SME

Nová Škoda Fabia II - oficiálne foto !

Tak dlho očakávaná a tak podrobne sledovaná – nová Škoda Fabia konečne odhaľuje svoju podobu a prvé podrobnosti o rozmeroch, motorizáciách a o tom, kedy sa objaví na verejnosti.

Nová Fabia sa vraj môže pochváliť najväčším priestorom pre kolená a hlavy cestujúcich na zadných sedadlách vo svojej triede. Vonkajšími rozmermi (3992 mm x 1642 mm x 1498 mm) bude patriť medzi najväčšie autá segmentu B. Hoci to tak pri pohľade na fotografiu nevyzerá, celková dĺžka vozidla narástla s novým dizajnom nárazníkov. Interiér ponúka viac miesta posádke na predných i zadných sedadlách. Batožinový priestor má základný objem 300 l a po sklopení zadných sedadiel sa môže zvýšiť až na 1163 l. Po vzore väčšej Octavie tak Fabia okrem iného ponúkne slušný batožinový priestor, pretože ide o osvedčené lákadlo pre zákazníkov v našich zemepisných šírkach.
Na rozdiel od predchodcu nová Fabia bude mať aj hlavové airbagy a na zadných sedadlách budete môcť detskú sedačku upevniť pásom Top-Tether, ktorý v prípade čelného nárazu obmedzuje pohyb hornej časti detskej sedačky dopredu.

Zatiaľ vieme, že namiesto päťstupňovej manuálnej prevodovky bude mať Fabia šesťstupňovú automatickú prevodovku Tiptronic, alebo pre ešte väčšie pohodlie aj elektronicky riadenú klimatizáciu Climatronic. V oblasti komunikačných technológií ponúka nová Fabia originálnu prípravu pre telefón GSM s technológiou Bluetooth či audiosystémy s možnosťou pripojenia externých zariadení, ako je napríklad prehrávač MP3 alebo iPod. Fabia teda ponúkne to, čo vedenie automobilky ešte pred časom označilo za technológie , ktoré zatiaľ zákazníci nepožadujú. Skutočnosť je zrejme iná. Pre model Fabia je pripravených spolu sedem motorov – štyri benzínové a tri naftové aj s filtrom pevných častíc. Najmenší model českej automobilka sa nezbavil trojvalcových motorov , ktoré majú teraz zvýšený výkon.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Benzínové motory Naftové motory
1,2 HTP/44 kW 1,4 TDI PD/51 kW
1,2 12V HTP/51 kW 1,4 TDI PD/59 kW (aj s DPF)
1,4 16V/63 kW 1,9 TDI PD/77 kW (aj s DPF)
1,6 16V/77 kW (aj s automatickou prevodovkou)


Svetová premiéra novej generácie vozu Škoda Fabia bude na ženevskom autosalóne, v marci 2007. Potom bude nový model uvedený na európske trhy. Výroba karosárskych verzií Fabia Combi a Fabia Sedan prvej generácie bude naďalej pokračovať. Na Slovensku sa Škoda Fabia II objaví na prelome apríla a mája 2007. v súvislosti s uvedením Fabie nezaškodí pripomenúť, že zo súčasného modelu Fabia sa na celom svete predalo viac ako 1,5 milióna kusov.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jahody dováža výrobca džemov z Moldavska, šípky z Nemecka
  2. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  3. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  4. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  5. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  6. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  7. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  2. Apolka horí!
  3. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  5. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  6. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  7. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  8. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 589
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 12 473
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 513
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 066
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 818
  6. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali? 2 605
  7. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 2 414
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 223
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Removčík: Rozsutec
  2. Erik Kriššák: Úpal
  3. Ján Šeďo: Zachránili "ju", jej "reči" je rozumieť aj bez slov.
  4. Jakub Konečný: Izrael a Palestína potrebujú prímerie, mier aj zmierenie
  5. Ján Valchár: Ako jedna fabrika vyhrala druhú svetovú/Ženy z plagátov
  6. Marek Mačuha: Prečo Trump nesmie dostať Nobelovu cenu
  7. Dušan Piršel: Uťahovanie opaskov, upratovanie špajzy
  8. Arpád Sasköi: Spojenie
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 20 673
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 13 885
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 350
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 241
  5. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 7 649
  6. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 7 545
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 112
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 952
  1. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  4. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  5. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  6. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  7. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
SkryťZatvoriť reklamu