SME

Chevrolet Captiva - návrat ku koreňom

Málokto vie, že kategóriu športovo-úžitkových vozidiel založil pred 70 rokmi modelom Suburban americký Chevrolet. Captiva je dielom jeho kórejskej továrne, ktorá vznikla zo značky Daewoo.

Chevrolet Captiva je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy.Chevrolet Captiva je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy. (Zdroj: rch)

Po štylistickej stránke niet Captive skutočne čo vytýkať. Jej dizajn je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy. Každý detail na jeho karosérii ladí s celkom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhej strane interiér po estetickej stránke veľmi nenadchne. Na displeji s primitívnou grafikou na vrchu stredového panelu, lacných páčkach pod volantom či tlačidlách na volante je vidieť, kde sa prehnane šetrilo. Ide o drobnosti, ale práve tie dnes vytvárajú rozdiely medzi vozidlami a spôsobujú, že v tomto aute sa nikdy nebudete cítiť ako v prémiovej značke. Kvalita vypracovania je inak veľmi slušná. Jednotlivé prvky licujú dobre a ani pri jazde v teréne sa vo vnútri neozývali žiadne nepríjemné zvuky.

SkryťVypnúť reklamu

Priestor a účel
Z užívateľského pohľadu konštruktéri využili všetky súčasné poznatky a skonštruovali priestranné a účelné auto. Na každom voľnom mieste vznikli odkladacie priestory vrátane objemnej schránky pred spolujazdcom. Vzadu je rovná podlaha bez stredového tunela, čo výrazne zvyšuje komfort sedenia. Captiva je jedným z mála vozidiel svojej kategórie, ktoré ponúka až 3 rady sedadiel, pričom aj na zadné dve sedadlá dokáže využiť dospelý človek. V päťmiestnom usporiadaní Captiva odvezie úctyhodných 465 litra batožín, po sklopení druhého radu sedadiel až 930 litrov.

Naftová premiéra
Dvojlitrový turbodiesel je naftovým priekopníkom kórejského výrobcu, a preto bude zrejme tvoriť väčšinu predaja. Z dvoch ponúkaných verzií s výkonom 120 a 150 koní sme vyskúšali tú silnejšiu. Odozva na stlačenie plynového pedálu je niekedy trochu dlhšia ako by bolo žiaduce. V meste Captiva spotrebovala 10,7 litrov na 100 km, na diaľnici okolo 12 litrov a mimo mesta aj menej ako 10 litrov. Pri hodnotení jazdných parametrov treba brať do úvahy, že Captiva váži dve tony. Radenie päťstupňovej manuálnej prevodovky má dlhé dráhy a nie je úplne presné.

SkryťVypnúť reklamu

V teréne
Systém pohonu všetkých kolies, do ktorého vodič nemôže zasahovať, funguje podobne ako u väčšiny konkurenčných modelov. Po pretočení predných kolies, ktoré za normálnych okolností výhradne prenášajú výkon na cestu, sa pripojí zadná náprava. Preto sa Captiva v zákrutách správa ako auto s poháňanou prednou nápravou. Pokiaľ má v teréne všetky kolesá na podklade, prejde aj viac rozbahnený terén. Pre zdolávanie strmých výjazdov nízkou rýchlosťou a na prekonávanie veľkých priečnych nerovností by autu pristal kratší prvý prevodový stupeň. Výrazne by sa tak šetrila trpiaca spojka.


Chevrolet je skutočným zakladateľom kategórie športovo úžitkových automobilov. Captiva síce prichádza z iného kontinentu a o niekoľko desaťročí neskôr ako predchodca, rozhodne ale nerobí zlé meno značke Chevrolet. Na Slovenskom trhu by mohla mať konkurencieschopnejšiu cenu.

SkryťVypnúť reklamu

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér **
motor ***
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***

















Cena modelu od 1 008 900 korún
Cena testovanej verzie LT 1 295 400 korún
Motor 2,0 turbodiesel common rail
Výkon motora 110 / 150 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Objem batožinového priestoru 465 l
Spotreba podľa výrobcu 7,4 l/100 km
Spotreba v teste 9,8 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

Autor: mk, rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 372
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 977
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 133
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 130
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 905
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 662
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 638
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Branko Štefanatný: Ste výsledkom svojho tréningu
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Ivan Mlynár: Čurillovci sú zlo, Vagovičove knihy sú zbytočné a Kubina je úmrtným listom právnemu štátu. Tak pravil muscle man Šutaj Eštok
  4. Juraj Ondruška: Rozhovor pre TV Bratislava Staré letisko Vajnory opäť v ohrození: Vajnoráci povedali NIE – budú ich znova ignorovať?
  5. Jozef Pivarník: Oslobodenie Európy: Spojenci verzus Sovieti – mýtus a realita
  6. Marek Mačuha: Prečo sa Fico ide opäť klaňať Putinovi
  7. Ján Šeďo: "Milostpane, tak nám zatvorili arcivévodu Bombica"!
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 307
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 413
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 21 064
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 273
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 264
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 483
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 828
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 548
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu