SME

Chevrolet Captiva - návrat ku koreňom

Málokto vie, že kategóriu športovo-úžitkových vozidiel založil pred 70 rokmi modelom Suburban americký Chevrolet. Captiva je dielom jeho kórejskej továrne, ktorá vznikla zo značky Daewoo.

Chevrolet Captiva je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy.Chevrolet Captiva je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy. (Zdroj: rch)

Po štylistickej stránke niet Captive skutočne čo vytýkať. Jej dizajn je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy. Každý detail na jeho karosérii ladí s celkom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhej strane interiér po estetickej stránke veľmi nenadchne. Na displeji s primitívnou grafikou na vrchu stredového panelu, lacných páčkach pod volantom či tlačidlách na volante je vidieť, kde sa prehnane šetrilo. Ide o drobnosti, ale práve tie dnes vytvárajú rozdiely medzi vozidlami a spôsobujú, že v tomto aute sa nikdy nebudete cítiť ako v prémiovej značke. Kvalita vypracovania je inak veľmi slušná. Jednotlivé prvky licujú dobre a ani pri jazde v teréne sa vo vnútri neozývali žiadne nepríjemné zvuky.

SkryťVypnúť reklamu

Priestor a účel
Z užívateľského pohľadu konštruktéri využili všetky súčasné poznatky a skonštruovali priestranné a účelné auto. Na každom voľnom mieste vznikli odkladacie priestory vrátane objemnej schránky pred spolujazdcom. Vzadu je rovná podlaha bez stredového tunela, čo výrazne zvyšuje komfort sedenia. Captiva je jedným z mála vozidiel svojej kategórie, ktoré ponúka až 3 rady sedadiel, pričom aj na zadné dve sedadlá dokáže využiť dospelý človek. V päťmiestnom usporiadaní Captiva odvezie úctyhodných 465 litra batožín, po sklopení druhého radu sedadiel až 930 litrov.

Naftová premiéra
Dvojlitrový turbodiesel je naftovým priekopníkom kórejského výrobcu, a preto bude zrejme tvoriť väčšinu predaja. Z dvoch ponúkaných verzií s výkonom 120 a 150 koní sme vyskúšali tú silnejšiu. Odozva na stlačenie plynového pedálu je niekedy trochu dlhšia ako by bolo žiaduce. V meste Captiva spotrebovala 10,7 litrov na 100 km, na diaľnici okolo 12 litrov a mimo mesta aj menej ako 10 litrov. Pri hodnotení jazdných parametrov treba brať do úvahy, že Captiva váži dve tony. Radenie päťstupňovej manuálnej prevodovky má dlhé dráhy a nie je úplne presné.

SkryťVypnúť reklamu

V teréne
Systém pohonu všetkých kolies, do ktorého vodič nemôže zasahovať, funguje podobne ako u väčšiny konkurenčných modelov. Po pretočení predných kolies, ktoré za normálnych okolností výhradne prenášajú výkon na cestu, sa pripojí zadná náprava. Preto sa Captiva v zákrutách správa ako auto s poháňanou prednou nápravou. Pokiaľ má v teréne všetky kolesá na podklade, prejde aj viac rozbahnený terén. Pre zdolávanie strmých výjazdov nízkou rýchlosťou a na prekonávanie veľkých priečnych nerovností by autu pristal kratší prvý prevodový stupeň. Výrazne by sa tak šetrila trpiaca spojka.


Chevrolet je skutočným zakladateľom kategórie športovo úžitkových automobilov. Captiva síce prichádza z iného kontinentu a o niekoľko desaťročí neskôr ako predchodca, rozhodne ale nerobí zlé meno značke Chevrolet. Na Slovenskom trhu by mohla mať konkurencieschopnejšiu cenu.

SkryťVypnúť reklamu

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér **
motor ***
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***

















Cena modelu od 1 008 900 korún
Cena testovanej verzie LT 1 295 400 korún
Motor 2,0 turbodiesel common rail
Výkon motora 110 / 150 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Objem batožinového priestoru 465 l
Spotreba podľa výrobcu 7,4 l/100 km
Spotreba v teste 9,8 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

Autor: mk, rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 11 872
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 6 687
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 539
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 026
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 978
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 956
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 637
  8. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 568
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  2. Marián Kozák: Osobná asistencia - Filozofia Nezávislého života
  3. Jozef Huljak: Taiwan rozhoduje v referende o budúcnosti jadrovej elektrárne
  4. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi
  5. Vladimír Bojničan: Anna Záborská a memento katolibánskej posadnutosti smrťou
  6. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  7. Štefan Šturdzík: Arogancia a nekompetentnosť na ministerstve kultúry - Kúpa predraženého pozemku.
  8. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 86 429
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 18 924
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 17 865
  4. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 945
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 893
  6. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 841
  7. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 301
  8. Ernest Klotton: Mier prichádza z východu 5 141
  1. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  2. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  3. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  4. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  5. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  6. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  7. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  8. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
SkryťZatvoriť reklamu