SME

Škoda Roomster Scout – prvá jazda

Len nedávno sme mali možnosť vyskúšať si v okolí talianskeho Turína Octaviu Scout a už prichádza na trh aj Roomster s rovnakým označením. Vyzerá to tak, že na slovíčko Scout (prieskumník) si v slovníku českej automobilky budeme musieť zvyknúť.

Roomster Scout. Poháňaná zostala iba  predná náprava a nezmenila sa ani svetlá výška podvozka, 140 mm.Roomster Scout. Poháňaná zostala iba predná náprava a nezmenila sa ani svetlá výška podvozka, 140 mm. (Zdroj: autor)

Len nedávno sme mali možnosť vyskúšať si v okolí talianskeho Turína Octaviu Scout a už prichádza na trh aj Roomster s rovnakým označením. Vyzerá to tak, že na slovíčko Scout (prieskumník) si v slovníku českej automobilky budeme musieť zvyknúť, pretože začína byť rovnako populárne ako Cross v prípade jej koncernového súrodenca VW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

    V hierarchii Škody ide o modely pre aktívne trávenie voľného času, ktoré ponúkajú niečo naviac, než bežné verzie. Žiaľ v prípade Roomsteru sa to na rozdiel od Octavie týka vyslovene iba vzhľadu. Vďaka oplastovanej karosérii sa Roomster Scout tvári ako ľahké terénne auto, no nič mimoriadne od neho nečakajte. Výkon motora sa naďalej prenáša iba na prednú nápravu a nezmenená ostala tiež svetlá výška karosérie, 140 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Ochranné plasty však z neho robia nepopierateľne atraktívnejšie auto než doposiaľ a o to dizajnérom išlo v prvom rade. V modelovom rade Roomster je Scout len ďalším výbavovým balíkom, ktorý vsádza na štýl za priaznivú cenu. Kombinovať sa dá so štyrmi pohonnými jednotkami: trojvalcovým turbodieselom 1.4 TDI výkonu 59 kW/80, štvorvalcovým preplňovaným nafťákom 1.9 TDI s výkonom 77 kW/105 k a dvoma benziňákmi objemu 1.4 a 1.6 l s výkonom 63 kW/85 k, resp. 77 kW/105 k. Spomedzi piatich výbav sa pritom pohybuje cenovo presne v strede. To znamená, že je o 5.000 Sk lacnejší než výbava Comfort s rovnakým motorom a o 10.000 Sk lacnejší než najvyšší stupeň Sport.

Zoznam štandardných prvkov vychádza z verzie Style, ktorá okrem iného obsahuje 4 airbagy, ABS, posilňovač riadenia, systém denného svietenia, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel s vyhrievaním a poloautomatickú klimatizáciu. Scout k tomu pridáva 16 – palcové disky z ľahkých zliatin, predné hmlovky, strešný nosič, vyšší stupeň tónovania skiel od B stĺpika, koberce s logom Scout, čelné sklo so šedým pruhom a samozrejme modifikované nárazníky s ochrannými plastmi.

SkryťVypnúť reklamu

Zásluhou týchto úprav v porovnaní s bežným Roomsterom povyrástol do dĺžky (+ 14 mm), šírky (+ 11 mm) aj výšky (+ 43 mm). O 10 mm sa zväčšil tiež rozchod kolies vpredu a vzadu, čo má prispieť k lepšej jazdnej stabilite vozidla v zákrutách. Dôležité pritom je, že jeho zásadné prednosti ako veľký vnútorný priestor, dostatok miesta pre cestujúcich vo všetkých smeroch a vysoká variabilita ostali zachované.

Taktiež podvozok, za príplatok voči terénnym nerovnostiam chránený zospodu kovovým krytom motora a prevodovky sa konštrukčne nezmenil. Napriek pomerne vysokej stavbe karosérie je vozidlo jeho zásluhou ľahko ovládateľné a výborne drží zvolenú stopu. Pre niekoho môže byť ale pritvrdý, preto veľmi bude záležať na výbere veľkosti a rozmeru pneumatík. Nami testovaný kus bol obutý na 17-palcových kolesách, ktoré vyzerajú síce efektne, ale profil 40 je z hľadiska komfortu jazdy na hranici tolerantnosti. Radšej teda odporúčame 16-palcové disky, ktoré ešte stále pekne vypĺňajú priestor pod blatníkmi a hoci pneumatiky majú iba o niečo vyšší profil (45), úplne to stačí na to aby ste si vo väčšej pohode vychutnávali jazdu po vidieckých cestách a netrpeli pri prejazde každej i menšej jamy.

SkryťVypnúť reklamu

Cena Roomsteru Scout s motorom 1.4 16V začína od 549.990 Sk a strop tvorí (ak nepočítame príplatkovú výbavu) verzia 1.9 TDI za 654.990 Sk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  5. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Invázne rastliny ako superpotraviny
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  7. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 5 241
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 939
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 634
  4. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 4 480
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 875
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 692
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 792
  8. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 1 791
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Adriana Boysová: Čomu veríme?
  2. Monika Albertiová: Je to tu na... nič, no zostanem tu žiť (kým sa dá)
  3. Zdravotní Klauni: Na lámanie ľadov majú nos. Ako zdravotní klauni pracujú s odmietnutím?
  4. Jaroslav Liptak: Od Moskvy po Caracas: návod na vládu bez otravného Bruselu
  5. Radoslav Záhumenský: 🌄 Tajný klenot Oravy: Rozhľadňa, z ktorej uvidíte až na Tatry!
  6. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  7. Peter Blaškovitš: Jadrová budúcnosť
  8. Jan Pražák: Příběh jednovaječných dvojčat
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 179
  2. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 13 960
  3. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 12 909
  4. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 640
  5. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 8 150
  6. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 7 786
  7. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 6 908
  8. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 6 032
  1. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  2. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  3. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  4. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  6. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
  7. Radko Mačuha: Ruský Disneyland.
  8. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
SkryťZatvoriť reklamu