SME

AUDI TT – nový kráľ

Nové Audi TT dostalo nedávno titul najkrajšieho auta sveta. Pri predchádzajúcej generácii by sme mohli o tom polemizovať, ale pri pohľade na súčasnú karosériu súhlasíme. Z kriviek vyprchala kontroverzná atmosféra a celkovo si Audi TT polepšilo aj v jaz

Z každého uhla pohľadu krásne Audi TT jazdí presvedčivejšie než predchodca.Z každého uhla pohľadu krásne Audi TT jazdí presvedčivejšie než predchodca. (Zdroj: autor)

Nové Audi TT dostalo nedávno titul najkrajšieho auta sveta. Pri predchádzajúcej generácii by sme mohli o tom polemizovať, ale pri pohľade na súčasnú karosériu súhlasíme. Z kriviek vyprchala kontroverzná atmosféra a celkovo si Audi TT polepšilo aj v jazdných vlastnostiach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Smerovky v spätných zrkadlách, hliníkové vyklápacie veko palivovej nádrže, či dizajn zadných svetiel pôsobia presvedčivo. Komu to nestačí, môže sa nechať uniesť automaticky alebo manuálne vyklápateľným krídlom. Nejde však o módny doplnok, ale udržiavanie aerodynamickej rovnováhy, s ktorou mal predchodca pri vysokých rýchlostiach problémy. Samočinné sklopenie krídla späť, pri poklese rýchlosti pod 80 km/h, sprevádza rušivé buchnutie.

SkryťVypnúť reklamu

V podpalubí
Interiér zostal nevhodný pre ľudí s klaustrofóbiou. Priznávame však, že za volantom sa ľahšie dýcha než pred tým, nohy majú viac voľnosti a za zmienku stojí slušný výhľad dozadu. Horšie je to s obzeraním sa do strán. Audi TT je mestský frajer, za ktorým sa otočí každý, ale nie každý je ochotný dennodenne desaťkrát do auta nastupovať. Raz si sadnúť za volant a užiť si dobré sedadlá a kvalitný volant na tristo kilometroch je už iná kapitola. Prístrojová doska žiari nápadmi, jednoducho ovládateľné autorádio sa otáča k vodičovi a správnu atmosféru dokresľujú kruhové výduchy ventilácie. Nový interiér je lepší po priestorovej, dizajnovej a z časti aj praktickej stránke. Príjemne prekvapil batožinový priestor, najmä po sklopení v podstate zbytočných zadných sedadiel. Základná cena sa nám veľmi pozdáva, nie však zoznam štandardnej výbavy. Za mnoho bežných vecí sa musí priplatiť.

SkryťVypnúť reklamu

Nie je motor ako motor
Benzínový motor 2,0 TFSI s priamym vstrekom paliva nás opäť presvedčil o svojich kvalitách, ale tiež o tom, že hoci má papierovo rovnaký výkon a krútiaci moment ako v modeloch Seat Leon FR alebo Škoda Octavia RS, správa sa úplne inak. Technici Audi pekne naladili výfukové potrubie a v porovnaní so Seatom navrhli iné stále prevody šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

O sto kilogramov ľahšie Audi TT v sprievode nádherného zvuku potom jazdí citeľne lepšie. Viac ako zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť (najlepšie spomedzi všetkých modelov s týmto motorom), nás zaujala rýchla reakcia motora na plynový pedál. K rovnakému agregátu si každá automobilka koncernu VW robí samostatne riadiacu jednotku. Verzia Audi sa nám zdá najlepšia.

S výkonom 200 koní a krútiacim momentom 320 Nm sa dá dobre jazdiť v meste, na diaľnici alebo pretekárskom okruhu. Pri priemernej spotrebe okolo 9,5 l/100 km ťažko niečo kritizovať, navyše pokojná jazda vychádza v pohode na 7,5 l/100 km. Motoru azda chýba výraznejšia výkonová špička, ktorú vodič čaká od športového auta. K motoru by sme doporučili pohon všetkých kolies quattro (pribudne neskôr), pretože predná náprava má s prenosom výkonu a krútiaceho momentu občas problém.

