SME

Škoda Roomster Scout – prvá jazda

Len nedávno sme mali možnosť vyskúšať si v okolí talianskeho Turína Octaviu Scout a už prichádza na trh aj Roomster s rovnakým označením. Vyzerá to tak, že na slovíčko Scout (prieskumník) si v slovníku českej automobilky budeme musieť zvyknúť.

Roomster Scout. Poháňaná zostala iba  predná náprava a nezmenila sa ani svetlá výška podvozka, 140 mm.Roomster Scout. Poháňaná zostala iba predná náprava a nezmenila sa ani svetlá výška podvozka, 140 mm. (Zdroj: autor)

Len nedávno sme mali možnosť vyskúšať si v okolí talianskeho Turína Octaviu Scout a už prichádza na trh aj Roomster s rovnakým označením. Vyzerá to tak, že na slovíčko Scout (prieskumník) si v slovníku českej automobilky budeme musieť zvyknúť, pretože začína byť rovnako populárne ako Cross v prípade jej koncernového súrodenca VW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

    V hierarchii Škody ide o modely pre aktívne trávenie voľného času, ktoré ponúkajú niečo naviac, než bežné verzie. Žiaľ v prípade Roomsteru sa to na rozdiel od Octavie týka vyslovene iba vzhľadu. Vďaka oplastovanej karosérii sa Roomster Scout tvári ako ľahké terénne auto, no nič mimoriadne od neho nečakajte. Výkon motora sa naďalej prenáša iba na prednú nápravu a nezmenená ostala tiež svetlá výška karosérie, 140 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Ochranné plasty však z neho robia nepopierateľne atraktívnejšie auto než doposiaľ a o to dizajnérom išlo v prvom rade. V modelovom rade Roomster je Scout len ďalším výbavovým balíkom, ktorý vsádza na štýl za priaznivú cenu. Kombinovať sa dá so štyrmi pohonnými jednotkami: trojvalcovým turbodieselom 1.4 TDI výkonu 59 kW/80, štvorvalcovým preplňovaným nafťákom 1.9 TDI s výkonom 77 kW/105 k a dvoma benziňákmi objemu 1.4 a 1.6 l s výkonom 63 kW/85 k, resp. 77 kW/105 k. Spomedzi piatich výbav sa pritom pohybuje cenovo presne v strede. To znamená, že je o 5.000 Sk lacnejší než výbava Comfort s rovnakým motorom a o 10.000 Sk lacnejší než najvyšší stupeň Sport.

Zoznam štandardných prvkov vychádza z verzie Style, ktorá okrem iného obsahuje 4 airbagy, ABS, posilňovač riadenia, systém denného svietenia, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel s vyhrievaním a poloautomatickú klimatizáciu. Scout k tomu pridáva 16 – palcové disky z ľahkých zliatin, predné hmlovky, strešný nosič, vyšší stupeň tónovania skiel od B stĺpika, koberce s logom Scout, čelné sklo so šedým pruhom a samozrejme modifikované nárazníky s ochrannými plastmi.

SkryťVypnúť reklamu

Zásluhou týchto úprav v porovnaní s bežným Roomsterom povyrástol do dĺžky (+ 14 mm), šírky (+ 11 mm) aj výšky (+ 43 mm). O 10 mm sa zväčšil tiež rozchod kolies vpredu a vzadu, čo má prispieť k lepšej jazdnej stabilite vozidla v zákrutách. Dôležité pritom je, že jeho zásadné prednosti ako veľký vnútorný priestor, dostatok miesta pre cestujúcich vo všetkých smeroch a vysoká variabilita ostali zachované.

Taktiež podvozok, za príplatok voči terénnym nerovnostiam chránený zospodu kovovým krytom motora a prevodovky sa konštrukčne nezmenil. Napriek pomerne vysokej stavbe karosérie je vozidlo jeho zásluhou ľahko ovládateľné a výborne drží zvolenú stopu. Pre niekoho môže byť ale pritvrdý, preto veľmi bude záležať na výbere veľkosti a rozmeru pneumatík. Nami testovaný kus bol obutý na 17-palcových kolesách, ktoré vyzerajú síce efektne, ale profil 40 je z hľadiska komfortu jazdy na hranici tolerantnosti. Radšej teda odporúčame 16-palcové disky, ktoré ešte stále pekne vypĺňajú priestor pod blatníkmi a hoci pneumatiky majú iba o niečo vyšší profil (45), úplne to stačí na to aby ste si vo väčšej pohode vychutnávali jazdu po vidieckých cestách a netrpeli pri prejazde každej i menšej jamy.

SkryťVypnúť reklamu

Cena Roomsteru Scout s motorom 1.4 16V začína od 549.990 Sk a strop tvorí (ak nepočítame príplatkovú výbavu) verzia 1.9 TDI za 654.990 Sk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 445
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 290
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 037
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 352
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 704
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 407
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 007
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 782
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Pivarník: Nedokončená symfónia strachu a nádeje: Hĺbková recenzia seriálu Polnočný klub
  2. Ivan Čáni: Som Robert Fico a som premiér suverénnej krajiny.
  3. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 106. /
  4. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Mr. Rudo nová posila hokejovej repre
  5. Dušan Piršel: Kašleme na zdravie
  6. Lukáš Čelinák: Sankcie voči Rusku: Štyri tváre obmedzení a ich ozvena v slovenskej peňaženke
  7. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  8. Martin Eštočák: Prešov: Zdražili MHD, ale škody v mestských firmách nikto nerieši. Je čas sa postaviť!
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 562
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 13 227
  3. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 651
  4. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 941
  5. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 7 747
  6. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 906
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 5 332
  8. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu 5 128
  1. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  2. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  3. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  4. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  5. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  6. Tupou Ceruzou: Smerákov
  7. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  8. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
SkryťZatvoriť reklamu