SME

BMW X5 jazdí ako osobák

BMW X5 predchádzajúcej generácie znamenalo pre značku historický vstup do segmentu vozidiel kategórie SUV. Druhá generácia už o toto privilégium príde, avšak znamená prelom v správaní sa dvojtonového auta na ceste.

Druhá generácia luxusného SUV  pôsobí športovejšie a nie tak ťažkopádne ako predchodca. Mnohí sa zhodujú, že je to najkrajší bavorák súčasnosti.Druhá generácia luxusného SUV pôsobí športovejšie a nie tak ťažkopádne ako predchodca. Mnohí sa zhodujú, že je to najkrajší bavorák súčasnosti. (Zdroj: autor)

BMW X5 predchádzajúcej generácie znamenalo pre značku historický vstup do segmentu vozidiel kategórie SUV. Druhá generácia už o toto privilégium príde, avšak znamená prelom v správaní sa dvojtonového auta na ceste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá generácia luxusného SUV vyzerá už na prvý pohľad prívetivejšie, ľahšie a podstatne modernejšie ako predchodca. Navonok vôbec nepôsobí ako veľké SUV s takmer trojmetrovým rázvorom náprav. Dokonalé maskovanie hmotnosti a rozmerov sa tak prenieslo do atraktívnejšieho vzhľadu. V interiéri zostalo všetko v štýle značky bez výrazných výstrelkov, ale opäť s dôrazom na kvalitu a jednoduchosť ovládania. Význam a vypracovanie detailov ocení človek používaním a nie prvým pohľadom. Zmena nastala aj v ponuke vnútorného priestoru.

SkryťVypnúť reklamu

Viac miesta

Mníchovská automobilka zobrala predchádzajúce výčitky nedostatku miesta na zadných sedadlách úplne vážne a pre nový model pripravila viac miesta v oblasti nôh a konečne rovnú podlahu bez vysokého stredového tunelu, typického pre túto značku. Päť miest v technickom preukaze potom nevyznieva trápne, lebo vzadu sa odvezú aj traja. V ponuke bude aj sedemmiestne prevedenie X5, avšak na pohľad sme usúdili, že prídavné dve sedadlá asi nebudú pre dospelých. Nechajme sa prekvapiť. V každom prípade základné päťmiestne usporiadanie je teraz na míle vzdialené predchádzajúcemu interiéru.

Súlad

V úvode predaja sú na výber tri motory, z ktorých testovaný diesel s objemom tri litre je logicky najlepšia verzia, pretože radový šesťvalec má pekný zvuk, spotrebuje minimum nafty a svojim charakterom už za benzínovým šesťvalcom príliš nezaostáva. Viac ako krútiaci moment 520 Nm nás zaujalo zladenie automatickej prevodovky s motorom. V bežnom aj športovom móde si veľmi dobre rozumejú, prevodovka už dopredu počas brzdenia nádherne podraďuje a drží zamknuté jednotlivé stupne. V praxi vodič vôbec nepotrebuje vstupovať do módu manuálneho radenia. Výsledkom je aj spotreba, ktorá pri normálnej jazde iba mierne prekračuje osemlitrovú hranicu. Jazda bez sebakontroly a neustáleho sledovania palubného počítača vyjde na 10,5 l/100 km. Vďaka takmer dokonalej aerodynamike sú to veľmi priaznivé hodnoty.

SkryťVypnúť reklamu

Ako šporťák

Na silné naftové motory, inteligentné prevodovky, premyslený pohon všetkých kolies a vysokú precíznosť sme u BMW zvyknutí. Teda v tomto ohľade nové BMW X5 stavia na celkom bežných veciach. V jednom nás ale auto mimoriadne prekvapilo. Podvozok a ovládanie auta. Vodič vôbec nemá pocit, že šoféruje auto vážiace 2150 kg. Zákruty prechádza bez náklonu, pri ostrom zabočení neprepadáva „cez nos“ ako podobné autá v triede a vynikajúco brzdí. Športový podvozok nie je na rozvlnených cestách extra komfortný a posádku trochu vytrasie, ale dáva až nenormálny pocit radosti z jazdy a o tom BMW je.

Naše hodnotenie

vzhľad *****

interiér *****

motor *****

jazdné vlastnosti *****

technika *****

výbava *** **

úžitok *****

SkryťVypnúť reklamu

celkový dojem *****

 

 

 

 

 

 

 

BMW X5  3,0 d 

Cena modelu od 1 892 800 Sk

Cena testovanej verzie 1 904 400 Sk

Motor 3,0 d

Výkon motora 173 kW / 235k

Krútiaci moment 520 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h 8,3 s

Objem bat. priestoru 620 l

Spotreba podľa výrobcu 7,2 l/100 km

Spotreba v teste 8,6 l/100 km

Bezpečnosť ABS,DSC, 6x airbag

Predtým príliš skosený zadok má teraz krajšie línie a dvojdielne horizontálne členené piate dvere. Pri nakladaní menších vecí netreba vyklápať spodnú časť, ktorá môže inak poslúžiť ako lavica.

Automatická prevodovka dostala namiesto klasickej páky nový ovládač. Narábanie s ním je oveľa pohodlnejšie než s pákou a padne dobre do ruky na prvý krát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prídavné prahy dostupné za príplatok sú zbytočné. Skôr komplikujú než uľahčujú nastupovanie a zbytočne zamažú oblečenie.

Panoramatická strecha je dnes móda a nie nevyhnutnosť. V každom prípade s týmto doplnkom je jazda príjemnejšia a interiér dobre presvetlený.

Cestné podvozky rýchlych SUV sa pri krížení náprav pomerne skoro dostanú jedným kolesom do vzduchu. Auto sa však vďaka systému xDrive a pribrzďovaniu pretáčajúceho kolesa pohlo v takmer každej zložitej situácii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 343
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 553
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 103
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 878
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 732
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 830
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 188
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva 1 540
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 309 bol prvým modelom značky, ktorý sa dal kúpiť v Tuzexe, biele GTI je však dovezené zo západu.

Bol prvým modelom značky, ktorý sa predával v Tuzexe.


Oliver Varchol
Ilustračné foto

Ktoré krajiny majú 10 dňovú diaľničnú známku?


20
Citroën nepoužije na Slovensku reklamu s medveďmi.

C3 Aircross značka nebude spájať so šelmami.


11
Jeep Compass

Na dieselovú verziu zabudnite.


3
reklama
  1. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  2. Juraj Tušš: 80 rokov
  3. Anna Miľanová: Štylizované, fantazijné kvety v trávnatom poraste...
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (9. - 15.5.1925)
  5. Elena Antalová: Koho som ešte nedokázal nasrdiť? "Majiteľ"sveta z mesta T.
  6. Ján Valchár: Plánuje Maďarsko vojnu?
  7. Daniel Jankech: Čo spája voličov Róberta Fica?
  8. Jozef Pivarník: Ficov kultúrny kiks: Keď premiér "rusofóbne" kritizuje ruskú klasiku!
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 37 645
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 675
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 291
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 371
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 974
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 765
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 983
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 972
  1. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  2. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  3. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  4. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  5. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  6. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  7. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  8. Tupou Ceruzou: Zámočky
SkryťZatvoriť reklamu