SME

Škoda Roomster Scout – prvá jazda

Len nedávno sme mali možnosť vyskúšať si v okolí talianskeho Turína Octaviu Scout a už prichádza na trh aj Roomster s rovnakým označením. Vyzerá to tak, že na slovíčko Scout (prieskumník) si v slovníku českej automobilky budeme musieť zvyknúť.

Roomster Scout. Poháňaná zostala iba  predná náprava a nezmenila sa ani svetlá výška podvozka, 140 mm.Roomster Scout. Poháňaná zostala iba predná náprava a nezmenila sa ani svetlá výška podvozka, 140 mm. (Zdroj: autor)

Len nedávno sme mali možnosť vyskúšať si v okolí talianskeho Turína Octaviu Scout a už prichádza na trh aj Roomster s rovnakým označením. Vyzerá to tak, že na slovíčko Scout (prieskumník) si v slovníku českej automobilky budeme musieť zvyknúť, pretože začína byť rovnako populárne ako Cross v prípade jej koncernového súrodenca VW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

    V hierarchii Škody ide o modely pre aktívne trávenie voľného času, ktoré ponúkajú niečo naviac, než bežné verzie. Žiaľ v prípade Roomsteru sa to na rozdiel od Octavie týka vyslovene iba vzhľadu. Vďaka oplastovanej karosérii sa Roomster Scout tvári ako ľahké terénne auto, no nič mimoriadne od neho nečakajte. Výkon motora sa naďalej prenáša iba na prednú nápravu a nezmenená ostala tiež svetlá výška karosérie, 140 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Ochranné plasty však z neho robia nepopierateľne atraktívnejšie auto než doposiaľ a o to dizajnérom išlo v prvom rade. V modelovom rade Roomster je Scout len ďalším výbavovým balíkom, ktorý vsádza na štýl za priaznivú cenu. Kombinovať sa dá so štyrmi pohonnými jednotkami: trojvalcovým turbodieselom 1.4 TDI výkonu 59 kW/80, štvorvalcovým preplňovaným nafťákom 1.9 TDI s výkonom 77 kW/105 k a dvoma benziňákmi objemu 1.4 a 1.6 l s výkonom 63 kW/85 k, resp. 77 kW/105 k. Spomedzi piatich výbav sa pritom pohybuje cenovo presne v strede. To znamená, že je o 5.000 Sk lacnejší než výbava Comfort s rovnakým motorom a o 10.000 Sk lacnejší než najvyšší stupeň Sport.

Zoznam štandardných prvkov vychádza z verzie Style, ktorá okrem iného obsahuje 4 airbagy, ABS, posilňovač riadenia, systém denného svietenia, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel s vyhrievaním a poloautomatickú klimatizáciu. Scout k tomu pridáva 16 – palcové disky z ľahkých zliatin, predné hmlovky, strešný nosič, vyšší stupeň tónovania skiel od B stĺpika, koberce s logom Scout, čelné sklo so šedým pruhom a samozrejme modifikované nárazníky s ochrannými plastmi.

SkryťVypnúť reklamu

Zásluhou týchto úprav v porovnaní s bežným Roomsterom povyrástol do dĺžky (+ 14 mm), šírky (+ 11 mm) aj výšky (+ 43 mm). O 10 mm sa zväčšil tiež rozchod kolies vpredu a vzadu, čo má prispieť k lepšej jazdnej stabilite vozidla v zákrutách. Dôležité pritom je, že jeho zásadné prednosti ako veľký vnútorný priestor, dostatok miesta pre cestujúcich vo všetkých smeroch a vysoká variabilita ostali zachované.

Taktiež podvozok, za príplatok voči terénnym nerovnostiam chránený zospodu kovovým krytom motora a prevodovky sa konštrukčne nezmenil. Napriek pomerne vysokej stavbe karosérie je vozidlo jeho zásluhou ľahko ovládateľné a výborne drží zvolenú stopu. Pre niekoho môže byť ale pritvrdý, preto veľmi bude záležať na výbere veľkosti a rozmeru pneumatík. Nami testovaný kus bol obutý na 17-palcových kolesách, ktoré vyzerajú síce efektne, ale profil 40 je z hľadiska komfortu jazdy na hranici tolerantnosti. Radšej teda odporúčame 16-palcové disky, ktoré ešte stále pekne vypĺňajú priestor pod blatníkmi a hoci pneumatiky majú iba o niečo vyšší profil (45), úplne to stačí na to aby ste si vo väčšej pohode vychutnávali jazdu po vidieckých cestách a netrpeli pri prejazde každej i menšej jamy.

SkryťVypnúť reklamu

Cena Roomsteru Scout s motorom 1.4 16V začína od 549.990 Sk a strop tvorí (ak nepočítame príplatkovú výbavu) verzia 1.9 TDI za 654.990 Sk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Trnavskí vinári však zmenili biznis s vínom
  2. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  2. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  3. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  4. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  5. Bez nich by elektrina netiekla.
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 10 797
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 376
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 077
  4. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 4 078
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 066
  6. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 351
  7. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 2 193
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 079
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tadeáš Ďurica: Progresívne Slovensko: stratené, alebo pokrytecké?
  2. Pavol Burda: Insitný maliar - futuristický ekonóm
  3. Ján Šeďo: Niekedy je pár správnych slov nad celými "litániami"...
  4. Ernest Klotton: Kamenistá konsolidácia Kamenického
  5. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  6. Ondřej Havelka: Drsná iniciace nezřídka končící i smrtí. Gabon, bwiti a unikátní synkretismus
  7. Tomáš Čajda: Poďakovanie poslancom Nového Mesta
  8. Nicholas Wintzler: Prispievajúcej fontáne
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 057
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 562
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 423
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 041
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 8 379
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 5 441
  7. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka 5 341
  8. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje 4 791
  1. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  2. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  3. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  4. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  5. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  6. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  7. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  8. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
SkryťZatvoriť reklamu