SME

Audi A5 zdvihlo hodenú rukavicu

Odvekú rivalitu medzi Audi a BMW vystupňovalo pred dvomi rokmi predstavené BMW 3 Coupé. Audi prijalo výzvu a o rok neskôr prišlo s dvojdverovým kupé postavenom na novom podvozku. Podľa prvých kilometrov usudzujeme, že ide o podstatnú zmenu v dynamike Au

(Zdroj: autor)

Odvekú rivalitu medzi Audi a BMW vystupňovalo pred dvomi rokmi predstavené BMW 3 Coupé. Audi prijalo výzvu a o rok neskôr prišlo s dvojdverovým kupé postavenom na novom podvozku. Podľa prvých kilometrov usudzujeme, že ide o podstatnú zmenu v dynamike Audi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobily so štyrmi kruhmi na kapote mali vždy svoju príťažlivosť a nezameniteľný imidž. Masívna karoséria a dlhé previsy karosérie však vytvárali dojem rýchleho auta diaľničného typu. Audi A5 je po rokoch prvým modelom, ktorý pôsobí napohľad ľahšie a ochotnejšie zatáča aj v ostrých zákrutách. Ľahkosť, s akou sa prepletá ostrými zákrutami, je s predchádzajúcimi modelmi najmä väčším radom A6 neporovnateľná.

SkryťVypnúť reklamu

Ovládateľnosť

Po stovkách kilometrov sme ho nazvali hravým Audi. Pod nové správanie sa podpísala koncepcia dozadu posunutého motora, aby bola jeho najväčšia časť za prednou nápravou. Takto sa zlepšilo rozloženie hmotnosti. Rovnako zbytočnú masu necítiť ani pri pohľade zvonku. Audi A5 je vyformované a ladené tak, aby bolo presne mierenou ranou do BMW 3 coupé. V atraktivite interiéru a povestnej precíznosti interiéru má dokonca navrch. Rovnako naftový šesťvalec nie je z radu tých bežných, ale s výkonom naladeným na 240 k. Skvelá alternatíva ako atakovať 335xd.

Športové zameranie dvojdverového kupé s priemerným miestom na zadných sedadlách dokumentuje manuálna prevodovka, v kombinácii so šesťvalcovým trojlitrom v tejto triede zriedkavá. Klasické radenie má niečo do seba najmä u odporcov automatov.

SkryťVypnúť reklamu

Priestor a tlačidlá

Zoštíhlením obstavaného priestoru prešiel aj interiér, prístrojová doska schudla v porovnaní s odchádzajúcim Audi A4 je za volantom pocitovo viac miesta.

Nechápavú otázku, prečo Audi sústreďuje veľké množstvo tlačidiel okolo radiacej páky, sme si položili viackrát. Opäť sa nám to zdalo nepraktické a ergonomicky nevyvážené. Celkovo je na stredovom tuneli 16 tlačidiel, ak nepočítame veľmi interesantné štartovanie motora tlačidlom. Ku klasickým atribútom kupé patria bezrámové okná dverí a odklápateľné operadlá predných sedadiel s elektrickým odsúvaním pri nastupovaní.

Spokojnosť

Audi A5 posúva hranice jazdnej dynamiky tejto prestížnej značky o míľové kroky vpred. K tradične perfektnému držaniu priamej stopy vo vysokej rýchlosti pridáva obratnosť a ovládateľnosť v zákrutách. Pri rýchlosti 220 zostáva veľmi pokojné aj v tiahlej zákrute a vodičovi dáva dobrý pocit z riadenia. Ak si odmyslíme automobilové harašenie za volantom inovovaný naftový trojliter nepotrebuje viac ako desať litrov nafty. V celom teste mu priemerne postačilo iba 8,8 l/100 km. V prípade Audi A5 Coupé išlo o viac než o zdvihnutú rukavicu. Dielo sa jednoducho podarilo.

SkryťVypnúť reklamu

Nové proporcie znamenajú lepšie rozloženie hmotnosti a ľahšie ovládanie. Prísny výraz čelnej masky umocňujú obrysové LED svetlá na spodnej hrane reflektorov.

Audi A5 vyzerá z každého uhla veľmi vábne a dynamicky ako podarené sochárske dielo. Bočné línie teraz viac ako inokedy nadväzujú na tvary zadnej časti.

