SME

Ktoré sú najlepšie motory roka?

K najprestížnejším z množstva každoročne vyhlasovaných automobilových ankiet patrí International Engine of the Year Awards.

Už štvrtýkrát v rade si absolútne víťazstvo a medzinárodný titul Motor roka odnášajú konštruktéri z mníchovskej automobilky BMW. Ich výrobky triumfovali spolu až v šiestich kategóriách.Už štvrtýkrát v rade si absolútne víťazstvo a medzinárodný titul Motor roka odnášajú konštruktéri z mníchovskej automobilky BMW. Ich výrobky triumfovali spolu až v šiestich kategóriách. (Zdroj: BMW)

K najprestížnejším z množstva každoročne vyhlasovaných automobilových ankiet patrí International Engine of the Year Awards (Motor roka). Už štvrtýkrát v rade si absolútne víťazstvo a medzinárodný titul Motor roka odnášajú konštruktéri z mníchovskej automobilky BMW. Ich výrobky triumfovali spolu až v šiestich kategóriách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Absolútnym víťazom BMW 3,0 Twin-Turbo Najviac hlasov v rámci absolútneho hodnotenia a objemovej kategórie 2,5 až 3,0 l obdržala dvakrát prepĺňaná 6-valcová zážihová pohonná jednotka s objemom 3,0 l, ktorú BMW montuje do radu 1 (135), 3 (335) i do nového SUV-kupé X6. Ďalšími nominovaným v hlavnej kategórii bol agregát 4,0 V8 montovaný do BMW M3, ale aj Nissan 3,8 l bi-turbo z kupé GT-R, Mitsubishi 2,0 MiVEC turbo z Lanceru Evo X, Audi 5,2 V8 z limuzíny S8 a 6,2-litrový motor V8 poháňajúci Chevrolet Corvette ZR1. S dvojitým prepĺňaním „bavoráci" zožali úspech aj v kategórii najlepšieho nového motora, vďaka dvojlitrovému dieselu montovanému do radu 1 (označený ako 123d). Ocenenia v objemovej triede 1,4 až 1,8 l sa dočkal ďalší prepĺňaný agregát 1,6 THP, ktorý vznikol vďaka spolupráci značiek BMW a Peugeot (montuje sa do Mini, Mini Clubman a Peugeotov 207 a 308). Ďalšie dva tituly si odniesol zážihový štvorliter V8 z modelu M3 a 5-litrový 10-valec z BMW M5 a M6.

SkryťVypnúť reklamu

Motory hodnotia novinári 65 renomovaných novinárov z 32 štátov celého sveta hodnotí jednotlivé pohonné jednotky na základe vlastných skúseností. Balík 25 bodov každý z „rozhodcov" rozdelí medzi päticu motorov v každej z kategórií. Maximálny možný počet je 15, najmenší 1 bod. Kritériá sa samozrejme rôznia v závislosti od posudzovanej kategórie. Prestížna anketa existuje v tejto podobe od roku 1999. Ocenenia sa udeľujú v nemeckom Stuttgarte.

Výsledky medzinárodnej ankety Motor roka 2008 (International Engine of the Year 2008): Kategória

Motor

Montovaný do modelov

Medzinárodný motor roka (International Engine of the Year 2008):

SkryťVypnúť reklamu

BMW 3,0 Twin-Turbo

BMW 135, 335, X6

Najlepší nový motor (Best New Engine of 2008)

BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel

BMW 123d

Najlepší motor s nízkou spotrebou a produkciou CO2 (Green Engine of the Year)

Toyota 1,5 Hybrid Synergy Drive

Toyota Prius

Najlepší z vysokovýkonných motorov (Best Performance Engine)

Porsche 3,6 Turbo

Porsche 911Turbo a GT2

Objem do 1,0 l

Toyota 1,0

Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy

SkryťVypnúť reklamu

1,0 - 1,4 l

VW 1,4 TSI Twincharger

VW Golf, Touran, Tiguan, Jetta

1,4 - 1,8 l

BMW-PSA 1,6 THP

Mini Cooper S, Clubman,Peugeot 207, 308

1,8 - 2,0 l

VW/Audi 2,0 TFSI

Audi A3, A4 Cabrio, A6, TT, VW Eos, Jetta, Golf GTI, Seat Altea, Leon, Škoda Octavia

2,0 - 2,5 l

Subaru 2,5 Turbo

Subaru Forester, Impreza, Outback, Legacy

2,5 - 3,0 l

BMW 3,0 Twin-Turbo

BMW 135, 335, X6

3,0 - 4,0 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

BMW 4,0 V8

BMW M3

4,0 -

BMW 5,0 V10

BMW M5, M6

Doterajší absolútni víťazi ankety:

2007

BMW 3,0 Twin Turbo

2006

BMW M5 V10

2005

BMW M5 V10

2004

Toyota Hybrid Synergy Drive

2003

Mazda Renesis Rotary (RX-8)

2002

BMW 4.4 l Valvetronic

2001

BMW 3.2 l

2000

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Honda Hybrid 1,0 l Insight

1999

Toyota Yaris 1,0 l

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 091
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 132
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 974
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 667
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 026
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 447
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 875
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 736
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Weiss ml. - miesto trestu odmena . Takto sa nikdy nepoučí.
  2. Ján Valchár: Čerpacia ex-stanica vlastnená mafiou
  3. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  4. Simona Šramová: Prečo sa žena z humanitných vied púšťa do sveta umelej inteligencie
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zoroslav Kollár ostal ticho, no iní sa prezradili sami. Reakcie bývalých tajných ukázali ich slabosť
  6. Iveta Grootová: Aj moje Tatry
  7. Róbert Mačej: „Pán prezident, ako sa máte?“
  8. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 475
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 759
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 251
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 953
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 048
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 259
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 138
  8. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 6 816
  1. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  2. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  3. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  4. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  5. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  6. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
SkryťZatvoriť reklamu