SME

Hyundai i10 - prvá jazda

Nový Hyundai i10 pôsobí robustne, čím plní požiadavky doby na vyššiu úžitkovosť a bezpečnosť. Dĺžka zostala zachovaná, ale oproti predchodcovi je o tri centimetre nižší a až o sedem centimetrov širší.

Celkový výraz prešiel zmenou od škatuľky na kolesách k nenápadnému, ale modernému autu.Celkový výraz prešiel zmenou od škatuľky na kolesách k nenápadnému, ale modernému autu. (Zdroj: Katarína Chválová)

Od uvedenia prvého Atosa ubehlo desať rokov a napriek dvom oživeniam nadišiel čas na generačnú výmenu. Výsledok snahy inžinierov z európskej centrály v Nemecku testovali novinári v okolí hlavného mesta Sicílie, Palerma. Kolíska mafie zrejme vďačí za výber nie kriminálnej povesti, ale hustej premávke nerešpektujúcej dopravné predpisy. Nový model i10 prispôsobila automobilka Hyundai potrebám a nárokom európskych krajín. Predné svetlomety trojuholníkového tvaru sa najviac zaslúžili o zmenu čelnej masky, profil vylepšilo dohora strihnuté zakončenie zadných dverí. Zadná časť sa líši tvarom svetlometov a dverami s praktickým úchytom otvárania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dynamika v malom Prevažná časť testovacích áut mala benzínový motor objemu 1,1 l s výkonom 49 kW ( 66 ks) a päťstupňovú manuálnu prevodovku. Zázraky sme nečakali, ale i10 sa pochlapilo a ožívalo s rastúcimi otáčkami motora. Odstupňovanie prevodovky a motora vyhovovalo nielen jazdeniu na vidieku, ale aj po diaľniciach. Motor strácal dych iba pri prudkom stúpaní diaľnice. Skôr si ceníme schopnosť jazdiť po diaľnici predpísanými rýchlosťami, ale bez prílišného hluku. Blúdenie po vidieckych cestách nám pomohlo otestovať plynové tlmiče na nečakanom skoku. Hyundai obstál v tejto skúške bez kolísania.

Jazda telo na telo Po nenáročnom zoznámení prišla hlavná výzva – mestská premávka Palerma. Pôvodné dva pruhy vozidiel prešli na štyri a jazdilo sa s vynútením prednosti a trúbením. Po opadnutí adrenalínu sme uznali opodstatnenie malého auta s nenáročnou obsluhou.

SkryťVypnúť reklamu

Dobrý základ Štandardná výbava obsahuje výškovo nastaviteľný volant s posilňovačom riadenia, audio systém integrovaný do palubnej dosky, so vstupom AUX na pripojenie i-Pod, alebo MP3 prehrávača. Výbava zahŕňa štyri airbagy (predné a bočné), všetky kolesá s kotúčovými brzdami a ABS. Zatiaľ neoficiálna cena základnej verzie by mala byť okolo 250 tisíc Sk.

Technické parametre vozidiel Hyundai i10 motor 1.1i 1.2i 1.1 CRDi

zdvihový objem [cm] 1086 1248 1120

výkon [kW/k] 49/67 55/75 55/75

pri otáčkach [1/min] 5500 6000 4000

krútiaci moment [Nm] 99 116 153

SkryťVypnúť reklamu

pri otáčkach [1/min] 2800 4000 1900-2750

pohotovostná hmotnosť (kg) 1008 1007 1127

palivová spotreba [l/100 km] 5,0 - 4,3

zrýchlenie 0-100 km/h [s] 15,6 - 15,8

maximálna rýchlosť [km/h] 152 - 165

 

Autor: Katarína Chválová, Palermo

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 499
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 055
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 3 950
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 228
  5. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 2 987
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 418
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 183
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 093
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dalibor Eštočák: V Boha ver, ale farárovi nie!
  2. Štefan Šturdzík: Demencia zasiahla parlament . Pozor je nákazlivá vyhýbajte sa politikom !!!
  3. Monika Albertiová: Pýtam sa vás: máte dvojitý meter, pán Šimečka?
  4. Norbert Kaník: Budú parlamentné voľby férové?
  5. Jozef Sitko: Súdruh Fico, Rusov si môžete pozvať k sebe na haciendu
  6. Jozef Černek: Cez bolesť k potlesku
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Martin Fejfár: Necháme sa vmanipulovať do Ficovej hry? Stratégia rozdeľuj a panuj funguje dokonale
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 725
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 805
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 674
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 758
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 448
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 131
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 207
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 6 959
  1. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  2. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  3. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  4. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  5. Tupou Ceruzou: Iný
  6. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  7. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  8. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
SkryťZatvoriť reklamu