Oskara v súťaži o najlepší motor získalo twin-turbo od BMW, uspeli tiež Toyota, Volkswagen a prvý krát aj Porsche. Budúcnosť bude patriť benzínovým motorom s turbodúchadlom, ktoré používajú ocenené automobilky BMW, Volkswagen, Mini aj Peugeot.
Trojlitrový twin turbo motor od BMW sa stal kráľom deviateho ročníka udeľovania cien na Engine Expo v nemeckom Štuttgarte. Prestížne ocenenia udeľuje nezávislá porota 62 motoristických novinárov z 30 krajín. Vďaka trojlitrovému motoru BMW 335i zostáva titul aj po roku naďalej v rukách BMW, ktoré v tomto ročníku získalo celkovo sedem ocenení. Okrem toho získalo BMW Ocenenie aj za svoj 2,5 litrový radový šesťvalcový motor a 5 litrový V10 motor, ale mníchovského výrobcu najviac potešil úspech 3 litrového twin turbo motora, ktorý dominoval tiež v kategórii Najlepší Nový Motor Roka 2007.
Peter Langen, riaditeľ divízie BMW k úspechu povedal: „Je to úžasný výsledok a dôležité ocenenie práce našich inžinierov, ktorú museli vykonať, aby zaistili úspech našich preplňovaných benzínových motorov.“ Pri nadvláde mníchovských motorov stále boduje japonská Toyota najmä v oblasti ekonomiky prevádzky. Ocenenie získané koncernom Volkswagen za preplňované motory TSI a TFSI jasne naznačuje, že najlepšou cestou ako dosiahnuť vysoký výkon pri nízkej spotrebe je použitie turbodúchadla prípadne kompresora v benzínovom motore. V budúcnosti môžu byť preplňované motory prestavané na biopalivá.
Motor roka 2007 - podmienky a pravidlá
Objemové kategórie
ocenenia sa udeľujú celkovo v ôsmich objemových kategóriách, do súťaže sú zaradené motory osadené v osobných autách, ktoré sú v predaji vo viac ako jednej krajine k 9. máju daného roka
Najekonomickejší motor - motor skonštruovaný s prioritou ekonomickej prevádzky (napr. diesel, hybrid, ...)
Najvýkonnejší motor - vyvinutý špeciálne pre výkonovo orientované autá alebo inštalovaný v aute, účelom ktorého je športové vyžitie
Najlepší nový motor roka - motor zaradený do tejto kategórie musel byť predstavený po 10. máji 2006 , osadený v osobnom aute a do 9. mája 2007 v predaji vo viac ako jednej krajine
Medzinárodný motor roka 2007 – vyberá sa z víťazov objemových kategórií
Porota
Každý z porotcov má k dispozícii 25 bodov, ktoré rozdeľuje medzi päť najlepších motorov v každej kategórii. Jednému motoru môže porotca prideliť najviac 15 bodov a najmenej 1 bod. Porotcovia hodnotia podľa subjektívnych dojmov, pričom berú do úvahy dojmy z jazdy, technické charakteristiky, úspornosť, hladkosť, výkon, hluk a jazdné schopnosti.
Cena Medzinárodný Motor Roka 2007:
Najlepší Nový Motor 2007 ( Best New Engine of 2007) | BMW 3 litrový Twin- Turbo ( 335i) |
Najúspornejší Motor ( Best Fuel Economy ) | Toyota 1,5 litrový Hybrid Synergy Drive ( Prius), nestarnúci motor, ktorý je stále najpriateľskejšou voľbou voči prostrediu |
Najvýkonnejší Motor ( Best Performance Engine ) | BMW 5 – litrový V10 ( M5, M6) |
Motory do 1 litra | Toyota 1- litrový motor ( Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1) |
Od 1 l do 1,4 l | Volkswagen 1,4 TSI Twincharger ( Golf, Touran, Jetta), zvíťazil už druhý rok |
Od 1,4 l do 1,8 l | BMW – PSA 1,6 THP ( MINI, Peugeot 207) |
Od 1,8 do 2 litrov | Volkswagen 2,0 TFSI ( Golf GTI, Audi A3, A6, SEAT Leon, Škoda Octavia) |
Od 2 do 2,5 litra | BMW 2,5 R6 ( 325, 525, X3, Z4) |
Od 2,5 do 3 litrov | BMW 3-litre Twin-Turbo (335i) |
Od 3 do 4 litrov | Porsche 3.6 Turbo (911) , získal titul prvý krát |
Nad 4 litre | BMW 5-litre V10 (M5, M6) |
Predchádzajúci víťazi Titulu Medzinárodný Motor Roka:
2006 | BMW M5 V10 |
2005 | BMW M5 V10 |
2004 | Toyota Hybrid Synergy Drive |
2003 | Mazda RENESIS Rotary (RX-8) |
2002 | BMW 4.4-litre Valvetronic |
2001 | BMW 3.2-litre |
2000 | Honda Hybrid 1-litre Insight |
1999 | Toyota Yaris 1-liter |
![]() | BMW suverénne vyhráva vo viacerých objemových kategóriách už niekoľko rokov. Pri povestnej kvalite a technologickej vyspelosti ich motorov to neprekvapuje. |
![]() | Koncern PSA montuje do športového modelu 207 GT motor vyvinutý automobilkou BMW. Opäť ide o benzínový motor s Twin Scroll Turbom, ktorý ponúka aj MINI. |
![]() | Porsche boduje v histórii súťaže prvý krát s boxerom objemu 3,6 litra, prepĺňaným turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek. |
![]() | Rozhodnutie Toyoty vybrať sa smerom hybridného pohonu bolo správne. Prius opätovne získal cenu za nízku spotrebu a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu. |
Autor: kch