SME

Dlhodobý test: Kia Ceed po prvej tretine

Silnou stránkou praktickej Kia Ceed je interiér, vnútorný priestor a jednoduché ovládanie. Základný motor vyhovuje jazde na kratšie vzdialenosti, lebo na dlhých služobných cestách dvíha spotrebu a na diaľnici je hlučný.

(Zdroj: Autor)

Kia Ceed sa rozhodla na konci prvej tretiny nášho dlhodobého testu, počas ktorého prejde päťdesiattisíc kilometrov. Jazdy naprieč Európou zodvihli spotrebu a ukázali vlastnosti, ktoré nemožno odhaliť prostredníctvom každodenných krátkych ciest. Po absolvovaní výletu na rely Monte Carlo vyrazil testovaný Cee´d na služobnú cestu do Ženevy. S tromi dospelými, technikou a batožinou opustil Bratislavu s plnou nádržou. Podľa výrobcom udávanej priemernej spotreby 6,1 litrov na sto kilometrov malo palivo vydržať aspoň osemsto kilometrov. Silný bočný vietor a vytrvalá jazda stotridsiatkou naprieč Rakúskom premenila očakávanie šesťlitrovej priemernej spotreby na sedem pol litrovú realitu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Presné radenie Základný benzínový motor 1,4 CVVT sa síce pýši vysokým výkonom, ale iba vo vysokých otáčkach, ktoré je na diaľnici nemysliteľné dlhodobo využívať. V stúpaniach rakúskych diaľnic motoru chýbala sila a na rad prišlo podradenie. Aspoň nejaké spestrenie nudnej cesty. Mimochodom prevodovka testovaného auta pracuje stále veľmi precízne a vyvracia niekdajšie pochybnosti o kvalite radenia prevodových stupňov. Na tisícdvesto kilometrovej ceste do Ženevy spočiatku chýbal šiesty prevodový stupeň, ale v porovnaní s konkurenčnými päťstupňovými prevodovkami sú prevody navrhnuté veľmi trefne.

Pohodlie Nebyť potrebných regeneračných prestávok a tankovania po päťsto kilometroch, posádka by mohla nepretržite pokračovať v ceste. Cee´d má veľmi dobré sedadlá, rozumne vyriešený interiér a praktické odkladacie priestory. Cee´d narába s vnútorným priestorom akoby Kia v minulosti patrila k elite v jeho využívaní. Je úplne jedno kde cestujúci odpočívajú, všade majú dostatok priestoru aj na zmenu polohy. Akurát lakťová opierka medzi sedadlami je krátka. Video hodnotí motor, podvozok v kritických situáciách a svetlá.

SkryťVypnúť reklamu

Ťahá oči Počas nočnej jazdy ťažko skúšané oči vodiča trápi aj oranžové podsvietenie prístrojov a tlačidiel na stredovej konzole. Svetlo displeja pohltí aj údaje na ňom zobrazené. Na druhej strane príkladom dobrej ergonómie a intuitívneho ovládania v tme je prehľadné nastavovanie autorádia a dobre dostupné tlačidlá na volante. Rovnako ovládanie ventilácie svojou jednoduchosťou vyráža dych. Jeden z dôkazov, ako menej býva viac. Trochu viac sme čakali od samotnej ventilácie, ktorá má veľmi úzku hranicu medzi teplom a zimou. Buď sa interiér prekuruje alebo podchladzuje. Už na malé otočenie ovládača dochádza k prudkému výkyvu teploty. Základný motor modelu Cee´d kúri veľmi rýchlo po naštartovaní a na voľnobehu má mimoriadne tichý a kultivovaný chod. Motor bude vhodný na každodenný pohyb v meste a jeho okolí a na cestu do práce. Dlhé zahraničné cesty sú dôkazom, že jednu či dve dovolenky v roku zvládne aj základný model.

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba stúpa Pri dynamickom jazdení a hektickom priebehu testu sme nečakali dosiahnutie výrobcom udávanej priemernej spotreby 6,1 litra na sto kilometrov, ale chceli sme mu byť bližšie. Prvotný dobrý priemer 7,8 litra na sto kilometrov nám pokazili zahraničné cesty a rýchly návrat zo Ženevy. Hraničná rýchlosť dobrej spotreby je stodvadsiatka povolená vo Švajčiarsku, kde i Kia vystačila so spotrebou tesne na hranici siedmych litrov. Jazda tesne nad povolených 130 kilometrov za hodinu v Rakúsku zvýšila spotrebu na 7,9 litra. Keď sa k tomu pridá rýchla jazda v Nemecku priemer prekročil osem litrov. Kto chce od Cee´da s motorom 1,4 CVVT dobrú spotrebu, musí jazdiť striedmo. Nám sa v priebehu prvej tretiny testu podarilo čiastkovo dosiahnuť mimo mesta spotrebu 5,1 litra na sto kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kvalita stúpa Z dlhodobého hľadiska príjemne prekvapuje odhlučnenie interiéru od pazvukov. Svoje prednosti dokazuje jemný chod všetkých ovládacích prvkov a stále tichý podvozok. Zub krátkeho času, a veľmi intenzívneho používania sa prejavil na plastoch interiéru, ktoré slabo odolávajú vrypom a škrabancom od bežných vecí. Stopy používania sú na plastoch, kobercoch a v batožinovom priestore. Zvlášť po dlhej ceste sa podlaha s omrvinkami ťažko vysáva.

