SME

Hyundai i10 - prvá jazda

Nový Hyundai i10 pôsobí robustne, čím plní požiadavky doby na vyššiu úžitkovosť a bezpečnosť. Dĺžka zostala zachovaná, ale oproti predchodcovi je o tri centimetre nižší a až o sedem centimetrov širší.

Celkový výraz prešiel zmenou od škatuľky na kolesách k nenápadnému, ale modernému autu.Celkový výraz prešiel zmenou od škatuľky na kolesách k nenápadnému, ale modernému autu. (Zdroj: Katarína Chválová)

Od uvedenia prvého Atosa ubehlo desať rokov a napriek dvom oživeniam nadišiel čas na generačnú výmenu. Výsledok snahy inžinierov z európskej centrály v Nemecku testovali novinári v okolí hlavného mesta Sicílie, Palerma. Kolíska mafie zrejme vďačí za výber nie kriminálnej povesti, ale hustej premávke nerešpektujúcej dopravné predpisy. Nový model i10 prispôsobila automobilka Hyundai potrebám a nárokom európskych krajín. Predné svetlomety trojuholníkového tvaru sa najviac zaslúžili o zmenu čelnej masky, profil vylepšilo dohora strihnuté zakončenie zadných dverí. Zadná časť sa líši tvarom svetlometov a dverami s praktickým úchytom otvárania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dynamika v malom Prevažná časť testovacích áut mala benzínový motor objemu 1,1 l s výkonom 49 kW ( 66 ks) a päťstupňovú manuálnu prevodovku. Zázraky sme nečakali, ale i10 sa pochlapilo a ožívalo s rastúcimi otáčkami motora. Odstupňovanie prevodovky a motora vyhovovalo nielen jazdeniu na vidieku, ale aj po diaľniciach. Motor strácal dych iba pri prudkom stúpaní diaľnice. Skôr si ceníme schopnosť jazdiť po diaľnici predpísanými rýchlosťami, ale bez prílišného hluku. Blúdenie po vidieckych cestách nám pomohlo otestovať plynové tlmiče na nečakanom skoku. Hyundai obstál v tejto skúške bez kolísania.

Jazda telo na telo Po nenáročnom zoznámení prišla hlavná výzva – mestská premávka Palerma. Pôvodné dva pruhy vozidiel prešli na štyri a jazdilo sa s vynútením prednosti a trúbením. Po opadnutí adrenalínu sme uznali opodstatnenie malého auta s nenáročnou obsluhou.

SkryťVypnúť reklamu

Dobrý základ Štandardná výbava obsahuje výškovo nastaviteľný volant s posilňovačom riadenia, audio systém integrovaný do palubnej dosky, so vstupom AUX na pripojenie i-Pod, alebo MP3 prehrávača. Výbava zahŕňa štyri airbagy (predné a bočné), všetky kolesá s kotúčovými brzdami a ABS. Zatiaľ neoficiálna cena základnej verzie by mala byť okolo 250 tisíc Sk.

Technické parametre vozidiel Hyundai i10 motor 1.1i 1.2i 1.1 CRDi

zdvihový objem [cm] 1086 1248 1120

výkon [kW/k] 49/67 55/75 55/75

pri otáčkach [1/min] 5500 6000 4000

krútiaci moment [Nm] 99 116 153

SkryťVypnúť reklamu

pri otáčkach [1/min] 2800 4000 1900-2750

pohotovostná hmotnosť (kg) 1008 1007 1127

palivová spotreba [l/100 km] 5,0 - 4,3

zrýchlenie 0-100 km/h [s] 15,6 - 15,8

maximálna rýchlosť [km/h] 152 - 165

 

Autor: Katarína Chválová, Palermo

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  6. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 14 209
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 11 723
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 936
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 205
  5. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 973
  6. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 2 797
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 2 691
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 2 568
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Branislav Hláčik: Jednoduchý model, ktorý by zlepšil vnímanie EU u bežného občana.
  2. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  3. Soňa Fröhlichová: David Guetta veľkolepým spôsobom ukončil 58. ročník letného festivalu Paléo v švajčiarskom Nyon
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.8.1925)
  5. Rado Surovka: Zázračný liek zo Slovenska
  6. Vladimír Krátky: Šaškové počmáraní ... .
  7. Andrea Podešvová: Zdravé regióny, chorá krajina
  8. Ľuboslava Šusteková: Hybaj na huby, nájdi si svoj hríb
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 46 785
  2. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 23 225
  3. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 16 494
  4. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 16 469
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 9 468
  6. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 8 153
  7. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 7 045
  8. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 954
  1. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  2. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  3. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  4. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  5. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  6. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  7. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  8. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
SkryťZatvoriť reklamu