Na častú otázku, či si vybrať benzín, alebo diesel, existuje v niektorých prípadoch veľmi presná odpoveď. Na pohyb v uliciach mesta je najlepšie malé auto s benzínovým motorom nízkeho objemu. Takýto motor sa rýchlejšie zohrieva na krátkych trasách, je ohľaduplný k životnému prostrediu, auto skôr kúri a má nižšie servisné náklady ako diesel. Okrem toho malý benzínový motor vie byť v mestskej premávke úsporný a nákupná cena malého auta s takýmto motorom je podstatne nižšia.
Kým napríklad Škoda Fabia Classic 1,4 16V stojí 360-tisíc korún, rovnako vybavený a výkonný model s naftovým motorom 1,4 TDI PD stojí o 55-tisíc korún viac. Rozdiel v priemernej spotrebe je iba 1,7 litra na sto kilometrov v prospech diesla. Pri súčasných cenách palív s drahšou naftou sa investícia do dieslového motora vráti v nižšej priemernej spotrebe po najazdení viac ako 90-tisíc kilometrov, v čom ešte nie sú započítané vyššie servisné náklady.
Naftový motor má svoje opodstatnenie vo vyšších triedach a pri používaní auta na dlhé pracovné cesty. Vo vyššej strednej triede sú dokonca niektoré naftové modely rovnako drahé ako porovnateľné benzínové. Do mesta patrí malý benzínový motor a malé auto.