SkryťVypnúť reklamu

V zákrutách
Na novom Audi TT cítiť lepšie rozloženie hmotnosti, než tomu bolo v minulosti. Použitím ľahkého motora kleslo zaťaženie prednej nápravy a výrazne nedotáčavé správanie v zákrute sa zmenšilo. Pomer zaťaženia náprav 61:39 ešte nie je ideálny, jazdné vlastnosti Audi TT však v porovnaní s predchádzajúcou generáciou poskočili vpred. Podvozok už nepôsobí ako vytriasač kostí, pritom rovnako dobre obstojí na uzavretej dráhe ako v meste.

Krajší a lepší
Výrazne oblejší predchodca sa bezpochyby stal kultovým autom, rozdelil však priaznivcov športových áut na dve skupiny. Nové Audi TT má ambície a danosti páčiť sa všetkým, prináša do jazdy viac kompromisov a ľahšie sa ovláda. Interiér vyniká kvalitou spracovania a vysokou estetickou úrovňou. Námahu pri tvorbe zadných sedadiel si mohol výrobca ušetriť, pretože aj tak sú nanič. Audi TT pasujeme za nového kráľa svojej kategórie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava **
úžitok *
celkový dojem ****


Audi TT 2,0 TFSI

Cena modelu od 1 209 600 Sk
Cena testovanej verzie 1 344 700 Sk
Motor 2,0 TFSI
Výkon motora 147 / 200 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,6 s
Objem batožinového priestoru 290 / 700 l
Spotreba podľa výrobcu 7,7 l/100 km
Spotreba v teste 9,6 l/100 km


Auto s nízkym ťažiskom sa najlepšie cíti na vidieckych cestách plných zákrut. Vo výbave nechýbal modul denných svetiel, ktoré sa zapnú automaticky po naštartovaní.
Vyklápacie veko palivovej nádrže vyzerá veľmi efektne. Jednak vďaka hliníkovému prevedeniu a potom aj svojim umiestnením.
Smerové svetlá v spätných zrkadlách má veľa áut, ale iba Audi TT v takomto prevedení s LED diódami.
Aby sa vodič nezabudol pozrieť pri odbočovaní do spätného zrkadla, jedno malé oranžové svetlo bliká v jeho rohu , čím má prilákať zrak vodiča. Je smutné, že na tak elementárny a samozrejmý úkon, ako je pozeranie sa do zrkadiel pri odbočovaní, musia vodičov upozorňovať technické doplnky.
Technológia TFSI (priamy vstrek benzínu s turbom ) pasuje dvojlitrový motor medzi najlepšie v triede, zvlášť v Audi TT . Jediné, čo motoru trochu chýba, je citeľnejšia špička na konci činného poľa otáčok.
Veľmi prakticky a v dobrom dosahu umiestnené veko nádoby ostrekovača.
Základný objem kufra citeľnejšie vzrastie po sklopení zadných sedadiel, ktoré vytvoria jednu rovinu s dnom kufra. Zaujímavé.
  Zdvíhanie zadného krídla možno urobiť tlačidlom pri radiacej páke.
Zadné prítlačné krídlo sa vysúva automaticky po prekročení rýchlosti 120 km/h alebo manuálne tlačidlom vedľa radiacej páky.
Volant so skoseným oblúkom v spodnej časti pripomína pretekársky špeciál a výborne sadne do ruky.
Výstražná nálepka prezrádza všetko. Pri zatváraní kufra nesmie vzadu nikto sedieť, pretože by dostal oknom tretích dverí po hlave.
Architektúra zadných svetiel zaujme až po ich rozsvietení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 880
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 440
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 130
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 766
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 651
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 646
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 993
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Michal Solowow.

V Poľsku patrí obchodná sieť Nexterio k významným hráčom.


1
Hovorkyňa Bieleho domu Karoline Leavitt.

Leavittová má dvadsaťsedem rokov.


36
Ivan Eľko, predseda Ekumenickej rady cirkví na Slovensku.

Dobiehame starý rest, vraví biskup.


3
Slovenský hokejista Martin Pospíšil v zápase proti Kazachstanu na MS 2024 v Ostrave.

Slovenský útočník bol na minuloročných MS produktívnym útočníkom.


4
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 37 563
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 752
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 395
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 820
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 365
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 095
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 477
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 510
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu