito poruchami nie je nič príjemné. V autorizovanom servise Auto-Impex v Bratislave na Rožňavskej ulici však dodnes ani jednu z porúch neodstránili! Pritom ide o banality, ktorých opravu niekoľkokrát urgoval aj importér. Začínam mať preto dojem, že pošramotenú povesť značky Fiat u nás, zvlášť v Bratislave, nemajú na svedomí ani tak samotné produkty (modelovo Fiat v poslednom čase razantne napreduje, čo dokazuje nielen Grande Punto ale celá paleta pripravovaných noviniek) ako šlendrianska práca a prístup niektorých servisov. V tomto konkrétnom prípade firmy Auto-Impex.

Chcem zdôrazniť, že poznám viaceré značkové servisy Fiat mimo Bratislavy, za ktoré som ochotný dať ruku do ohňa a s ktorými som nikdy nemal žiaden problém. Zároveň sa vôbec nedivím, že mnohí bratislavčania servisujú svoje Fiaty v Dunajskej Strede, Pezinku a inde. A to aj napriek tomu, že v Auto-Impexe sa tvária ako veľmi im záleží na službách zákazníkom, čo dokazuje, že v pracovných dňoch je ich servis otvorený do 22,30 hod. My sme túto výhodu využili len na to, aby sme ráno prevzaté auto mohli ešte ten istý deň večer vrátiť príjmaciemu technikovi s tou istou poruchou. S kolegom sme už uzavreli stávku koľkokrát budeme musieť ešte navštíviť tento servis, kým spomínané drobnosti odstránia alebo chybné súčiastky v záručnej lehote vymenia.

Pritom to nie je naša prvá negatívna skúsenosť s touto spoločnosťou. Keď sme sa napríklad pýtali, kedy má Grande Punto 1.3 JTDm výrobcom predpísanú výmenu motorového oleja, dvaja príjmací technici nám svorne tvrdili, že po každých 20.000 km. S príchodom novej generácie motorov Multijet sa pritom interval výmeny oleja predĺžil na 30.000 km. To sa týka aj motora 1.3 JTDm výkonu 66 kW/90 k.

Za všetko hovorí aj moja posledná skúsenosť s prezúvaním na zimné pneumatiky. Prácu, ktorá v bežnom pneuservise počas hlavnej prezúvacej sezóny trvá najviac pol hodiny, v Auto-Impexe vykonávali 2 hodiny!  Verím, že aj tento článok prispeje k zaplátaniu dier v starostlivosti o zákazníkov bratislavskej spoločnosti Auto-Impex. Nie je mojim zámerom niekomu škodiť, ale v rámci dlhodobých testov sledujem aj prácu servisov a v záujme skvalitnenia služieb sa snažím na niektoré nedostatky upozorniť. Značke Fiat fandím, zvlášť jej novému Grande Puntu, a preto ma mrzí,  keď narazím na takýto prípad v neustále proklamovanej starostlivosti o zákazníkov. Testované Punto zatiaľ funguje výborne. Užívame si najmä jeho podvozok (zaraďujeme ho medzi najlepšie v triede) a motor. Napriek svojmu objemu robí z Punta nadpriemerne dynamické a hospodárne vozidlo .

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Banálnu závadu na mechanizme sťahovania okna a otočnom ovládači ventilácie neboli v Auto-Impex schopní odstrániť ani po troch návštevách servisu.




 





Prevádzkové náklady po 12.151 km

Celkovo ubehnuté 24.835 km
Pohonné hmoty (Sk) 29.758,80 Sk
Spotrebované pohonné hmoty 728,57 l
Priemerná spotreba 6,0 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  2. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  3. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  7. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  1. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  2. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  3. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 288
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 612
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 9 559
  4. Ľuboš Fellner otvorene 8 091
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 360
  6. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 180
  7. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 159
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 664
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Krátky: Moderátor obednej debaty na Rádiu Expres
  2. Ivan Lazor: Ako som si na dovolenku v Grécku pribalil stoikov (a prežil to v pokoji)
  3. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  4. Jaroslav Liptak: Win/Win vs. Win/Lose: Ako sme boli naučení súperiť namiesto spolupracovať
  5. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  6. Zuzana Kučminová: Nie sme generácia zlyhania
  7. Ľuboš Vodička: Prievaly, kostol za hradbami
  8. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 454
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 22 157
  3. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 18 920
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 7 947
  5. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 419
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 261
  7. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 6 237
  8. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 5 713
  1. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  2. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  3. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  4. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  6. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  7. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  8. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi
SkryťZatvoriť reklamu