Priemerný kufor Ak priestorové podmienky a využitie interiéru považujme za vskutku nadpriemerné, kufor nebude ničím výnimočný a pár litrov objemu navyše by neuškodilo. Pod dvojitým dnom kufra je plytký odkladací box na drobnosti, ktorý zatiaľ nevyužívame, ale časom doň niečo určite odložíme. Po šestnásť tisíc kilometroch slabne účinok plynových vzpier piatych dverí podobne ako u predtým dlhodobo testovaného Ria. Pochvalu a uznanie si zaslúži zadná náprava a pruženie, ktoré po plnom naložení kufra nezmení jazdné vlastnosti a ovládanie auta. V porovnaní s konkurenciou je trochu slabšia trakcia prednej nápravy na klzkom povrchu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok obstojí najmä komfortom V prudšej zákrute a na mokrej ceste vnútorné predné koleso mierne prehrabne. Podvozok je viac komfortný ako športový, s dobrou spätnou väzbou v riadení a primeraným účinkom posilňovača riadenia. Kia Cee´d veľmi komfortne prekonáva nerovnosti ciest a filtruje rázy a vibrácie od jám. Jedine ostrejší zvuk prezradí práve prejdený spoj na asfalte.

Kia očarí jednoduchým ovládaním autorádia a ventilácie Jednou zo zásadných predností Kia Ceed je kvalitné autorádio s jednoduchým ovládaním, prehľadným usporiadaním funkcií a možnosťou prehrávania MP3. Vstup na pamäťový zdroj USB alebo externý prehrávač je v štandardnej výbave testovaného modelu. Prehliadanie súborov s MP3 je rovnako prehľadné a jednoduché. Autorádio by si zaslúžilo kvalitnejšie reproduktory. Ovládanie na volante nemá žiadne negatívum.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doterajšie hodnotenie Každodenný život s automobilom Kia Cee´d nemá výraznejšie slabiny, dokonca bežná preprava prerástla do silnejších sympatií. Nadšeniu na dlhých cestách prekáža výkon motora, vyšší hluk na diaľnici a päťstupňová prevodovka. Na dlhšie cesty a do tempa diaľnic odporúčame silnejšie naftové motory.

Plusy Vnútorný priestor

Praktický interiér

Jednoduché ovládanie

Dobrý výhľad

Presné radenie

Brzdy

Spoľahlivosť

Mínusy Trakcia prednej nápravy

Hluk na diaľnici

Podsvietenie prístrojov

Výkon pri plnom obsadení

Povrch plastov

Kia Cee´d 1,4 CVVT – základné údaje

Cena modelu od 429 700 Sk

Cena testovanej verzie 504 700 Sk

Stav tachometra 19 701 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotrebované palivo 1601,2 l

Priemerná spotreba 8,1 l/100 km

Najvyššia spotreba 8,9 l/100km

Najnižšia spotreba 5,1 l/100 km

Kia Cee´d 1,4 CVVT- technické údaje

 

Motor

Typ benzínový štvorvalec

Uloženie priečne

Zdvihový objem 1396 cm3

Výkon 77/105 kw/k

Pri otáčkach 6200 ot./min.

Krútiaci moment 137 Nm

Pri otáčkach 5000 ot./min.

Kilogramový výkon 11,7 kg/k

Litrový výkon 75,2 k/l

Emisná norma EURO IV

Karoséria

Typ hatchback

Počet dverí 5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodovka

Typ Manuálna

Počet stupňov 5

Poháňané kolesá predné

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav 2650 mm

Dĺžka 4235 mm

Šírka 1790 mm

Výška 1480 mm

Pohotovostná hmot. 1263 kg

Užitočná hmotnosť 447 kg

Batožinový priestor 340/1300 l

Objem pal. nádrže 53 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 11,6 s

Maximálna rýchlosť 185 km/h

Spotreba

mesto 7,6 l/100 km

mimo mesto 5,2 l/100 km

kombinácia 6,1 l/100 km

v teste 8,1 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Biela jej pristane. Karoséria poskytuje veľa miesta pre posádku a výborný výhľad z miesta vodiča.

Na predvádzanie v zákrutách budú vhodné iné autá tejto triedy. Cee´d s komfortným podvozkom drží stopu dobre aj po zmene zaťaženia.

Ovládače kúrenia sú prehľadné a majú dobrú pozícii v dosahu ruky vodiča. Nájsť správnu teplotu je niekedy zložité, auto buď priveľmi kúri alebo chladí.

Ovládanie autorádia na volante môžu závidieť aj automobilky zvučnejších mien, než je Kia.

Vnútorný priestor patrí k tomu najlepšiemu v triede. Aj odkladacie priestory sú tam, kde majú byť.

Základný motor je ideálny do mesta a na dochádzanie do práce. Na voľnobehu je mimoriadne tichý, ale na diaľnici hlučnejší. Spotreba citeľne závisí od tempa na diaľnici.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  5. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Invázne rastliny ako superpotraviny
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  7. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 5 350
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 753
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 648
  4. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 4 441
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 815
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 709
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 791
  8. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 1 753
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Adriana Boysová: Čomu veríme?
  2. Monika Albertiová: Je to tu na... nič, no zostanem tu žiť (kým sa dá)
  3. Zdravotní Klauni: Na lámanie ľadov majú nos. Ako zdravotní klauni pracujú s odmietnutím?
  4. Jaroslav Liptak: Od Moskvy po Caracas: návod na vládu bez otravného Bruselu
  5. Radoslav Záhumenský: 🌄 Tajný klenot Oravy: Rozhľadňa, z ktorej uvidíte až na Tatry!
  6. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  7. Peter Blaškovitš: Jadrová budúcnosť
  8. Jan Pražák: Příběh jednovaječných dvojčat
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 185
  2. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 13 518
  3. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 12 924
  4. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 643
  5. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 8 074
  6. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 7 849
  7. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 6 916
  8. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 6 199
  1. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  2. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  3. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  4. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  6. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
  7. Radko Mačuha: Ruský Disneyland.
  8. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
SkryťZatvoriť reklamu