SME

Volkswagen Tiguan a BMW X3

Najnovší prírastok medzi športovo úžitkovými automobilmi je v mnohom tak dobrý ako jedno z najlepších áut triedy. Podvozok, pohon všetkých kolies a automatická prevodovka však zostávajú dominantou BMW.

BMW má lepší podvozok, motor aj prevodovku. Tiguan víťazí vo variabilite interiéru a lepšom praktickom využití.BMW má lepší podvozok, motor aj prevodovku. Tiguan víťazí vo variabilite interiéru a lepšom praktickom využití. (Zdroj: autor)

Najnovší prírastok medzi športovo úžitkovými automobilmi je v mnohom taký dobrý ako jedno z najlepších áut triedy. Podvozok, pohon všetkých kolies a automatická prevodovka však zostávajú dominantou BMW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najväčšia nemecká automobilka prichádza do triedy kompaktných športovo-úžitkových automobilov ako jedna z posledných. Čakanie sa zrejme vyplatilo, pretože nový Tiguan sa môže smelo porovnávať s modelom X3 od prestížnej značky BMW. V niektorých oblastiach si však BMW svoju pozíciu jednotky v segmente stále zastane.

SkryťVypnúť reklamu

Usmiaty Volkswagen
BMW X3 pôsobí už od svojho debutu v roku 2003 veľmi konzervatívne. Vďaka tomu vzhľad päťdverovej karosérie obstojí aj dnes, ale na ceste viac upúta Volkswagen Tiguan. Po zapnutí svetiel sa výstrednosť automobilov vyrovnáva. X3 má totiž lem predných svetiel a zadné koncové svetlá z optického vlákna, ktoré čerpá svetlo z LED diód. Zadné svetlá sú lepšie čitateľné než moderné LED svetlá Volkswagenu. Ako celok však viac upúta Tiguan s výrazom usmiatej tváre na čelnej maske.

Interiérové rozdiely
V interiéri cítiť mierny cenový rozdiel medzi oboma značkami, pretože bavorská automobilka ponúka kvalitnejšie materiály, prehľadnejšie prístroje a väčší zmysel pre detail. Dominanciou BMW sú odkladacie priestory vo dverách a na vrchu prístrojovej dosky. Volkswagen má väčšiu skrinku pred spolujazdcom a vďaka posúvateľným zadným sedadlám mimoriadne variabilnú zadnú časť. Vyššie položené sedadlá v modeli Tiguan umožňujú lepšie nasadanie. Základné autorádio v BMW vyzerá oproti modernému autorádiu Volkswagenu s dotykovým displejom zastaralo.

SkryťVypnúť reklamu

Automobil VW Tiguan BMW X3
Verzia Sport&Style 2,0 TDI 2,0 d
Cena 1 133 195 Sk 1 305 600  Sk

Zbalené kufre
Majiteľ BMW musí skôr siahnuť po strešnom boxe, pretože objem kufra je o niečo menší. Volkswagen dokáže posunutím sedadiel zväčšiť objem o vyše sto litrov. Podstatnou výhodou batožinového priestoru BMW je nižšia nakladacia hrana batožinového priestoru v jednej rovine s dnom. V maximálnej šírke kufra je lepší Volkswagen, batožinový priestor v BMW je zasa dlhší.



Na ceste
Ak je Tiguan v mnohom modernejší a variabilnejší, jazdné vlastnosti nedosahujú úroveň BMW. Rovnako pohon všetkých kolies x-Drive modelu X3 lepšie reaguje na zasnežené cesty. S BMW si možno schuti športovo zajazdiť, ale Volkswagen má nevypínateľný systém ESP a v zákrute ide viac predkom von. Na druhej strane pohon 4Motion zaznamenal veľký krok vpred v nastavení, pretože v prudkých zákrutách lepšie rešpektuje požiadavky vodiča na zvolený smer.

SkryťVypnúť reklamu

Moderný diesel
V čase, keď Volkswagen modelom Tiguan uvádza na trh nový motor 2,0 TDI s technológiou Common rail, BMW zvyšuje výkon základnej verzie 2,0d na 177 k. O tristo kíl ťažší bavorák však v dynamike až tak nevyniká. Jeho tromfom je skôr jedinečná automatická prevodovka ZF, lepšia než automat v Tiguane. Aj preto dosiahlo výkonné BMW rovnakú spotrebu ako Volkswagen.

Podľa toho, pre koho
Dynamicky založeným vodičom, ktorí robia denne dlhé cesty, bude vyhovovať BMW. Do ulíc mesta a pre rodinný život bude praktickejší moderný Tiguan ušitý presne na potreby tejto triedy.


Volkswagen Tiguan a BMW X3 v detailoch

Na nerovnom povrchu má Tiguan komfortnejšie pruženie ale BMW zase tuhší podvozok a menší sklon k prepruženiu prednej nápravy.
BMW X3 má vypínateľné ESP, zábavnejšie jazdné vlastnosti a pohon štyroch kolies, ktorý sa snaží auto natočiť do zákruty. Prvá a najstaršia verzia systému xDrive je v zásade trochu nedotáčavá. Ešte viac nedotáčavý je Tiguan. Vypnúť možno iba trakčnú kontrolu a nie ESP, takže v zasneženej zákrute mal dominantné slovo stabilizačný systém.
Červená mu vraj nepristane. Dizajn ikony tejto triedy už medzičasom zostarol. Moderne pôsobia iba rozsvietené koncové svetlá s optickým vodičom svetla. Modernejšie tvarovaný Tiguan chce zaujať detailami – svetlá na cúvanie v nárazníku.
Nakladacia hrana v BMW je podstatne nižšie (-7 cm) a v jednej rovine s dnom kufra. Za vysoký stredový tunel vzadu však BMW nepochválime.
Batožinové priestory sú si veľmi podobné, akurát sklápanie zadných operadiel a zväčšovanie kufra je v BMW kvôli kovovej deliacej sieti (verzia N1) nepraktické.
Sedadlá v BMW nastavíte pomocou tradičného pákového mechanizmu po stranách sedadla. Sklon operadla spolujazdca vo Volkswagene teraz možno nastaviť povolením páky ako v japonských autách. Prečo nie vodičovho, nevedno. Športovo ladené sedadlá v Tiguane odporúčame.

 

 

Technické údaje

Automobil VW Tiguan 2,0 TDI CR BMW X3 2,0 sd
Motor
Typ diesel, common rail diesel, common rail
Uloženie priečne pozdĺžne
Zdvihový objem 1986 1995 cm3
Výkon 103/140 130/177 kw/k
Pri otáčkach 4200 4000 ot./min.
Krútiaci moment 320 350 Nm
Pri otáčkach 1750-2500 1750-3000 ot./min.
Kilogramový výkon 11,4 10,2 kg/k
Litrový výkon 70,1 88,7 k/l
Karoséria
Typ SUV SUV
Počet dverí 5 5
Odpor vzduchu Cx 0,37 0,34
Pneumatiky 215/65 R16 215/60R17
Prevodovka
Typ automatická automatická
Počet stupňov 6 6
Poháňané kolesá všetky (4MOTION) všetky (x-Drive)
Podvozok
Svetlosť podvozka 195 200 mm
Priemer otočenia 12,0 11,7 m
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2604 2795 mm
Dĺžka 4427 4570 mm
Širka 1809 1855 mm
Výška 1686 1675 mm
Pohotovostná hmot. 1604 1815 kg
Užitočná hmotnosť 540 525 kg
Batožinový priestor 395 - 505/1510 480/1560 l
Objem pal. nádrže 64 67 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 10,9 8,9 s
Maximálna rýchlosť 182 206 km/h
Spotreba
mesto 9,7 8,2 l/100 km
mimo mesto 6,3 5,5 l/100 km
kombinácia 7,5 6,5 l/100 km
v teste 7,8 8,1 l/100 km
CO2 199 172 g/km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 325
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 898
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 094
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 842
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 713
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 829
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 185
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 524
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 309 bol prvým modelom značky, ktorý sa dal kúpiť v Tuzexe, biele GTI je však dovezené zo západu.

Bol prvým modelom značky, ktorý sa predával v Tuzexe.


Oliver Varchol
Ilustračné foto

Ktoré krajiny majú 10 dňovú diaľničnú známku?


20
Citroën nepoužije na Slovensku reklamu s medveďmi.

C3 Aircross značka nebude spájať so šelmami.


11
Jeep Compass

Na dieselovú verziu zabudnite.


3
reklama
  1. Juraj Tušš: 80 rokov
  2. Anna Miľanová: Štylizované, fantazijné kvety v trávnatom poraste...
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (9. - 15.5.1925)
  4. Elena Antalová: Koho som ešte nedokázal nasrdiť? "Majiteľ"sveta z mesta T.
  5. Ján Valchár: Plánuje Maďarsko vojnu?
  6. Daniel Jankech: Čo spája voličov Róberta Fica?
  7. Jozef Pivarník: Ficov kultúrny kiks: Keď premiér "rusofóbne" kritizuje ruskú klasiku!
  8. Ján Šeďo: Zomrel Jiří Bartoška...
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 37 568
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 663
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 227
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 364
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 969
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 754
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 979
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 971
  1. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  2. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  3. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  4. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  5. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  6. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  7. Tupou Ceruzou: Zámočky
  8. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
SkryťZatvoriť reklamu