SME

Dlhodobý test: Kia Ceed po prvej tretine

Silnou stránkou praktickej Kia Ceed je interiér, vnútorný priestor a jednoduché ovládanie. Základný motor vyhovuje jazde na kratšie vzdialenosti, lebo na dlhých služobných cestách dvíha spotrebu a na diaľnici je hlučný.

(Zdroj: Autor)

Kia Ceed sa rozhodla na konci prvej tretiny nášho dlhodobého testu, počas ktorého prejde päťdesiattisíc kilometrov. Jazdy naprieč Európou zodvihli spotrebu a ukázali vlastnosti, ktoré nemožno odhaliť prostredníctvom každodenných krátkych ciest. Po absolvovaní výletu na rely Monte Carlo vyrazil testovaný Cee´d na služobnú cestu do Ženevy. S tromi dospelými, technikou a batožinou opustil Bratislavu s plnou nádržou. Podľa výrobcom udávanej priemernej spotreby 6,1 litrov na sto kilometrov malo palivo vydržať aspoň osemsto kilometrov. Silný bočný vietor a vytrvalá jazda stotridsiatkou naprieč Rakúskom premenila očakávanie šesťlitrovej priemernej spotreby na sedem pol litrovú realitu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Presné radenie Základný benzínový motor 1,4 CVVT sa síce pýši vysokým výkonom, ale iba vo vysokých otáčkach, ktoré je na diaľnici nemysliteľné dlhodobo využívať. V stúpaniach rakúskych diaľnic motoru chýbala sila a na rad prišlo podradenie. Aspoň nejaké spestrenie nudnej cesty. Mimochodom prevodovka testovaného auta pracuje stále veľmi precízne a vyvracia niekdajšie pochybnosti o kvalite radenia prevodových stupňov. Na tisícdvesto kilometrovej ceste do Ženevy spočiatku chýbal šiesty prevodový stupeň, ale v porovnaní s konkurenčnými päťstupňovými prevodovkami sú prevody navrhnuté veľmi trefne.

Pohodlie Nebyť potrebných regeneračných prestávok a tankovania po päťsto kilometroch, posádka by mohla nepretržite pokračovať v ceste. Cee´d má veľmi dobré sedadlá, rozumne vyriešený interiér a praktické odkladacie priestory. Cee´d narába s vnútorným priestorom akoby Kia v minulosti patrila k elite v jeho využívaní. Je úplne jedno kde cestujúci odpočívajú, všade majú dostatok priestoru aj na zmenu polohy. Akurát lakťová opierka medzi sedadlami je krátka. Video hodnotí motor, podvozok v kritických situáciách a svetlá.

SkryťVypnúť reklamu

Ťahá oči Počas nočnej jazdy ťažko skúšané oči vodiča trápi aj oranžové podsvietenie prístrojov a tlačidiel na stredovej konzole. Svetlo displeja pohltí aj údaje na ňom zobrazené. Na druhej strane príkladom dobrej ergonómie a intuitívneho ovládania v tme je prehľadné nastavovanie autorádia a dobre dostupné tlačidlá na volante. Rovnako ovládanie ventilácie svojou jednoduchosťou vyráža dych. Jeden z dôkazov, ako menej býva viac. Trochu viac sme čakali od samotnej ventilácie, ktorá má veľmi úzku hranicu medzi teplom a zimou. Buď sa interiér prekuruje alebo podchladzuje. Už na malé otočenie ovládača dochádza k prudkému výkyvu teploty. Základný motor modelu Cee´d kúri veľmi rýchlo po naštartovaní a na voľnobehu má mimoriadne tichý a kultivovaný chod. Motor bude vhodný na každodenný pohyb v meste a jeho okolí a na cestu do práce. Dlhé zahraničné cesty sú dôkazom, že jednu či dve dovolenky v roku zvládne aj základný model.

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba stúpa Pri dynamickom jazdení a hektickom priebehu testu sme nečakali dosiahnutie výrobcom udávanej priemernej spotreby 6,1 litra na sto kilometrov, ale chceli sme mu byť bližšie. Prvotný dobrý priemer 7,8 litra na sto kilometrov nám pokazili zahraničné cesty a rýchly návrat zo Ženevy. Hraničná rýchlosť dobrej spotreby je stodvadsiatka povolená vo Švajčiarsku, kde i Kia vystačila so spotrebou tesne na hranici siedmych litrov. Jazda tesne nad povolených 130 kilometrov za hodinu v Rakúsku zvýšila spotrebu na 7,9 litra. Keď sa k tomu pridá rýchla jazda v Nemecku priemer prekročil osem litrov. Kto chce od Cee´da s motorom 1,4 CVVT dobrú spotrebu, musí jazdiť striedmo. Nám sa v priebehu prvej tretiny testu podarilo čiastkovo dosiahnuť mimo mesta spotrebu 5,1 litra na sto kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kvalita stúpa Z dlhodobého hľadiska príjemne prekvapuje odhlučnenie interiéru od pazvukov. Svoje prednosti dokazuje jemný chod všetkých ovládacích prvkov a stále tichý podvozok. Zub krátkeho času, a veľmi intenzívneho používania sa prejavil na plastoch interiéru, ktoré slabo odolávajú vrypom a škrabancom od bežných vecí. Stopy používania sú na plastoch, kobercoch a v batožinovom priestore. Zvlášť po dlhej ceste sa podlaha s omrvinkami ťažko vysáva.

