SME

Seat Leon FR – rodinná stíhačka

Pre motoristov, ktorým extravagancia bežného Seatu Leon nestačí, vznikla športová verzia FR obohatená o praktické aj čisto estetické prvky. Automobilka tak chce verejnosť utvrdiť vo svojich zámeroch vyrábať síce športové ale v bežnom živote použiteľné au

Nie každé rodinné auto dokáže jazdiť tak rýchlo ako Leon FR s motorom 2,0 TFSI. Z bočného profilu karosérie vyplýva veľký vnútorný priestor, najmä vzadu.Nie každé rodinné auto dokáže jazdiť tak rýchlo ako Leon FR s motorom 2,0 TFSI. Z bočného profilu karosérie vyplýva veľký vnútorný priestor, najmä vzadu. (Zdroj: autor)

Pre motoristov, ktorým extravagancia bežného Seatu Leon nestačí, vznikla športová verzia FR obohatená o praktické aj čisto estetické prvky. Automobilka tak chce verejnosť utvrdiť vo svojich zámeroch vyrábať síce športové ale v bežnom živote použiteľné autá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na každý deň

Variant FR inšpirovaný pretekárskymi vozidlami poteší krajšími nárazníkmi, nádhernými zliatinovými diskami, športovými sedadlami s logom FR a výborne tvarovaným volantom.

Z radu ďalších odlišností môžeme spomenúť biele podfarbenie prístrojov, ktoré sú podstatne ľahšie čitateľné ako v bežnej verzii. V dobre zladenom aute však chýbali hliníkové pedály. V mestskej premávke poteší ľahké nasadanie do výrazne tvarovaných sedadiel, ktorých prvý význam odhalíte najmä v ostrých zákrutách. Až prekvapujúco veľa miesta s kolmo dole spustenými nohami zostáva na zadných sedadlách. Za umelecký dojem športového auta a zachovanie praktických vlastností si Leon FR zaslúži pochvalu.

SkryťVypnúť reklamu

Dve tváre

Z ponuky troch motorov pre verziu FR sme vyskúšali zlatý stred a nám dobre známy štvorvalec 2,0 TFSI s priamym vstrekom benzínu a turbom. Jeho najväčšou prednosťou zostáva výborný ťah v celom spektre otáčok a úsporná prevádzka. Po víťazstve v súťaži o Motor roka by mu pristal aj titul „pán dokonalý“. K ideálu športového motora mu chýba trocha razancie alebo citeľný záťah vo vysokých otáčkach. Navyše Seat ako športová značka koncernu Volkswagen si mohla dať viac záležať na zvuku výfukového potrubia a naladení plynového pedálu, aby bolo dávkovanie výkonu presnejšie.

Motor dvoch tvarí však ukázal, že cestou na rodinný výlet mu postačí 7,5 litra 98- oktánového benzínu na sto kilometrov, pritom poruke je výkon 200 koní a krútiaci moment 280 Nm. Večerná chvíľka poézie na kľukatých horských cestách vyjde na 12,5 l/100 km. Ďalší test iba potvrdil vhodnosť športového motora do každodennej premávky. Podobne je na tom podvozok.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok

Napriek použitým sedemnásť palcovým kolesám a nízkoprofilovým pneumatikám zostal podvozok pomerne komfortný. Ruky vodiča na dobre tvarovanom volante nedokážu presnejšie precítiť, kedy prichádza hraničná situácia. Tiež nám niekedy nebolo jasné, či je podvozok skôr nedotáčavý alebo pretáčavý. To sú však problémy, ktoré bude riešiť iba hŕstka motoristov. Ostatní budú radi, že majú výkonné športové auto použiteľné každý deň, ktoré ich pri zrýchlení poriadne oprie do sedadla.

Kompromis

Seat Leon FR je jedno z mála športových automobilov, ktoré obstoja aj v pozícii rodinného auta a to bez väčších kompromisov, pretože výkonný motor je pri bežnej jazde úsporný, objem kufra nezaostáva za konkurenciou a vnútorný priestor ju aj predčí. Rodina si bude pochvaľovať tichý motor a takmer nepočuteľný výfuk, z pohľadu športového auta až príliš tichý. V prospech modelu Leon FR hrá aj cena, nižšia ako pri Škode Octavia RS s rovnako výkonným motorom.

SkryťVypnúť reklamu

Naše hodnotenie

vzhľad ****

interiér ***

motor ****

jazdné vlastnosti ****

technika ***

výbava ***

úžitok ****

celkový dojem ****

(maximálne hodnotenie *****)

Cena modelu Seat Leon od 495 900 Sk

Cena testovanej verzie FR 825 500 Sk

Motor 2,0 TFSI

Výkon motora 147 kW / 200k

Zrýchlenie 0-100 km/h 7,3 s

Objem batožinového priestoru 341 l

Spotreba podľa výrobcu 7,9 l/100 km

Spotreba v teste 9,2 l/100 km

Bezpečnosť ABS, ESP, 6x airbag

Ak Seat Leon, tak jednoznačne verzia FR so športovým predným nárazníkom a ďalšími doplnkami. Netradične umiestnené stierače na okraji okna zotrú takmer celú plochu.

 Leon FR je fakt rýchle auto ale až s priveľmi civilizovanými prejavmi a odfiltrovaním vodiča od diania na ceste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hlavica radiacej páky ako jeden z poznávacích znakov verzie FR vyzerá napohľad veľmi efektne. V praxi sa neosvedčila, lebo nepasuje do ruky.

Milo nás prekvapil batožinový priestor dobre využiteľného tvaru.

 Kokpit inšpirovaný okruhovými špeciálmi ponúka ideálny posed vodiča a prehľadné ovládanie. Výhľad šikmo von je komplikovaný.

Po takýchto sedadlách túži každý vyznávač športovej jazdy. Jednoducho nemajú chybu.

Volant je na rozdiel od radiacej páky výborne tvarovaný s primerane hrubým vencom.

V bežnom Leone kritizované neprehľadné budíky má verzia FR vďaka bielemu podkladu oveľa lepšie čitateľné.

Leon FR je športový hatchback avšak s miestom vzadu na úrovni kompaktného minivanu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 578
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 419
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 070
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 778
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 630
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 597
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 019
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  2. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  3. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  4. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  8. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 262
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 701
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 376
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 814
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 325
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 084
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 472
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 505
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu