SME

Daciu Logan sledujeme aj po skončení dlhodobého testu

Približne pred rokom sme po najazdení päťdesiattisíc kilometrov vrátili testovaciu Daciu Logan späť importérovi, čím sa test formálne skončil. Počas celého testu sme nemuseli vykonať záručné opravy a na naše prekvapenie auto odchádzalo z redakcie v dobre

Dacia  je v stále dobrej kondícii bez výraznej korózie a iných nerestí.Dacia je v stále dobrej kondícii bez výraznej korózie a iných nerestí. (Zdroj: rch)

Približne pred rokom sme po najazdení päťdesiattisíc kilometrov vrátili testovaciu Daciu Logan späť importérovi, čím sa test formálne skončil. Počas celého testu sme nemuseli vykonať záručné opravy a na naše prekvapenie auto odchádzalo z redakcie v dobrej kondícii. Podarilo sa nám však skontaktovať so zákazníkom, ktorému testovacie vozidlo predali a po dohode s ním monitorujeme stav auta aj naďalej.

Kým v prvom roku Logan najazdil päťdesiattisíc, za ostatný rok v službách päťčlennej rodiny už iba desaťtisíc. Na pláne tak bola druhá predpísaná záručná prehliadka, ktorú sme spolu s Daciou Logan a jej novým majiteľom absolvovali v regionálnom malom servise s licenciou na opravy vozidiel Dacia a Renault. Mechanici nám potvrdili, že ide snáď o prvú Daciu Logan s tak vysokým počtom kilometrov. Minimálne v danom regióne Slovenska. „Naši zákazníci majú ledva pätnásťtisíc kilometrov za jeden rok“, tvrdil prijímací technik.

Súčasťou predpísanej prehliadky pri 60 000 km je výmena oleja, olejového filtra, vzduchového filtra, sviečok a kontrola celého vozidla. Na naše prekvapenie majiteľ Dacie Logan 1,4 MPi musí rátať aj s výmenou rozvodového remeňa, a tiež ďalšieho poháňacieho remeňa (posilňovač riadenia) spolu s kladkami. K záručnej prehliadke, ktorej cena sa pohybuje okolo 5000 Sk si musí prirátať aspoň 10 000 Sk. Majiteľ bývalého testovacieho vozidla s tým nepočítal, a tak predpísaná výmena (60 000 / 4 roky) remeňov a príslušenstva ho čaká o týždeň.

Okrem bežnej prehliadky sme mechanikov upozornili na vyššiu hlučnosť v oblasti predného kolesa najmä pri zatočení do jednej strany, čo sa nám javí ako ložisko. To bude treba podľa mechanikov potrebné vymeniť v najbližšom čase, minimálne v dobe platnosti dvojročnej záruky na automobil. Svoju životnosť majú za sebou aj druhé gumičky stieračov a ešte pôvodné brzdové platničky na predných kotúčových brzdách. Tie mechanik navrhol vymeniť, čo vyšlo spolu aj s prácou na vyše dvetisíc korún. Inak je Dacia v stále dobrej kondícii bezvýraznej korózie a iných nerestí. Ložisko na prednej náprave mohlo vydržať dlhšie. Opotrebované brzdové platničky sú ešte sú viac menej dedičstvom dlhodobého testu. O rok sa k Dacii Logan vrátime a pozrieme sa jej opäť na zuby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Dacii slúži ku cti, že v priebehu dvoch rokov navštívila servis iba trikrát, a to pri dvoch záručných prehliadkach a kontrole na konci testu. Už onedlho ju však čaká výmena hučiaceho ložiska.


Podvozok aj tlmiče sú stále v poriadku. Dokonca aj zadný tlmič výfuku výborne odoláva korózii. Viac povrchovej hrdze sme našli na strednej časti výfukového systému.




Manžety predných poloosí a všetky tesnenia sú v poriadku, pretože ani po podrobnej vizuálnej obhliadke motora a prevodovky sme nenašli netesnosť.


Brzdové platničky vydržali šesťdesiat tisíc kilometrov. Kotúče sú ešte v relatívne dobrom stave, pretože platničky v servise vymenili skôr, než by stihli narobiť škody. Okrem platničiek bolo potrebné vymeniť žiarovku parkovacích svetiel.


Výmena oleja je pre tento motor a automobil stanovená na 30 000 km alebo 2 roky. Výrobca však odporúča preventívnu prehliadku vozidla každý rok. Aspoň kvôli kontrole.

SkryťVypnúť reklamu


Nechránenú kulisu radiaceho mechanizmu zasiahla korózia. O pár rokov to môže byť kritické miesto.

Dacia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 16 189
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 14 682
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 772
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 4 143
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 3 266
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 3 207
  7. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 2 519
  8. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 2 374
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Stropkay: Kto a kde je líder našej opozície???
  2. Tomáš Hrubý: Pár centov a jazda vlakom
  3. Štefan Šturdzík: Frajerina bez mozgu.
  4. Michal Michňák: Prečo mladí odchádzajú – a prečo je čas to zmeniť
  5. Otilia Horrocks: Nový „whistleblower“ na scéne. Gratulujeme. Hanbíme sa.
  6. Martin Fronk: Zrúcaniny, ktoré dýchajú vďaka ľuďom. A vďaka nám môžu dýchať ďalej.
  7. Martin Turčan: Svoloč, hlboká orba a spravodlivosť
  8. Ondrej Putra: Humánna Hirošima
  1. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 45 307
  2. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 44 368
  3. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 11 384
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 10 783
  5. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 7 204
  6. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 7 024
  7. Ján Valchár: Bol som zablogovaný. 6 578
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 012
  1. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici
  2. Post Bellum SK: Zabudnuté obete nacizmu
  3. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  4. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  5. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  6. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  7. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  8. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
SkryťZatvoriť reklamu