SME

Fiat Punto - keď servis zaostáva

Keď prišiel na trh Grande Punto napísal som, že po rokoch má Fiat opäť veľkú šancu preraziť. Ide totiž o minimálne taký dobrý produkt, akým bolo svojho času Punto prvej generácie. Tiež som spomenul, že bude závisieť len od importéra a predajcov ako dokážu

túto šancu využiť.

Prečo tento diel takto začínam? V auguste sme súbežne s modelom Kia Rio začali testovať aj Fiat Grande Punto. Tento dlhodobý test je netradičný v tom, že vozidlo sme neprevzali nové, ale jazdené. V tom čase malo na tachometri 12.684 km. Pred nami teda absolvovalo niekoľkomesačnú šnúru krátkodobých testov v rôznych médiách. Dokončilo ju v slušnej kondícii. Vyskytla sa ale jedna drobnosť, ktorú bolo treba doladiť. Z času na čas na každom novom aute, zvlášť medzi prvými kusmi, vyplávajú na povrch malé poruchy. Nám sa zasekávalo ľavé bočné okno. Po spustení sa raz dalo zatvoriť na prvý, inokedy až na piaty krát.

Pred začiatkom testu dali sme preto auto do servisu, aby sme mohli odštartovať s čistým štítom. Odvtedy sme boli v servise s tou istou poruchou ešte ďalšie dva razy. Dodnes ju neodstránili! Medzičasom nám prestal fungovať otočný ovládač ventilácie, takže dôvody k návšteve servisu už boli dva. Iste mi dáte za pravdu, že začínať jeseň s týmito poruchami nie je nič príjemné. V autorizovanom servise Auto-Impex v Bratislave na Rožňavskej ulici však dodnes ani jednu z porúch neodstránili! Pritom ide o banality, ktorých opravu niekoľkokrát urgoval aj importér. Začínam mať preto dojem, že pošramotenú povesť značky Fiat u nás, zvlášť v Bratislave, nemajú na svedomí ani tak samotné produkty (modelovo Fiat v poslednom čase razantne napreduje, čo dokazuje nielen Grande Punto ale celá paleta pripravovaných noviniek) ako šlendrianska práca a prístup niektorých servisov. V tomto konkrétnom prípade firmy Auto-Impex.

Chcem zdôrazniť, že poznám viaceré značkové servisy Fiat mimo Bratislavy, za ktoré som ochotný dať ruku do ohňa a s ktorými som nikdy nemal žiaden problém. Zároveň sa vôbec nedivím, že mnohí bratislavčania servisujú svoje Fiaty v Dunajskej Strede, Pezinku a inde. A to aj napriek tomu, že v Auto-Impexe sa tvária ako veľmi im záleží na službách zákazníkom, čo dokazuje, že v pracovných dňoch je ich servis otvorený do 22,30 hod. My sme túto výhodu využili len na to, aby sme ráno prevzaté auto mohli ešte ten istý deň večer vrátiť príjmaciemu technikovi s tou istou poruchou. S kolegom sme už uzavreli stávku koľkokrát budeme musieť ešte navštíviť tento servis, kým spomínané drobnosti odstránia alebo chybné súčiastky v záručnej lehote vymenia.

Pritom to nie je naša prvá negatívna skúsenosť s touto spoločnosťou. Keď sme sa napríklad pýtali, kedy má Grande Punto 1.3 JTDm výrobcom predpísanú výmenu motorového oleja, dvaja príjmací technici nám svorne tvrdili, že po každých 20.000 km. S príchodom novej generácie motorov Multijet sa pritom interval výmeny oleja predĺžil na 30.000 km. To sa týka aj motora 1.3 JTDm výkonu 66 kW/90 k.

Za všetko hovorí aj moja posledná skúsenosť s prezúvaním na zimné pneumatiky. Prácu, ktorá v bežnom pneuservise počas hlavnej prezúvacej sezóny trvá najviac pol hodiny, v Auto-Impexe vykonávali 2 hodiny!  Verím, že aj tento článok prispeje k zaplátaniu dier v starostlivosti o zákazníkov bratislavskej spoločnosti Auto-Impex. Nie je mojim zámerom niekomu škodiť, ale v rámci dlhodobých testov sledujem aj prácu servisov a v záujme skvalitnenia služieb sa snažím na niektoré nedostatky upozorniť. Značke Fiat fandím, zvlášť jej novému Grande Puntu, a preto ma mrzí,  keď narazím na takýto prípad v neustále proklamovanej starostlivosti o zákazníkov. Testované Punto zatiaľ funguje výborne. Užívame si najmä jeho podvozok (zaraďujeme ho medzi najlepšie v triede) a motor. Napriek svojmu objemu robí z Punta nadpriemerne dynamické a hospodárne vozidlo .

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Banálnu závadu na mechanizme sťahovania okna a otočnom ovládači ventilácie neboli v Auto-Impex schopní odstrániť ani po troch návštevách servisu.




 





Prevádzkové náklady po 12.151 km

Celkovo ubehnuté 24.835 km
Pohonné hmoty (Sk) 29.758,80 Sk
Spotrebované pohonné hmoty 728,57 l
Priemerná spotreba 6,0 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 383
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 10 766
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 825
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 390
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 405
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 092
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 650
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 26 464
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 378
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 137
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 852
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 264
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 922
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu