SME

Nový Ford B-Max príde z Rumunska

Ford Fusion dostane nástupcu oveľa neskôr ako Fiesta. Podľa britského magazínu Auto Express nový B-Max bude mať výstavnú premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte.

(Zdroj: Auto Express)

Ford Fusion dostane nástupcu oveľa neskôr ako Fiesta. Podľa britského magazínu Auto Express nový B-Max bude mať výstavnú premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte.

Ako už zo samotného názvu Ford B-Max vyplýva, na rozdiel od predchodcu sa novinka zaradí do rýchlo expandujúcej kategórie kompkatných MPV, kde chce konkurovať súčasným lídrom segmentu Opel Meriva a Renault Modus. Vozidlo postavené na platforme novej Fiesty sa zaradí pod model C-Max, ktorý s príchodom ďalšej generácie podrastie a v novom prevedení už bude ponúkať päť alebo sedem miest na sedenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Variabilný ako C-Max a štýlový ako Fiesta

Ako ďalej píše britský magazín Auto Express, hlavný dôraz pri navrhovaní vozidla konštruktéri kladú na variabilitu kabíny. Od súrodenca C-Max prevezme "kĺzavé" zadné sedadlá, vďaka ktorým si zadní pasažieri budú môcť podľa potreby zvoliť viac miesta pre nohy alebo batožinu. Vzhľadom na predĺžený rázvor náprav v porovnaní s Fiestou, vzadu sa pohodlne odvezú minimálne dvaja dospelí pasažieri s množstvom miesta pre nohy aj hlavu. Predná časť kabíny bude štylisticky vychádzať z Fiesty, s rovnako silným dôrazom na kvalitu. Novinkou má byť centrálny otočný ovládač na spôsob systému iDrive od BMW, s ktorým ako prvý príde nový Ford C-Max.

Litrové turbo motory

Najzaujímavejšie informácie sa týkajú motorovej palety. Ford určite nezaostane za súčasnou módnou vlnou „downsizingu“ a pracuje na celej palete malých prepĺňaných agregátov a priamym vstrekovaním paliva. Redaktorom magazínu Auto Express sa podarilo zistiť , že základ motorovej palety modelu B-Max by mal tvoriť prepĺňaný litrový benziňák s výkonovým rozpätím od 90 k do 110 k. Do úvahy prichádza tiež prepĺňaný štvorvalec objemu 1.6 l s výkonom 148 k. Fanúšikovia naftového pohonu sa môžu tešiť na obľúbený agregát 1.6 TDCi v dvoch známych výkonových prevedeniach (90 k a 110 k). Chýbať nebude tiež "zelená" verzia Econetic s veľmi nízkymi emisiami CO2.

SkryťVypnúť reklamu

Made i Romania

Produkcia modelu B-Max odštartuje v roku 2010 v juhorumunskej fabrike Craiova, ktorá sa má stať v budúcnosti pilierom produkcie automobilky Ford v Európe. Prvý rok fabrika plánuje vyrobiť 100.000 kusov, ale celková kapacita by sa mala neskôr vyšplhať na 300.000 automobilov ročne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. Invázne rastliny ako superpotraviny
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  7. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  8. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 7 039
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 145
  3. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 005
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 2 861
  5. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 2 773
  6. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 734
  7. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 838
  8. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 767
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Fiasko Trumpa a vysmiaty Putin.
  2. Anton Lisinovič: Recenzia: Ztracen v džungli (kniha a film)
  3. Peter Hroško: Vnútorné bloky, ktoré bránia tvojmu rastu
  4. Rasťo Michalik: Málo známa história izraelsko-palestínskeho konfliktu
  5. Aleksander Prętnicki: Posledná výprava
  6. Martina Bittnerová: Zomrela záhadne. Bola to Kukučínova osudová žena?
  7. Viktor Pamula: Mníchov 2025
  8. Marek Strapko: Dopadlo to horšie, ako sa čakalo...
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 581
  2. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 13 399
  3. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 855
  4. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 8 974
  5. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 8 796
  6. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 396
  7. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 7 301
  8. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 6 394
  1. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  2. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  3. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  4. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  5. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  6. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  7. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  8. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
SkryťZatvoriť reklamu