Ostrá hrana na veku kufra je pekná aj funkčná z hľadiska aerodynamiky. Decentným svetlám málo čo vytknúť.

Na Audi A5 nás zaujal podvozok a pocit lepšej ovládateľnosti.

Parkovacie senzory v konfigurácii objednaného auta neboli a tak niekto iniciatívne domontoval externé senzory na podložke pod evidenčným číslom.

Tieto príplatkové disky ešte zatraktívnili vonkajší vzhľad. Otáčaním podporujú chladenie bŕzd ale ťažko sa čistia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zmysel pre detail dokumentuje držiak vyklápacieho dna kufra...

... pod ním sa nachádza po vzore BMW akumulátor obohatený o ďalší zaujímavý detail – štartovacie vodiče. Ukryté v plastovom boxe sú pripravené na okamžité použitie.

Dnešné kupé sú praktické autá s veľkým kufrom a doplnkami, napríklad na čistý prevoz lyží.

Bezrámové sklá dverí – typický znak pravého kupé.

Inteligentné uzamykanie umožnilo použitie štartovacieho tlačidla.

Naše hodnotenie

vzhľad *****

interiér ****

motor ****

jazdné vlastnosti ****

technika *****

výbava ****

úžitok ***

celkový dojem ****

AUDI A5 3,0 V6 TDI

Cena modelu -  od 1 118 600 Sk

Cena verzie 3,0 Quattro TDI  - od 1 506 200 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor

Typ naftový šesťvalec

Technika common rail 3

Uloženie pozdĺžne

Zdvihový objem 2967 cm3

Výkon 176/240 kw/k

Pri otáčkach 4000 - 4400 ot./min.

Krútiaci moment 500 Nm

Pri otáčkach 1500 - 3000 ot./min.

Kilogramový výkon 6,7 kg/k

Litrový výkon 80,8 k/l

Emisná norma EURO IV

Karoséria

Typ kupé

Počet dverí 2

Pneumatiky 225/50 R17

Prevodovka

Typ Manuálna

Počet stupňov 6

Poháňané kolesá všetky (quattro)

Podvozok

Predná náprava päťprvkové zavesenie

Zadná náprava nezávislé, lichobežníková

Svetlosť podvozka 128 mm

Priemer otočenia 10,2 m

Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Brzdy vzadu kotúčové

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav 2751 mm

Dĺžka 4625 mm

Širka 1981 mm

Výška 1372 mm

Pohotovostná hmot. 1610 kg

Užitočná hmotnosť 500 kg

Batožinový priestor 455 l

Objem pal. nádrže 64 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 5,9 s

Maximálna rýchlosť 250 km/h

Spotreba

mesto 9,9 l/100 km

mimo mesto 5,7 l/100 km

kombinácia 7,2 l/100 km

v teste 8,8 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 095
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 854
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 470
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 281
  6. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 264
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 116
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 283
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rudolf Huliak a nový minister životného prostredia Tomáš Taraba.

Firma, ktorú vedie brat Rudolfa Huliaka, nezískala milióny z plánu obnovy.


20
Advokát David Lindtner na súde zastupoval aj stíhaného extrémistu Daniela Bombica.

Bývalý člen sýkorovcov na súde vypovedal o údajnom podplácaní.


10
Roman Antal pri predstavovaní projektu Veža snov na Štrbskom Plese v roku 2019.

Roman Antal uteká pred veriteľmi.


5
Peter Tkačenko.

Peter Tkačenko odpovedá na komentár Jakuba Fila.


16
reklama
  1. Anna Miľanová: Kto rád číta?
  2. Vlado Jakubkovič: Čierna diera
  3. Elena Antalová: Peter Tkačenko, blahoželám
  4. Pavol Burda: Populizmus – novodobý druh politickej slintačky
  5. Vladimír Bojničan: Bratia, už nás nezastavia – výzva všetkým, ktorým to ešte myslí!
  6. Ivan Mlynár: Koniec zaháľky, cena ktorú platíme za Ficove lži je luxusnou pascou.
  7. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  8. Adriana Boysová: Život po živote
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 278
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 112
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 006
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 005
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 960
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 365
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 522
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 754
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu