SME

Kia Rio – brzdy vydržia viac ako tlmiče

Vstupný test bŕzd a tlmičov prebehol krátko po najazdení šesťtisíc kilometrov. Auto bolo v tom čase už zabehnuté s vyrovnaným účinkom brzdovej sústavy a slabšou prácou zadných tlmičov. Odvtedy pribudlo na tachometri vyše dvadsaťsedemtisíc kilometrov a K

Vstupný test bŕzd a tlmičov prebehol krátko po najazdení šesťtisíc kilometrov. Auto bolo v tom čase už zabehnuté s vyrovnaným účinkom brzdovej sústavy a slabšou prácou zadných tlmičov. Odvtedy pribudlo na tachometri vyše dvadsaťsedemtisíc kilometrov a Kia stojí na prahu druhého testu podvozka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posledná tretina
Kotúčové brzdy vo výkonných malých autách obyčajne odchádzajú ako prvé, preto sme im venovali viac pozornosti než tlmičom. Do cieľa dlhodobého testu zostáva niečo cez 16 000 km, teda vstupom do poslednej tretiny testu dozrel čas na návštevu testovacích valcov. Pred vstupom do servisu HaM Mitsubishi sme vyjadrili subjektívne dobrý dojem z bŕzd a snáď trochu vyšší hluk pri krotení vysokej rýchlosti. Inak ostatné veci vyzerajú byť v poriadku. Aký bude výsledok testu ?

SkryťVypnúť reklamu

Tlmiče a brzdy
Predné tlmiče vyhodnotil prístroj po najazdení 33 500 km ako priemerné s účinnosťou 62 % (pravé koleso), resp. 63% (ľavé koleso). Pre stabilitu pri brzdení je oveľa podstatnejší údaj o nízkej nesúmernosti iba 2 %. Zadné tlmiče sú na tom podstatne horšie a niekedy pred koncom testu dozrú na výmenu. Nejde tak ani o celkovú účinnosť okolo 43 % ale o nesúmernosť. Graf účinnosti brzdovej sústavy nás potešil podstatne viac. Predné brzdy s minimálnym poklesom účinnosti a vzorovou nesúmernosťou účinku (2 %) majú minimálnu ovalitu kotúčov. Zadné brzdy vykázali vyššiu nesúmernosť (7%) ale lepší účinok ručnej brzdy.

Konečne klesá
Priemerná spotreba stále nedosahuje výrobcom udávané hodnoty, hoci za posledné obdobie opäť o niečo klesla. Čiastkovo už dosahujeme priemer okolo 5,6 l/100 ale celková spotreba je stále 6,0 l/100 km. Motoru chýba šiesty rýchlostný stupeň na diaľnici. Radosť nám kazí slabo sa navíjajúci bezpečnostný pás vodiča a vytiahnuté stropné madlo pre spolujazdca. Skrutky sú príliš krátke, preto sa vytiahli von.

SkryťVypnúť reklamu

Druhé meranie podvozka sme absolvovali v servise HaM v Banskej Bystrici. Test potvrdil dobrý stav brzdovej sústavy ale taktiež podlomené zdravie tlmičov. NA konci testu ich bude treba zrejme vymeniť.




Tisíce kilometrov zatiaľ spotrebe a hlavným mechanickým častiam prospievajú. Niektoré drobnosti však dozreli na výmenu v rámci záruky.




Väčšie skrutky s výraznejším závitom by držali lepšie. Alebo jazdí Kia Rio 1,5 CRDi tak rýchlo, že spolujazdec enormne namáha stropné madlo?








Test podvozka pri 33 530 km

Skúšaný parameter pri 6076 km pri 33 530 km
Hmotnosť vozidla s vodičom 1287 kg 1336 kg
Zaťaženie prednej nápravy 813 kg 835 kg
Zaťaženie zadnej nápravy 474 kg 501 kg
Účinnosť tlmičov na prednej náprave
Ľavý predný 73 % 63 %
Pravý predný 71 % 62 %
Nesúmernosť účinku na prednej náprave 3 %, 2 %
Účinnosť tlmičov na zadnej náprave
Ľavý zadný 48 % 43 %
Pravý zadný 49 % 40 %
Nesúmernosť účinku na zadnej náprave 2% 7 %
Brzdy na prednej náprave
Brzdná sila ľavej strany 2,85 kN 2,67 kN
Brzdná sila pravej strany 2,79 kN 2,62 kN
Nesúmernosť bŕzd na prednej náprave 2 % 2 %
Brzdy na zadnej náprave
Brzdná sila ľavej strany 1,55 kN 1,68 kN
Brzdná sila pravej strany 1,61 kN 1,81 kN
Nesúmernosť bŕzd na zadnej náprave 3 % 7 %
Ručná brzda
Maximálna brzdná sila ľavej strany 1,21 kN 1,38 kN
Maximálna brzdná sila pravej strany 1,40 kN 1,26 kN
Nesúmernosť mechanickej ručnej brzdy 13 % 9 %
Ovalita predných bŕzd
Ľavá strana 4 % 6 %
Pravá strana 4 % 7 %
Ovalita predných bŕzd
Ľavá strana 7 % 4 %
Pravá strana 7 % 6 %

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 102
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 191
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 207
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 071
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 012
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 449
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 271
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  2. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  3. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  4. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  5. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  6. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  7. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  8. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 102
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 785
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 348
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 531
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 818
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 354
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 974
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu