SME

Dlhodobý test - Fiat Grande Punto v polčase

Fiat Grande Punto absolvoval zaťažkávaciu skúšku ešte pred začiatkom dlhodobého testu, kedy koloval po motoristických redakciách ako testovacie auto. Z plánovaných 50 000 km dlhodobého testu má už polovicu za sebou a teda nastal čas bilancovať.

Pribúdajúce kilometre majú pozitívny účinok na spotrebu a chod najkrajšieho auta v triede. Detské choroby by malo mať za sebou.Pribúdajúce kilometre majú pozitívny účinok na spotrebu a chod najkrajšieho auta v triede. Detské choroby by malo mať za sebou.

Fiat Grande Punto absolvoval zaťažkávaciu skúšku ešte pred začiatkom dlhodobého testu, kedy koloval po motoristických redakciách ako testovacie auto. Z plánovaných 50 000 km dlhodobého testu má už polovicu za sebou a teda nastal čas bilancovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odovzdávanie auta z ruky do ruky pred začiatkom dlhodobého testu sa podpísalo hlavne na brzdách a znečistení poťahov. Po drobných opravách a doladení pri príležitosti servisnej prehliadky konečne Grande Punto funguje tak, ako sme to očakávali. Prekvapujúco skoro sa zodrali predné brzdové platničky (vysvetlenie:  Fiat ich nahradil inými, menej tvrdými, takže  nešlo o zodranie)  a starosti nám robilo ovládanie okna vo vodičových dverách.

Grande Punto postupne vyťahuje svoje prednosti v podobe jazdných vlastností a spotreby malého naftového motora. Agregát 1,3 MTJ s výkonom 66 kW (90 k) v poslednom čase ožil, stíchol a spotreba tiež o niečo poklesla. Napokon spotreba sa nám dosť ťažko drží na uzde, pretože GrandePunto zvádza k dynamickej jazde.

Vo svojej kategórii nemá premožiteľa v oblasti jazdných vlastností a ovládateľnosti. Zvlášť na snehu je podvozok vynikajúco ovládateľný. Komfortné pruženie a presné držanie stopy dovoľuje používať Grande Punto aj na dlhé cesty.

Počas hodín strávených za volantom nám chýba viac odkladacích priestorov a ruky by privítali príjemnejší veniec volantu. Sedadlá sú pohodlné ale pri výbere čalúnenia neodporúčame svetlé kombinácie. Vnútorný priestor a sedenie vzadu sú na pomery trojdverového auta prijateľné, hoci nastupovanie dozadu z pravej strany komplikuje sedadlo spolujazdca. Po sklopení operadla sa sedadlo neposunie vpred. V druhej polovici testu zostane viac priestoru na preskúmanie technologicky vyspelého autorádia a palubného systému. Ak sa zlepší cenová politika značky Fiat, Grande Punto má šancu byť jedným z najlepších v kategórii malých áut.

SkryťVypnúť reklamu

Servisné prehliadky a opravy

Prehliadka po 30 000 km 5695 Sk
Výmena pneumatík 750 Sk
Ovládanie ventilácie záruka
El. ovládanie okna záruka


Spotreba a pohonné hmoty
Stav tachometra 39 627 km
Začiatok testu 12 724 km
Prejdená vzdialenosť 26 943 km
Pohonné hmoty 1591 l
Priemerná spotreba 5,9 l/100 km
Náklady na palivo 61 915 Sk


+

-

športový podvozok plastový veniec volantu
ovládateľnosť na snehu vysoká nakladacia hrana
výborné brzdy malé odkladacie priestory
vnútorný priestor nastupovanie dozadu (pravá strana)
úsporný motor ovládanie ventilácie
pohodlné sedenie
dizajn


Svetlá stačí raz zapnúť a o potom sa samočinne vypínajú a zapínajú s motorom. Vhodné práve v tomto období.
Pásy nie sú výškovo nastaviteľné ale v relatívne dobrej polohe.
Po odklopení operadla sa sedadlo spolujazdca nedá posunúť vpred.
Na trojdverové auto je ponuka miesta vzadu veľkorysá, nastupovanie však obtiažnejšie.
Na výmenu dozrela žiarovka osvetľujúca evidenčné číslo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  2. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  6. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  7. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  8. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  1. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  2. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  3. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  4. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  5. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  7. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  8. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 9 989
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 9 674
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 3 745
  4. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 487
  5. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 3 433
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 224
  7. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 195
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 583
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Budúci ďalší skvelý stranícky šéf Kollár
  2. Martina Paulenová: Tá, čo nosí v bežeckom batohu fonendoskop
  3. ASEKOL SK: Medzinárodný deň elektroodpadu ako riešenie na otázku: kam s tou nefunkčnou elektronikou?
  4. Milan Removčík: Slanské vrchy a opálové bane
  5. Jolana Čuláková: Hancko ukázal, ako má vyzerať správny chlap. Takého futbalistu ešte Slovensko nemalo.
  6. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 12
  7. Irena Šimuneková: Hrad Dobrá Voda, tichý strážca Malých Karpát
  8. Ján Košč: Odbory a „kauza pohára vína“: Ako vznikla legenda o tajných rokovaniach
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 33 676
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 16 190
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 12 347
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 9 243
  5. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 6 270
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 5 729
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 634
  8. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 661
  1. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  2. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  3. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  4. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  5. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  6. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  7. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  8. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
SkryťZatvoriť reklamu