túto šancu využiť.
Prečo tento diel takto začínam? V auguste sme súbežne s modelom Kia Rio začali testovať aj Fiat Grande Punto. Tento dlhodobý test je netradičný v tom, že vozidlo sme neprevzali nové, ale jazdené. V tom čase malo na tachometri 12.684 km. Pred nami teda absolvovalo niekoľkomesačnú šnúru krátkodobých testov v rôznych médiách. Dokončilo ju v slušnej kondícii. Vyskytla sa ale jedna drobnosť, ktorú bolo treba doladiť. Z času na čas na každom novom aute, zvlášť medzi prvými kusmi, vyplávajú na povrch malé poruchy. Nám sa zasekávalo ľavé bočné okno. Po spustení sa raz dalo zatvoriť na prvý, inokedy až na piaty krát.
Pred začiatkom testu dali sme preto auto do servisu, aby sme mohli odštartovať s čistým štítom. Odvtedy sme boli v servise s tou istou poruchou ešte ďalšie dva razy. Dodnes ju neodstránili! Medzičasom nám prestal fungovať otočný ovládač ventilácie, takže dôvody k návšteve servisu už boli dva. Iste mi dáte za pravdu, že začínať jeseň s týmito poruchami nie je nič príjemné. V autorizovanom servise Auto-Impex v Bratislave na Rožňavskej ulici však dodnes ani jednu z porúch neodstránili! Pritom ide o banality, ktorých opravu niekoľkokrát urgoval aj importér. Začínam mať preto dojem, že pošramotenú povesť značky Fiat u nás, zvlášť v Bratislave, nemajú na svedomí ani tak samotné produkty (modelovo Fiat v poslednom čase razantne napreduje, čo dokazuje nielen Grande Punto ale celá paleta pripravovaných noviniek) ako šlendrianska práca a prístup niektorých servisov. V tomto konkrétnom prípade firmy Auto-Impex.
Chcem zdôrazniť, že poznám viaceré značkové servisy Fiat mimo Bratislavy, za ktoré som ochotný dať ruku do ohňa a s ktorými som nikdy nemal žiaden problém. Zároveň sa vôbec nedivím, že mnohí bratislavčania servisujú svoje Fiaty v Dunajskej Strede, Pezinku a inde. A to aj napriek tomu, že v Auto-Impexe sa tvária ako veľmi im záleží na službách zákazníkom, čo dokazuje, že v pracovných dňoch je ich servis otvorený do 22,30 hod. My sme túto výhodu využili len na to, aby sme ráno prevzaté auto mohli ešte ten istý deň večer vrátiť príjmaciemu technikovi s tou istou poruchou. S kolegom sme už uzavreli stávku koľkokrát budeme musieť ešte navštíviť tento servis, kým spomínané drobnosti odstránia alebo chybné súčiastky v záručnej lehote vymenia.
Pritom to nie je naša prvá negatívna skúsenosť s touto spoločnosťou. Keď sme sa napríklad pýtali, kedy má Grande Punto 1.3 JTDm výrobcom predpísanú výmenu motorového oleja, dvaja príjmací technici nám svorne tvrdili, že po každých 20.000 km. S príchodom novej generácie motorov Multijet sa pritom interval výmeny oleja predĺžil na 30.000 km. To sa týka aj motora 1.3 JTDm výkonu 66 kW/90 k.
Za všetko hovorí aj moja posledná skúsenosť s prezúvaním na zimné pneumatiky. Prácu, ktorá v bežnom pneuservise počas hlavnej prezúvacej sezóny trvá najviac pol hodiny, v Auto-Impexe vykonávali 2 hodiny! Verím, že aj tento článok prispeje k zaplátaniu dier v starostlivosti o zákazníkov bratislavskej spoločnosti Auto-Impex. Nie je mojim zámerom niekomu škodiť, ale v rámci dlhodobých testov sledujem aj prácu servisov a v záujme skvalitnenia služieb sa snažím na niektoré nedostatky upozorniť. Značke Fiat fandím, zvlášť jej novému Grande Puntu, a preto ma mrzí, keď narazím na takýto prípad v neustále proklamovanej starostlivosti o zákazníkov. Testované Punto zatiaľ funguje výborne. Užívame si najmä jeho podvozok (zaraďujeme ho medzi najlepšie v triede) a motor. Napriek svojmu objemu robí z Punta nadpriemerne dynamické a hospodárne vozidlo .
Banálnu závadu na mechanizme sťahovania okna a otočnom ovládači ventilácie neboli v Auto-Impex schopní odstrániť ani po troch návštevách servisu.
Prevádzkové náklady po 12.151 km
Celkovo ubehnuté | 24.835 km |
Pohonné hmoty (Sk) | 29.758,80 Sk |
Spotrebované pohonné hmoty | 728,57 l |
Priemerná spotreba | 6,0 l/100 km |