SME

V Bratislave sa jazdí agresívne ale bezpečnejšie

V minulom roku výrazne stúpol počet nehôd aj úmrtí na slovenských cestách. Najviac nehôd sa stalo v Bratislavskom kraji avšak s najmenším počtom obetí. V tragických nehodách vedie Nitriansky kraj.

Počet nehôd spôsobených neprimeranou rýchlosťou klesá. Najčastejšími príčinami nehôd sú nesprávny spôsob jazdy a porušenie základných povinností vodičov. Následky nehôd vo vysokej rýchlosti však bývajú tragické.Počet nehôd spôsobených neprimeranou rýchlosťou klesá. Najčastejšími príčinami nehôd sú nesprávny spôsob jazdy a porušenie základných povinností vodičov. Následky nehôd vo vysokej rýchlosti však bývajú tragické. (Zdroj: archív)

V minulom roku výrazne stúpol počet nehôd aj úmrtí na slovenských cestách. Najviac nehôd sa stalo v Bratislavskom kraji avšak s najmenším počtom obetí. V tragických nehodách vedie Nitriansky kraj.

Slovensko od nežnej revolúcie bojuje s každoročným nárastom nehôd a ich tragických následkov. Po katastrofálnych deväťdesiatych rokoch sa začalo blýskať na lepšie časy, keď v roku 2005 klesol počet úmrtí na 560. Vlaňajšok sa však zapíše do štatistík opäť s nárastom dopravných nehôd a úmrtí na cestách (+19). Obnovu vozidlového parku cítiť v minimálnej účasti technických porúch na dopravných nehodách. Slováci naďalej sadajú za volant povzbudení alkoholom a v tomto stave spôsobujú stále viac zrážok (+260). Preťažené a úzke diaľnice sú však stále najbezpečnejším miestom s najmenším počtom dopravných nehôd. Oveľa horšie sú na tom obce, ktoré majú 73% - ný podiel na všetkých dopravných nehodách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ohrození chodci
Vodiči osobných motorových vozidiel spôsobujú dopravné nehody najčastejšie a zároveň na to doplácajú životom. V bratislavskom kraji s najvyšším stupňom motorizácie a nehodovosti zahynie o polovicu až dve tretiny menej vodičov ako v Trnave a Nitre. Druhou najviac ohrozenou skupinou zostávajú chodci v Žilinskom a Banskobystrickom kraji s výrazným medziročným nárastom tragédií.

Bezpečná Bratislava
Pre poisťovne a likvidáciu poistných udalostí je najrizikovejší bratislavský kraj s ročnými škodami na vozidlách a majetku takmer jednu miliardu korún. Pri relatívne vysokom počte nehôd vedie hlavné mesto a okolie s najnižším počtom usmrtených na Slovensku. Najviac nebezpečia číha na cestách Nitrianskeho ale aj Žilinského a Košického kraja. Z dostupných údajov sa Bratislava javí ako územie drobných nehôd, kým cesty Nitrianskeho kraja znamenajú hrozbu pre každého účastníka premávky. Situáciu v Nitrianskom kraji môže zlepšiť rýchlostná komunikácia medzi Hronským Beňadikom a Nitrou, za rýchle vybudovanie ktorej držala hladovku primátorka Zlatých Moraviec.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlosť
Zvýšenie maximálnej rýchlosti na diaľniciach na 160 km/h vychádza z predpokladu, že tam býva najmenej nehôd spomedzi všetkých typov ciest. Okrem toho nehody spôsobuje nedodržanie bezpečných rozostupov medzi autami a nepozornosť pri vedení motorového vozidla.

Počet nehôd a následky

rok 2005 rok 2006 rozdiel
Celkom nehôd 60 009 62033 +2042
Nehody so zranením 7813 7897 +84
Úmrtia 560 579 +19
Ťažké zranenia 226 211 - 15
Ľahké zranenia 8516 8659 +143

Zdroj PZSR

Príčiny dopravných nehôd automobilov

Príčina nehody 2005 nehody 2006 rozdiel
Nesprávny spôsob jazdy 19 221 19960 +739
Neprimeraná rýchlosť 9351 8588 - 763
Nedanie prednosti 6038 5916 - 122
Nesprávne predchádzanie 1326 1374 + 48
Technická porucha 64 64 0
Porušenie základných povinností 17396 19 060 + 1664

Zdroj PZSR



 

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  6. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  7. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  8. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 17 829
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 605
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 4 236
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 106
  5. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 3 650
  6. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 363
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 2 984
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 084
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Judita Vargová: Skúsenosť z polikliniky
  2. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  3. Jozef Huljak: Žaba v studni a posol z Kremľa
  4. Patrik Benčík: Denník advokáta: So smrťou sa nezahráva
  5. Matej Galo: List Robertovi Ficovi: Režim, ktorý obdivujete, za korupciu popravuje!
  6. Martin Pollák: Je „ruská duša“ proti prirodzenosti?
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Patrícia Popovičová: Budúcnosť krajiny začína v školách – bez ohľadu na to, kto ich zriaďuje
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 23 632
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 14 903
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 14 465
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 10 366
  5. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 9 263
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 640
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 269
  8. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 7 672
  1. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  2. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  3. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  5. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  7. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  8. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu