SME

BMW oživuje legendárny model M1

Tridsať rokov od uvedenia presláveného športového BMW M1 vznikla štúdia verná odkazu minulosti ale postavená na základe súčasných požiadaviek.

Dizajn novej štúdie BMW M1 Homage je poctou historickému odkazu modelu M1Dizajn novej štúdie BMW M1 Homage je poctou historickému odkazu modelu M1 (Zdroj: BMW)

Tridsať rokov od uvedenia presláveného športového BMW M1 vznikla štúdia verná odkazu minulosti, ale postavená na základe súčasných požiadaviek.

Kedysi úspešný automobil, ktorý víťazil na okruhoch a dnes je predmetom zberateľskej vášne navrhol Giorgio Giugiaro a jeho inšpiratívnym predchodcom bol koncept BMW Turbo. V kooperácii s talianskymi dielňami v Modene vznikol aj základný rám vtedajšieho auta. Radový šesťvalcový motor s objemom 3,5 litra a výkonom 277 koní pochádzal z limuzín BMW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Revolučný model

Model M1 s motorom za prednými sedadlami priniesol okrem revolúcie v dizajne množstvo zaujímavých technických riešení a na tú dobu slušné dynamické parametre. So zrýchlením z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 5,6 sekundy bolo BMW M1 najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom tej doby. Sériová výroba M1 začala v roku 1979 a v nasledujúcich troch rokoch vyrobili 455 kusov, z toho 56 v pretekárskej verzii. Z historického odkazu a technických daností čerpali inšpiráciu aj tvorcovia štúdie M1 Homage.

BMW M1 predbehlo svoju dobu koncepciou, dizajnom a jazdnými vlastnosťami. Pretekárska verzia dosahovala výkon až 470 koní.

Návrat do histórie

Logá automobilky, umiestnené v rohoch karosérie nad zadnými svetlami, boli v minulosti symbolom motora uloženého v strede auta. Dnes znamenajú návrat štúdie BMW M1 Homage do histórie. Z pôvodného BMW M1 pochádza inšpirácia otvorov na prednej kapote a žalúzií na zadnom skle. Dokonca, vonkajšie rozmery sú veľmi podobné s originálom. Jedine dlhší rázvor náprav nového BMW M1 Homage prináša viac miesta pre posádku. Kým pôvodné M1 malo svetlá ukryté vyklápacím mechanizmom, nový koncept ich má skryté v hlbokej štrbine pod prednou hranou kapoty. Novodobá štúdia je modernou interpretáciou všetkých pôvodných myšlienok a verejnosť zatiaľ nevie, aký osud ju čaká.

SkryťVypnúť reklamu

A čo bude ďalej?

Vízia M1 Homage predstavená na prehliadke historických automobilov Villa d´Este na Brehu talianskeho jazera Como vraj nemala motor. Nie je však vylúčené, že BMW osadí do stredu auta úspešný desaťvalec z modelu M5 a postaví konkurenčné auto pre Ferrari. Prvé BMW prišlo do sériovej výroby s cieľom naplniť potrebný počet štyristo vyrobených kusov, kvôli schváleniu pretekárskeho auta. Ak začnú vyrábať pokračovateľa, tak iba preto, aby BMW mohlo konkurovať Mercedesu SLR, Audi R8 alebo vozidlám Ferrari.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  8. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 19 981
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 264
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 378
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 884
  5. Ľuboš Fellner otvorene 4 847
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 4 267
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 824
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 064
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ernest Klotton: Konsolidácia môže spomaliť rast a oslabiť našu ekonomiku
  2. Vladimír Bojničan: Kresťanstvo a liberálna demokracia – partnerstvo alebo večný konflikt?
  3. Vladimír Krátky: Blaha : Rusko je krásne, Rusko je múdre, Rusko je vyspelé !
  4. Anton Kaiser: Pod povrchom umenia
  5. Marek Mačuha: Smer nás ide opäť okradnúť
  6. Tomáš Hrubý: Minúta ticha a hodina smiechu
  7. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  8. Marek Horňanský: Work Life Balance. Rovnováha, ktorá mení život | Marek Horňanský
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 687
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 650
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 9 860
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 106
  5. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 7 353
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 697
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 6 681
  8. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 343
  1. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  5. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  6. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  7. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  8. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
SkryťZatvoriť reklamu