SME

Škoda na čele Rallye Monte Carlo

Po havárii musel predčasne odstúpiť niekdajší majster sveta Didier Auriol. Fínsky mladík Juho Hänninen vedie debutujúcu Škodu Fabia S2000 k víťazstvu.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

VALENCE. 77. ročník legendárnej Rallye Monte Carlo odštartoval v stredu ráno. Na posádky síce čakali iba tri rýchlostné skúšky s celkovou dĺžkou necelých 80 kilometrov, ale aj viac ako 400 km dlhý spojovací úsek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Monacká rely od samého úvodu ukazuje svoju pravú tvár. Súťažiaci sa v priebehu troch meraných úsekov stretli s poľadovicou, snehom i suchým asfaltom. Vstup do podujatia nevyšiel Janovi Kopeckému za volantom Škody Fabia S2000. Nefunkčný posilňovač riadenia na trati s množstvom zákrut českému pilotovi privodil veľkú časovú stratu i fyzické vyčerpanie. Po troch skúškach mu patrí až desiata priečka.

SkryťVypnúť reklamu

Šmýkanie sa najviac vyhovuje Hänninenovi O to väčšie prekvapenie pre súperov pripravil druhý jazdec mladoboleslavského tímu - Juho Hänninen. Zvolil pneumatiky s hrotmi, čo sa neskôr ukázalo ako správne rozhodnutie. Mladý Fín síce nedosiahol ani jeden najrýchlejší čas v rýchlostnej skúške, ale vyrovnané výkony ho vyniesli do čela priebežného poradia. Na chrbát mu dýchajú dvaja francúzski piloti - Stepháne Sarrazin a Nicolas Vouilloz (obaja jazdia s vozidlami Peugeot 207 S2000).

Úvod ako z veľkej knihy automobilových súťaží predviedol prvý deň 77. ročníka legendárnej Rallye Monte Carlo mladý talent z Fínska Juho Hänninen. Jedným druhým a dvomi štvrtými najrýchlejšími časmi vyniesol nováčika, Škodu Fabia S2000, do čela priebežného poradia prvého tohtoročného podujatia seriálu IRC.

SkryťVypnúť reklamu

Juho gratulujeme k vynikajúcemu úvodu súťaže pre vás, aj pre tím Škoda. Aký bol prvý deň z vášho pohľadu?

Veľmi dobrý. Prvá rýchlostná skúška bola trochu ťažká, pretože ráno bolo chladno a na trati sa nachádzalo veľa namrznutých miest. Zvládli sme to však bez problémov. Druhý a tretí meraný úsek bol potom oveľa ľahší. Dobre sme trafili výber penumatík, auto fungovalo perfektne, veľmi som si užil celý deň.

S autom neboli žiadne problémy, ste s ním spokojný?

Rozhodne áno. Nevidím žiadny dôvod na akékoľvek zmeny pred zajtrajškom.

S akou taktikou idete do druhého dňa?

So žiadnou, podobne ako dnes. Zajtra budú niektoré úseky suchšie a tým pádom sa pôjde v rýchlejšom tempe než dnes. Niektorí chlapci, ktorí sú za mnou, budú zajtra asi veľmi tlačiť, ale pokiaľ ma predstihnú nebudem z toho robiť paniku. Chcem nazbierať čo najviac skúseností pre seba aj pre tím. Takže teším sa na zajtra.

SkryťVypnúť reklamu

Aký povrch vám vyhovuje viac, zľadovatelý alebo zasnežený?

Zdá sa, že pokiaľ sa viac šmýka, súboj s chlapcami, ktorí majú viac skúseností z tohto regiónu, je vyrovnanejší. Keď bude suchšie, očakávam, že pôjdu rýchlejšie. Uvidíme zajtra.

Veríte vo víťazstvo?

Už teraz, keď vediem, som dosiahol viac ako som očakával pre súťažou. Nechcem na to myslieť. Uvidíme, čo prinesie zajtrajšok, piatok a noc z piatka na sobotu.

Dve obete jednej zákruty Namrznuté úseky trate si vyžiadali daň v podobe havárie skúseného Francúza Didiera Auriola (Peugeot 207 S2000) a Taliana Lucu Rossetiho (Fiat Punto Abarth S2000). Obaja piloti ukončili púť v prvom dni Rallye Monte Carlo v rovnakej zákrute testu číslo dva. Pre zmenu, technické problémy Fiatu Punto pribrzdili ďalšieho z favoritov - Toniho Gardemeistera. Naopak, dobrá voľba obutia spolu s vysokým nasadením vyniesli Rakúšana Franza Wittmanna jun. a jeho Mitsubishi Lancer Evo IX do elitnej desiatky priebežného poradia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvý deň náročnej súťaže s prehľadom zvládli ďalšie dve české posádky. Liška s Jugasom figurujú na priebežnom 34. mieste, Rada s Petrom sú 36.

77. Rallye Automobile Monte Carlo - poradie po prvom dni: 1. Hänninen/Markkula (Škoda Fabia S2000) 56:32,8 min

2. Sarrazin/Renucci (Peugeot 207 S2000) + 11,9 s

3. Vouilloz/Klinger (Peugeot 207 S2000) + 33,9 s

4. Ogier/Ingrassia (Peugeot 207 S2000) + 49,3 s

5. Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) + 54,6 s

6. Meeke/Nagle (Peugeot 207 S2000) + 1:01,3 min

7. Basso/Dotta (Abarth Grande Punto 2000) + 1:29,8 min

8. Gardemeister/Tuominen (Abarth Grande Punto S2000) + 1:35,5 min

9. Wittmann/Ettel (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 3:31,2 min

10. Kopecký/Starý (Škoda Fabia S2000) + 4:30,0 min

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 11 411
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 4 561
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 353
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 938
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 080
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 693
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 559
  8. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 553
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso 1925-1938, druhá časť.
  2. Ernest Klotton: Mierotvorcovia
  3. Zora Horská: Čo sa môžu muži naučiť od žien
  4. Martin Fronk: Szentendre – umelecký poklad neďaleko Budapešti, ktorý si zamilujete na prvý pohľad
  5. Irena Šimuneková: Chátrajúce pamiatky Spiša
  6. Ján Valchár: Nanovo nahraný blog
  7. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LI.
  8. Irena Šimuneková: Kvetnica
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 85 889
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 18 330
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 14 631
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 830
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 803
  6. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 9 292
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 726
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 088
  1. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  2. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  3. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  4. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  5. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  6. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  7. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  8. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
SkryťZatvoriť reklamu