Priemerný kufor Ak priestorové podmienky a využitie interiéru považujme za vskutku nadpriemerné, kufor nebude ničím výnimočný a pár litrov objemu navyše by neuškodilo. Pod dvojitým dnom kufra je plytký odkladací box na drobnosti, ktorý zatiaľ nevyužívame, ale časom doň niečo určite odložíme. Po šestnásť tisíc kilometroch slabne účinok plynových vzpier piatych dverí podobne ako u predtým dlhodobo testovaného Ria. Pochvalu a uznanie si zaslúži zadná náprava a pruženie, ktoré po plnom naložení kufra nezmení jazdné vlastnosti a ovládanie auta. V porovnaní s konkurenciou je trochu slabšia trakcia prednej nápravy na klzkom povrchu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok obstojí najmä komfortom V prudšej zákrute a na mokrej ceste vnútorné predné koleso mierne prehrabne. Podvozok je viac komfortný ako športový, s dobrou spätnou väzbou v riadení a primeraným účinkom posilňovača riadenia. Kia Cee´d veľmi komfortne prekonáva nerovnosti ciest a filtruje rázy a vibrácie od jám. Jedine ostrejší zvuk prezradí práve prejdený spoj na asfalte.

Kia očarí jednoduchým ovládaním autorádia a ventilácie Jednou zo zásadných predností Kia Ceed je kvalitné autorádio s jednoduchým ovládaním, prehľadným usporiadaním funkcií a možnosťou prehrávania MP3. Vstup na pamäťový zdroj USB alebo externý prehrávač je v štandardnej výbave testovaného modelu. Prehliadanie súborov s MP3 je rovnako prehľadné a jednoduché. Autorádio by si zaslúžilo kvalitnejšie reproduktory. Ovládanie na volante nemá žiadne negatívum.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doterajšie hodnotenie Každodenný život s automobilom Kia Cee´d nemá výraznejšie slabiny, dokonca bežná preprava prerástla do silnejších sympatií. Nadšeniu na dlhých cestách prekáža výkon motora, vyšší hluk na diaľnici a päťstupňová prevodovka. Na dlhšie cesty a do tempa diaľnic odporúčame silnejšie naftové motory.

Plusy Vnútorný priestor

Praktický interiér

Jednoduché ovládanie

Dobrý výhľad

Presné radenie

Brzdy

Spoľahlivosť

Mínusy Trakcia prednej nápravy

Hluk na diaľnici

Podsvietenie prístrojov

Výkon pri plnom obsadení

Povrch plastov

Kia Cee´d 1,4 CVVT – základné údaje

Cena modelu od 429 700 Sk

Cena testovanej verzie 504 700 Sk

Stav tachometra 19 701 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotrebované palivo 1601,2 l

Priemerná spotreba 8,1 l/100 km

Najvyššia spotreba 8,9 l/100km

Najnižšia spotreba 5,1 l/100 km

Kia Cee´d 1,4 CVVT- technické údaje

 

Motor

Typ benzínový štvorvalec

Uloženie priečne

Zdvihový objem 1396 cm3

Výkon 77/105 kw/k

Pri otáčkach 6200 ot./min.

Krútiaci moment 137 Nm

Pri otáčkach 5000 ot./min.

Kilogramový výkon 11,7 kg/k

Litrový výkon 75,2 k/l

Emisná norma EURO IV

Karoséria

Typ hatchback

Počet dverí 5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodovka

Typ Manuálna

Počet stupňov 5

Poháňané kolesá predné

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav 2650 mm

Dĺžka 4235 mm

Šírka 1790 mm

Výška 1480 mm

Pohotovostná hmot. 1263 kg

Užitočná hmotnosť 447 kg

Batožinový priestor 340/1300 l

Objem pal. nádrže 53 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 11,6 s

Maximálna rýchlosť 185 km/h

Spotreba

mesto 7,6 l/100 km

mimo mesto 5,2 l/100 km

kombinácia 6,1 l/100 km

v teste 8,1 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Biela jej pristane. Karoséria poskytuje veľa miesta pre posádku a výborný výhľad z miesta vodiča.

Na predvádzanie v zákrutách budú vhodné iné autá tejto triedy. Cee´d s komfortným podvozkom drží stopu dobre aj po zmene zaťaženia.

Ovládače kúrenia sú prehľadné a majú dobrú pozícii v dosahu ruky vodiča. Nájsť správnu teplotu je niekedy zložité, auto buď priveľmi kúri alebo chladí.

Ovládanie autorádia na volante môžu závidieť aj automobilky zvučnejších mien, než je Kia.

Vnútorný priestor patrí k tomu najlepšiemu v triede. Aj odkladacie priestory sú tam, kde majú byť.

Základný motor je ideálny do mesta a na dochádzanie do práce. Na voľnobehu je mimoriadne tichý, ale na diaľnici hlučnejší. Spotreba citeľne závisí od tempa na diaľnici.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  7. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  8. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 16 504
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 188
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 364
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 792
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 622
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 400
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 578
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 2 839
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Otilia Horrocks: Košický volebný horoskop 2026: Nebeské dráhy komunálnych ambícií
  2. Roman Hutira: Ako prestať fajčiť.
  3. Ernest Klotton: Bol to cielený útok na Poľsko zo strany Ruska?
  4. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso počas Druhej svetovej vojny. Druhá časť.
  5. Michal Dolňan: Reakcia na článok: Demokrati neprávom obvinili gang Brat za brata z falšovania petície.
  6. Vladimír Krátky: Hrkútanie s Richterom na rádii Expres .
  7. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  8. Martin Turčan: Strategická chyba PS
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 390
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 673
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 797
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 027
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 592
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 180
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 095
  8. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 5 877
  1. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  2. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  3. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  4. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  5. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  6. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  7. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  8. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
SkryťZatvoriť reklamu