SME

Ženeva: Nová LADA C

Ruský výrobca automobilov šokoval v Ženeve štúdiou Lada C, ktorá je vstupenkou automobilky do nižšej strednej triedy. Na novom podvozku vzniknú neskôr verzie sedan, kombi, minivan a crossover s kvalitatívnym štandardom a bezpečnosťou konkurentov.

Karoséria  agresívneho trojdverového automobilu  je zmesou viacerých nápadov. Hoci auto zozadu pripomína trojdverový Fiat Stilo a odpredu čerpá nápady z nového Mitsubishi Lancer, dizajnéri tvrdia, že ide o tri myšlienky (triedy c, koncept a kupé)  v jednoKaroséria agresívneho trojdverového automobilu je zmesou viacerých nápadov. Hoci auto zozadu pripomína trojdverový Fiat Stilo a odpredu čerpá nápady z nového Mitsubishi Lancer, dizajnéri tvrdia, že ide o tri myšlienky (triedy c, koncept a kupé) v jedno (Zdroj: Tomáš Kelement)

Lada zrejme pochopila, že ak chce na autosalóne svetového formátu vystavovať, musí priniesť niečo zaujímavejšie, než súčasný model Kalina. S prísľubom nového a lepšieho zajtrajšku prichádza štúdia Lada C pripravená na vstup do segmentu C, teda do nižšej strednej triedy. Lada C je voľným pokračovaním prvého prototypu Project C predstaveného na septembrovom autosalóne v Moskve.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa automobilky štúdia stojí na novej platforme označovanej tiež C, ktorá sa v blízkej budúcnosti stane základom pre ďalšie modely značky ako trojdverový hatchback, štvordverový sedan, päťdverové kombi, kompaktný minivan a crossover. Informácia o novej platforme nás motivovala k pohľadu pod karosériu. Podvozok štúdie pozostáva z podlahy vyrezanej z nejakej samonosnej karosérie, na ktorej sú nitmi prichytené vonkajšie diely. Podvozok bude mať zadnú nápravu s nezávislým zavesením kolies na masívnych priečnych ramenách. Nové modely budú spočiatku poháňať benzínové motory zatiaľ nešpecifikovaného výkonu ale známeho objemu 1,6 a 2,0 l. Technické parametre nových vozidiel majú byť podľa automobilky porovnateľné so súčasnou konkurenciou v nižšej strednej triede. Tlačová správa dokonca uvádza, že „strategicky nová rodina vozidiel Lada reaguje na potreby zákazníkov, prináša kvalitu a vysokú bezpečnosť nielen pre vodiča a spolujazdca ale aj pre chodcov“. Skúšky vykonané podľa metód zhodných s Euro NCAP to vraj dokazujú.

SkryťVypnúť reklamu

Deklarovanú dynamiku štúdie zvýrazňujú obrovské kotúčové brzdy na predných kolesách a dvojica výfukov integrovaných v nárazníku. Za zmienku tiež stoja hliníkové disky s logom automobilky Lada, vetracie otvory v predných blatníkoch a masívne prahy dverí.

Cez sklo zamknutého interiéru a koniec koncov aj na oficiálnych fotografiách vidieť množstvo súčiastok z koncernu Volkswagen. Stačí sa pozrieť na zapínanie svetiel, spodnú časť sedadiel s výškovým nastavovaním, navigačný systém, ciferníky meracích prístrojov (Golf 5) alebo radiacu páku. Volant s multifunkčným ovládaním pochádza od Audi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 091
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 112
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 973
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 666
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 017
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 446
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 896
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 774
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  2. Simona Šramová: Prečo sa žena z humanitných vied púšťa do sveta umelej inteligencie
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zoroslav Kollár ostal ticho, no iní sa prezradili sami. Reakcie bývalých tajných ukázali ich slabosť
  4. Iveta Grootová: Aj moje Tatry
  5. Róbert Mačej: „Pán prezident, ako sa máte?“
  6. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  7. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  8. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 8
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 434
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 730
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 248
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 941
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 027
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 306
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 129
  8. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 6 946
  1. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  2. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  3. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  4. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  5. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  6. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
SkryťZatvoriť reklamu