SME

TEST: Mini Clubman S Cooper jazdí mimoriadne rýchlo

Automobilka Mini prišla s modelom Clubman, ktorý prináša viacero technologických inovácií. Označenie kombi však treba brať s rezervou.

Verzia Clubman S Cooper jazdí mimoriadne rýchlo a pritom úsporne. Vo vysokej rýchlosti stúpa aerodynamický hluk, ale auto zostáva stabilné.Verzia Clubman S Cooper jazdí mimoriadne rýchlo a pritom úsporne. Vo vysokej rýchlosti stúpa aerodynamický hluk, ale auto zostáva stabilné. (Zdroj: Autor)

BREZNO. Netradičné kombi od automobilky Mini oplýva množstvom detailov, ktoré spájajú modernú techniku s minulosťou. K dobre známej prednej maske Mini pribudla v modeli Clubman predĺžená zadná časť s krídlovými dverami batožinového priestoru a svojským riešením nastupovania dozadu. Dynamiku výkonnej verzie Cooper S zvýrazňujú dva výfuky zapustené v zadnom nárazníku, špeciálny kryt nádrže a otvor v prednej kapote. Každý detail karosérie korešponduje s minulosťou a zároveň pôsobí moderne. Dizajnéri si dali záležať na všetkých detailoch vrátane kľučiek dverí, vzhľade reflektorov a zadných svetiel s integrovaným logom automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Protismerné dvere

Okrem netradičného profilu karosérie pútajú pozornosť protismerné dvere na strane spolujazdca, ktoré uľahčujú nastupovanie dozadu. Ide o zaujímavý technický prvok, pretože dvere nahrádzajú stredový stĺpik karosérie, ukrývajú airbag a zároveň držia bezpečnostný pás spolujazdca. Nastupovanie dozadu bez stredového stĺpika je zo strany spolujazdca podstatne jednoduchšie ako na strane šoféra, kde takéto riešenie chýba. Z praktického hľadiska chýba na protismerných dverách vonkajšia kľučka. Veľká hmotnosť dverí citeľná pri otváraní dokazuje, čo všetko je v nich namontované. Verzia Clubman ponúka viac miesta na zadných sedadlách a podstatne väčší batožinový priestor ako základné Mini.

Zvláštne kombi

Využiteľný objem kufra stúpol predĺžením karosérie o sto litrov na 260 litrov. Imidžové kombi ponúkne v praxi taký úžitok ako krátke verzie malých automobilov. Z tohto hľadiska prívlastok kombi neznamená nadštandardne veľký kufor. Po jednoduchom sklopení zadných sedadiel tlačidlom v batožinovom priestore vzrastie objem na 930 litrov. Z praktického hľadiska zaujme rovná plocha s dnom kufra a sklopenými operadlami. Vo dvojici sa tak možno vybrať na dovolenku, alebo prepravovať väčšie predmety. Možnosť prevozu väčších predmetov obmedzuje pomerne nízky vstupný otvor.

SkryťVypnúť reklamu

Ako na dodávke

Zadné krídlové dvere sa otvárajú do pravého uhla a po otvorení nezaberajú veľký priestor. Plynové tlmiče dverí ich od istého uhla samočinne otvoria. Lepšie úžitkové vlastnosti v porovnaní s krátkou verziou Mini rozhodne potešia, ale podstata auta zostáva úplne rovnaká. Byť príjemným, rýchlym a nevšedným spoločníkom na cestách.

Kuchynská váha?

Dobre známej palubnej doske kraľuje obrovský rýchlomer v strede a malý otáčkomer pred volantom. Rýchlomer vyzerá ako kuchynská váha, no žiadne iné auto na svete nemá takúto prístrojovú dosku. Precíznosť a prepracovanie detailov pripomína materskú automobilku BMW. Z ergonomického hľadiska je trochu komplikované a menej prehľadné nastavovanie teploty ventilácie. Interiéru možno vytknúť iba slabšiu ponuku odkladacích priestorov a nie veľmi podarenú konštrukciu prednej lakťovej opierky. Veľmi zvláštne pôsobia sedadlá s nádychom minulosti a naznačeným športovým tvarom. Výraznejšie bočné vedenie v zákrutách nahrádza prostišmyková látka sedadiel v strede. Na krajoch ostala koža.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchla motokára

Mini Clubman so sedadlami nízko nad cestou navodzuje pocit zo sedenia v motokáre. Auto sa ľahko a veľmi precízne ovláda, vodič má dobrý výhľad do strán a vždy vie, čo sa deje medzi cestou a autom. Podvozok vytvára správny predpoklad na použitie silného preplňovaného motora s výkonom 128 kW (175 k) a objemom 1,6 litra. Zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť za 7,6 sekundy dokáže navodiť atmosféru športového auta. Mimochodom, ak sa roztomilé auto rozzúri dosiahne maximálnu rýchlosť 224 kilometrov za hodinu. Radosť z jazdy je porovnateľná, ak nie väčšia, ako v Corse OPC a Peugeot 207 RC. Preplňovaný benzínový motor a podvozok tvoria dobre zladenú dvojicu. Pri dvojstovke sa Mini správa stále stabilne, jedine aerodynamický hluk začína citeľne silnieť. Mini Clubman Cooper S doslova vyráža dych stabilitou vo vysokých rýchlostiach a tiež spotrebou. Výrobcom udávaná priemerná spotreba 6,3 litra na sto kilometrov je trochu pritiahnutá za vlasy, ale dynamické Mini dokáže jazdiť so spotrebou 7,4 litrov na sto kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pod povrchom

Mini Clubman Cooper S nemožno podceniť ako imidžové auto s vysokou cenou, pretože pod extravagantným kabátom sa ukrýva najmodernejšia technika s automatickým vypínaním a štartovaním motora, najnovšou generáciou variabilného posilňovača riadenia a tlačidlom na zmenu bežnej charakteristiky na športovú. Vzhľadom na vybavenie a ponúkané jazdné vlastnosti považujeme aj pomerne vysokú cenu za primeranú. V cene je tiež nádherný zvuk výfukového potrubia a sýty chrapľavý zvuk. Autorádio zostáva na druhej koľaji pretože zvuk dvoch výfukov je neopakovateľný, najmä po ubratí plynu. Mini prišlo s novým modelom, ktorý nepôsobí ako na silu vytvorené auto, ale zhluk sviežich myšlienok, pre ktoré treba mať pochopenie. Nadšenie príde automaticky. Označenie kombi však treba brať s rezervou typickou pre značku Mini.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naše hodnotenie

Vzhľad *****
Interiér ****
Motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ****


Mini Clubmann Cooper S
Cena modelu od 673 200 Sk
Cena testovanej verzie od 834 700 Sk

Motor
Typ preplňovaný benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1598 cm3
Výkon 128/175 kw/k
Pri otáčkach 5500 ot./min.
Krútiaci moment 240 -260 Nm
Pri otáčkach 1600 - 4500 ot./min.
Kilogramový výkon 7,3 kg/k
Litrový výkon 109,5 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 4
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Pneumatiky 195/55 R16
Podvozok
Svetlosť podvozka 138 mm
Priemer otočenia 11 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2545 mm
Dĺžka 3958 mm
Širka 1683 mm
Výška 1432 mm
Pohotovostná hmot. 1280 kg
Užitočná hmotnosť 410 kg
Batožinový priestor 260/930 l
Objem pal. nádrže 50 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 7,6 s
Maximálna rýchlosť 224 km/h
Spotreba
mesto 8,0 l/100 km
mimo mesto 5,3 l/100 km
kombinácia 6,3 l/100 km
v teste 7,4 l/100 km



SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 689
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 926
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 233
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 459
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 3 274
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 935
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 521
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 864
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 517
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 908
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 739
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 445
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 964
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 524
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 253
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu