SME

Najlepšie motory roka 2007 – dominuje turbo

Oskara v súťaži o najlepší motor získalo twin-turbo od BMW, uspeli tiež Toyota, Volkswagen a prvý krát aj Porsche. Budúcnosť bude patriť benzínovým motorom s turbodúchadlom, ktoré používajú ocenené automobilky BMW, Volkswagen, Mini aj Peugeot.

Preplňovaný benzínový motor od Volkswagenu zostal aj druhý rok vo svojej kategórii neporazený. Z malého objemu ponúka vysoký výkon, nízku spotrebu a malý obsah C02.Preplňovaný benzínový motor od Volkswagenu zostal aj druhý rok vo svojej kategórii neporazený. Z malého objemu ponúka vysoký výkon, nízku spotrebu a malý obsah C02. (Zdroj: archív)

Oskara v súťaži o najlepší motor získalo twin-turbo od BMW, uspeli tiež Toyota, Volkswagen a prvý krát aj Porsche. Budúcnosť bude patriť benzínovým motorom s turbodúchadlom, ktoré používajú ocenené automobilky BMW, Volkswagen, Mini aj Peugeot.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trojlitrový twin turbo motor od BMW sa stal kráľom deviateho ročníka udeľovania cien na Engine Expo v nemeckom Štuttgarte. Prestížne ocenenia udeľuje nezávislá porota 62 motoristických novinárov z 30 krajín. Vďaka trojlitrovému motoru BMW 335i zostáva titul aj po roku naďalej v rukách BMW, ktoré v tomto ročníku získalo celkovo sedem ocenení. Okrem toho získalo BMW Ocenenie aj za svoj 2,5 litrový radový šesťvalcový motor a 5 litrový V10 motor, ale mníchovského výrobcu najviac potešil úspech 3 litrového twin turbo motora, ktorý dominoval tiež v kategórii Najlepší Nový Motor Roka 2007.

Peter Langen, riaditeľ divízie BMW k úspechu povedal: „Je to úžasný výsledok a dôležité ocenenie práce našich inžinierov, ktorú museli vykonať, aby zaistili úspech našich preplňovaných benzínových motorov.“ Pri nadvláde mníchovských motorov stále boduje japonská Toyota najmä v oblasti ekonomiky prevádzky. Ocenenie získané koncernom Volkswagen za preplňované motory TSI a TFSI jasne naznačuje, že najlepšou cestou ako dosiahnuť vysoký výkon pri nízkej spotrebe je použitie turbodúchadla prípadne kompresora v benzínovom motore. V budúcnosti môžu byť preplňované motory prestavané na biopalivá.

SkryťVypnúť reklamu

Motor roka 2007 - podmienky a pravidlá

Objemové kategórie
ocenenia sa udeľujú celkovo v ôsmich objemových kategóriách, do súťaže sú zaradené motory osadené v osobných autách, ktoré sú v predaji vo viac ako jednej krajine k 9. máju daného roka

Najekonomickejší motor  - motor skonštruovaný s prioritou ekonomickej prevádzky (napr. diesel, hybrid, ...)

Najvýkonnejší motor  - vyvinutý špeciálne pre výkonovo orientované autá alebo inštalovaný v aute, účelom ktorého je športové vyžitie

Najlepší nový motor roka  - motor zaradený do tejto kategórie musel byť predstavený po 10. máji 2006 , osadený v osobnom aute a do 9. mája 2007 v predaji vo viac ako jednej krajine

Medzinárodný motor roka 2007 – vyberá sa z víťazov objemových kategórií

Porota
Každý z porotcov má k dispozícii 25 bodov, ktoré rozdeľuje medzi päť najlepších motorov v každej kategórii. Jednému motoru môže porotca prideliť najviac 15 bodov a najmenej 1 bod. Porotcovia hodnotia podľa subjektívnych dojmov, pričom berú do úvahy dojmy z jazdy, technické charakteristiky, úspornosť, hladkosť, výkon, hluk a jazdné schopnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Cena Medzinárodný Motor Roka 2007:

Najlepší Nový Motor 2007 ( Best New Engine of 2007) BMW 3 litrový Twin- Turbo ( 335i)
Najúspornejší Motor ( Best Fuel Economy ) Toyota 1,5 litrový Hybrid Synergy Drive ( Prius), nestarnúci motor, ktorý je stále najpriateľskejšou voľbou voči prostrediu
Najvýkonnejší Motor ( Best Performance Engine ) BMW 5 – litrový V10 ( M5, M6)
Motory do 1 litra Toyota 1- litrový motor ( Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1)
Od 1 l do 1,4 l Volkswagen 1,4 TSI Twincharger ( Golf, Touran, Jetta), zvíťazil už druhý rok
Od 1,4 l do 1,8 l BMW – PSA 1,6 THP ( MINI, Peugeot 207)
Od 1,8 do 2 litrov Volkswagen 2,0 TFSI ( Golf GTI, Audi A3, A6, SEAT Leon, Škoda Octavia)
Od 2 do 2,5 litra BMW 2,5 R6 ( 325, 525, X3, Z4)
Od 2,5 do 3 litrov BMW 3-litre Twin-Turbo (335i)
Od 3 do 4 litrov Porsche 3.6 Turbo (911) , získal titul prvý krát
Nad 4 litre BMW 5-litre V10 (M5, M6)


Predchádzajúci víťazi Titulu Medzinárodný Motor Roka:

2006 BMW M5 V10
2005 BMW M5 V10
2004 Toyota Hybrid Synergy Drive
2003 Mazda RENESIS Rotary (RX-8)
2002 BMW 4.4-litre Valvetronic
2001 BMW 3.2-litre
2000 Honda Hybrid 1-litre Insight
1999 Toyota Yaris 1-liter

BMW suverénne vyhráva vo viacerých objemových kategóriách už niekoľko rokov. Pri povestnej kvalite a technologickej vyspelosti ich motorov to neprekvapuje.
Koncern PSA montuje do športového modelu 207 GT motor vyvinutý automobilkou BMW. Opäť ide o benzínový motor s Twin Scroll Turbom, ktorý ponúka aj MINI.
Porsche boduje v histórii súťaže prvý krát s boxerom objemu 3,6 litra, prepĺňaným turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek.
Rozhodnutie Toyoty vybrať sa smerom hybridného pohonu bolo správne. Prius opätovne získal cenu za nízku spotrebu a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu.

Autor: kch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Tipy z Rakúska aj od hostí. Ako vybudovať úspešné hotely?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Tipy z Rakúska aj od hostí. Ako vybudovať úspešné hotely?
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 083
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 006
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 970
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 656
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 966
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 438
  7. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 975
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 965
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zoroslav Kollár ostal ticho, no iní sa prezradili sami. Reakcie bývalých tajných ukázali ich slabosť
  2. Iveta Grootová: Aj moje Tatry
  3. Róbert Mačej: „Pán prezident, ako sa máte?“
  4. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  5. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 8
  6. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  7. Miroslav Ferkl: Chorý štát, či chorý muž?
  8. Daniel Guľaš: Svetový šašo
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 294
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 651
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 240
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 911
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 9 871
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 385
  7. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 7 239
  8. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 115
  1. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  2. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  3. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  4. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  5. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  6. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
SkryťZatvoriť reklamu