SME

TEST: BMW X6 mení zaužívané pravidlá

Na prvý pohľad zbytočné rozšírenie modelovej ponuky BMW prinieslo nové meradlá v ovládateľnosti ťažkých a výkonných áut. Novinka X6 využíva fyziku vo svoj prospech.

Nový zadný diferenciál v spolupráci s celým podvozkom definuje nové meradlá v jazde s ťažkými SUV. Auto sa na mokrej ceste ovláda ľahko ako malý šporťák. Test sme prevádzali na mokrej ploche s rôznymi vrstvami vody.Nový zadný diferenciál v spolupráci s celým podvozkom definuje nové meradlá v jazde s ťažkými SUV. Auto sa na mokrej ceste ovláda ľahko ako malý šporťák. Test sme prevádzali na mokrej ploche s rôznymi vrstvami vody. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Na prvý pohľad zbytočné rozšírenie modelovej ponuky BMW prinieslo nové meradlá v ovládateľnosti ťažkých a výkonných áut. Novinka X6 využíva fyziku vo svoj prospech a zároveň predstavuje spôsob, pri ktorom nemusí športovo úžitkové auto vyzerať nasilu ako terénne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BMW X6 sa vo fáze konceptu javilo ako jeden zo zbytočných modelov na trhu, pretože automobilky v snahe odlíšiť sa, prekračujú pomyselné hranice jednotlivých tried a vymýšľajú za každú cenu niečo nové. Napohľad zbytočný model úplne inak vyzerá v praxi, pretože kombinuje vlastnosti cestného SUV a športového BMW. Pritom nevyzerá nasilu terénne, hoci má mimo asfaltu rovnaké jazdné vlastnosti ako X5. Najväčším prínosom je prelom v jazdných vlastnostiach výkonných športovo úžitkových áut. X6 sa v ostrých zákrutách nechová ako medveď na bicykli, ale ako skutočné športové auto. Pritom má vysoký podvozok, masívnu karosériu a ťažký motor.

SkryťVypnúť reklamu

Minimálne straty V priamom porovnaní s východzím modelom X5 šikmá zadná časť odobrala z vrchnej časti batožinového priestoru a tiež z priestoru na hlavami zadných pasažierov. Pôdorys kufra zostal zachovaný, takže úžitkové vlastnosti takmer neutrpeli. Kufor je dobre a primerane využiteľný. Zadné výklopné veko má dve polohy otvárania. Nastavujú sa na zdvíhacích vzperách. V prvej sa veko otvára iba do výšky strechy aby v podzemných garážach nebuchlo o strop. V druhej polohe umožňuje plné otvorenie.

Skosená zadná časť neobmedzuje ľudí sediacich vzadu viac ako v modeli X5. Bočný profil vyzerá mimoriadne dynamicky.

Silné TwinTurbo Naftový šesťvalec s obrovským výkonom a ešte stále priateľnou spotrebou dobre poznáme najmä v spojení s automatickou prevodovkou, ktorá radí v športovom režime veľmi precízne. Dokonca sa zdá radenie na volante trochu zbytočné a vhodné iba pre dlhé prsty. Zmysel pre dokonalý detail dominuje v každom kúsku auta. Najviac však zaujal podvozok a ovládateľnosť na ceste.

SkryťVypnúť reklamu

Zázračný diferenciál BMW X6 je prvý model so zadným diferenciálom Dynamic Performace Control (DPC). Pomocou neho vchádza do zákruty s výkonom rozdeleným na zadné kolesá tak, aby výkon motora auto stabilizoval a nepriviedol do šmyku. Zložitý systém dokáže nasmerovať viac výkonu na vonkajšie koleso aby smerovalo ťažké auto do zákruty. Keby hrozilo pretočenie, do záberu ide vnútorné koleso. DPC má oproti konkurenčným pohonom jednu výhodu. Pracuje vopred a nereaguje už iba na vzniknutú situáciu. Dôkazom je jazda na mokrom povrchu letiska a prudké vyhýbacie manévre. Distribúcia sily sa mení súčasne s reakciou vodiča, teda veľmi tesne pred tým, čo nastane s autom. Prudké strhnutie volantu navodí pretáčavé správanie, ktoré systém skrotí skôr, ako sa auto začne šmýkať. Tým pádom je PDC o krok pred samotným stabilizačným systémom. Systém DPC v spolupráci s pohonom všetkých kolies xDrive nezasahuje pasívne ako ESP ale využíva výkon motora a vyvinutú hnaciu silu na stabilizáciou auta.

SkryťVypnúť reklamu

Na palubnom počítači si možno pozrieť momentálnu distribúciu sily na jednotlivé kolesá.

Smietka v oku Na BMW X6 ťažko nájsť negatíva, pretože auto je premyslené do posledného detailu a jeho nová koncepcia nemá slabé miesto. Na súčasnom vrchole automobilovej techniky však prekáža prídavný nástupný prah, ktorý je zbytočný. Tiež sa nám nepodarilo vmestiť do avizovanej spotreby. Auto to určite dokáže, ale s xDrive 35d sa nedá jazdiť na dosiahnutie takýchto hodnôt. Štandardná výbava auta je na pomery BMW mimoriadne bohatá ale príplatkové prvky aj tak poriadne drahé. Pre úplnosť treba dodať že podobnú distribúciu sily na zadné kolesá využívajú modely Mitsubishi Evo a Honda Legend. Podobný koncept dizajnu ako prvý uviedol SsangYong. BMW teda nie je úplne prvé, ale jeho riešenia to dotiahli najďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naše hodnotenie plusy

mínusy

jazdné vlastnosti

dlhé čakacie doby na auto

ovládateľnosť

drahé príplatkové vybavenie

zážitok z jazdy

prídavný nástupný prah

komfort

-

ergonómia

-

výbava

-

systém Dynamic Performance Control

-

 

BMW X6 35d Cena modelu od 1 970 300 Sk

Cena testovanej verzie 2 096 100 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor R6 diesel Variable Twin Turbo

Objem 2993 cm3

Výkon 210 kW /286 k

Krút. moment 580 Nm

Prevodovka šesťstupňová automatická

Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s

Maximálna rýchlosť 236 km/h

Emisie CO2 220 g/km

Užitočná hmotnosť 600 kg

Objem kufra 570 l

Objem nádrže 85 l

Spotreba podľa výrobcu 8,3 l/100 km

Spotreba v teste 10 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 518
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 274
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 619
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 918
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 496
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 181
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 999
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 038
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomas Hlavaty: "Váš čas sa radikálne kráti". Fico už začal predvolebnú kampaň.
  2. Otilia Horrocks: Breaking News : Nemecko versus Slovensko a jeho suverénne ceny tovarov v roku 2025 !
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  5. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  6. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  7. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  8. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 090
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 056
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 141
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 087
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 652
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 236
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 879
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 160
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťZatvoriť reklamu