SME

TEST: BMW X6 mení zaužívané pravidlá

Na prvý pohľad zbytočné rozšírenie modelovej ponuky BMW prinieslo nové meradlá v ovládateľnosti ťažkých a výkonných áut. Novinka X6 využíva fyziku vo svoj prospech.

Nový zadný diferenciál v spolupráci s celým podvozkom definuje nové meradlá v jazde s ťažkými SUV. Auto sa na mokrej ceste ovláda ľahko ako malý šporťák. Test sme prevádzali na mokrej ploche s rôznymi vrstvami vody.Nový zadný diferenciál v spolupráci s celým podvozkom definuje nové meradlá v jazde s ťažkými SUV. Auto sa na mokrej ceste ovláda ľahko ako malý šporťák. Test sme prevádzali na mokrej ploche s rôznymi vrstvami vody. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Na prvý pohľad zbytočné rozšírenie modelovej ponuky BMW prinieslo nové meradlá v ovládateľnosti ťažkých a výkonných áut. Novinka X6 využíva fyziku vo svoj prospech a zároveň predstavuje spôsob, pri ktorom nemusí športovo úžitkové auto vyzerať nasilu ako terénne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BMW X6 sa vo fáze konceptu javilo ako jeden zo zbytočných modelov na trhu, pretože automobilky v snahe odlíšiť sa, prekračujú pomyselné hranice jednotlivých tried a vymýšľajú za každú cenu niečo nové. Napohľad zbytočný model úplne inak vyzerá v praxi, pretože kombinuje vlastnosti cestného SUV a športového BMW. Pritom nevyzerá nasilu terénne, hoci má mimo asfaltu rovnaké jazdné vlastnosti ako X5. Najväčším prínosom je prelom v jazdných vlastnostiach výkonných športovo úžitkových áut. X6 sa v ostrých zákrutách nechová ako medveď na bicykli, ale ako skutočné športové auto. Pritom má vysoký podvozok, masívnu karosériu a ťažký motor.

SkryťVypnúť reklamu

Minimálne straty V priamom porovnaní s východzím modelom X5 šikmá zadná časť odobrala z vrchnej časti batožinového priestoru a tiež z priestoru na hlavami zadných pasažierov. Pôdorys kufra zostal zachovaný, takže úžitkové vlastnosti takmer neutrpeli. Kufor je dobre a primerane využiteľný. Zadné výklopné veko má dve polohy otvárania. Nastavujú sa na zdvíhacích vzperách. V prvej sa veko otvára iba do výšky strechy aby v podzemných garážach nebuchlo o strop. V druhej polohe umožňuje plné otvorenie.

Skosená zadná časť neobmedzuje ľudí sediacich vzadu viac ako v modeli X5. Bočný profil vyzerá mimoriadne dynamicky.

Silné TwinTurbo Naftový šesťvalec s obrovským výkonom a ešte stále priateľnou spotrebou dobre poznáme najmä v spojení s automatickou prevodovkou, ktorá radí v športovom režime veľmi precízne. Dokonca sa zdá radenie na volante trochu zbytočné a vhodné iba pre dlhé prsty. Zmysel pre dokonalý detail dominuje v každom kúsku auta. Najviac však zaujal podvozok a ovládateľnosť na ceste.

SkryťVypnúť reklamu

Zázračný diferenciál BMW X6 je prvý model so zadným diferenciálom Dynamic Performace Control (DPC). Pomocou neho vchádza do zákruty s výkonom rozdeleným na zadné kolesá tak, aby výkon motora auto stabilizoval a nepriviedol do šmyku. Zložitý systém dokáže nasmerovať viac výkonu na vonkajšie koleso aby smerovalo ťažké auto do zákruty. Keby hrozilo pretočenie, do záberu ide vnútorné koleso. DPC má oproti konkurenčným pohonom jednu výhodu. Pracuje vopred a nereaguje už iba na vzniknutú situáciu. Dôkazom je jazda na mokrom povrchu letiska a prudké vyhýbacie manévre. Distribúcia sily sa mení súčasne s reakciou vodiča, teda veľmi tesne pred tým, čo nastane s autom. Prudké strhnutie volantu navodí pretáčavé správanie, ktoré systém skrotí skôr, ako sa auto začne šmýkať. Tým pádom je PDC o krok pred samotným stabilizačným systémom. Systém DPC v spolupráci s pohonom všetkých kolies xDrive nezasahuje pasívne ako ESP ale využíva výkon motora a vyvinutú hnaciu silu na stabilizáciou auta.

SkryťVypnúť reklamu

Na palubnom počítači si možno pozrieť momentálnu distribúciu sily na jednotlivé kolesá.

Smietka v oku Na BMW X6 ťažko nájsť negatíva, pretože auto je premyslené do posledného detailu a jeho nová koncepcia nemá slabé miesto. Na súčasnom vrchole automobilovej techniky však prekáža prídavný nástupný prah, ktorý je zbytočný. Tiež sa nám nepodarilo vmestiť do avizovanej spotreby. Auto to určite dokáže, ale s xDrive 35d sa nedá jazdiť na dosiahnutie takýchto hodnôt. Štandardná výbava auta je na pomery BMW mimoriadne bohatá ale príplatkové prvky aj tak poriadne drahé. Pre úplnosť treba dodať že podobnú distribúciu sily na zadné kolesá využívajú modely Mitsubishi Evo a Honda Legend. Podobný koncept dizajnu ako prvý uviedol SsangYong. BMW teda nie je úplne prvé, ale jeho riešenia to dotiahli najďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naše hodnotenie plusy

mínusy

jazdné vlastnosti

dlhé čakacie doby na auto

ovládateľnosť

drahé príplatkové vybavenie

zážitok z jazdy

prídavný nástupný prah

komfort

-

ergonómia

-

výbava

-

systém Dynamic Performance Control

-

 

BMW X6 35d Cena modelu od 1 970 300 Sk

Cena testovanej verzie 2 096 100 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor R6 diesel Variable Twin Turbo

Objem 2993 cm3

Výkon 210 kW /286 k

Krút. moment 580 Nm

Prevodovka šesťstupňová automatická

Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s

Maximálna rýchlosť 236 km/h

Emisie CO2 220 g/km

Užitočná hmotnosť 600 kg

Objem kufra 570 l

Objem nádrže 85 l

Spotreba podľa výrobcu 8,3 l/100 km

Spotreba v teste 10 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  2. Na Marka oharka do jarka
  3. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  7. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 13 354
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 626
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 316
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 325
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 773
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 834
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 439
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 076
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  2. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  3. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  4. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  5. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  6. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  7. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  8. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 566
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 224
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 114
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 919
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 589
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 698
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 589
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 457
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu