SME

Majú malé autá lacný servis? Krátky pohľad na niekoľko údajov

Pozreli sme sa na ceny vybraných náhradných dielcov a servisu malých áut s cenou okolo desať tisíc eur. Ak máte iné skúsenosti, ktoré pomôžu pri kúpe, pridajte sa v diskusii.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. Kúpou auta a natankovaním paliva investície do jazdenia nekončia. Keď sa majiteľ finančne spamätá zo zaplatenia poistiek, príde na rad servisná prehliadka. Na servise ušetrí iba ten, kto v priebehu roka najazdí stanovený počet kilometrov servisného intervalu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napríklad majiteľ nového Fiatu Grande Punto má ísť do servisu až po 30 000 kilometroch alebo po uplynutí jedného roka. Ak najazdí 30 000 za dva roky, musí absolvovať dve prehliadky namiesto jednej. Jediný, kto na tom získa, bude motor, pretože dostane nový olej skôr, ako je predpísaný počet kilometrov.

Kratší servisný interval nie je na škodu auta, pretože náplne viac vydržia a auto je pod dohľadom servisu. Časté návštevy servisu síce oberajú o čas, ale finančné prostriedky investované do servisu sú rozložené na menšie čiastky. Veľmi lacný servis má Fiat Grande Punto, ale spotrebné náhradné diely drahšie ako konkurenti. Súčasťou nákladov na prevádzku sú tiež tlmiče , brzdy a brzdové doštičky, ktoré sa v závislosti od štýlu jazdy začínajú vymieňať po 50 000 kilometroch.

SkryťVypnúť reklamu

Opotrebovateľné časti

Ceny servisných prehliadok závisia od hodinovej sadzby v servise za mechanické práce a tiež od rozsahu prác. V štandardných prehliadkach nie sú ceny za opotrebovateľné časti ako brzdové kotúče, brzdové doštičky alebo tlmiče. Jednému šoférovi sa opotrebujú skôr, inému po najazdení 100 000 kilometrov, kedy treba počítať s výmenou ďalších častí, ako rozvodové remene. Ložisko na prednej náprave je najlacnejšie v Suzuki. Stojí tretinu z ložiska používaného u Fabie. Fiat má podstatne drahšie predné brzdové doštičky ako Suzuki alebo Renault. Nie všetky náhradné diely na Daciu Sandero sú lacnejšie ako na nový Renault Clio.

Klíma v rozpočte

Do rozpočtu na auto si treba prirátať servis klimatizácie, pretože väčšina malých áut ju má zabudovanú. Zo zdravotného hľadiska nevyhnutné čistenie klimatizácie a dezinfekcia na Škode Fabii stojí približne 22 eur. V Suzuki robia rovnaký úkon za 17 eur a naplnenie chladiaceho média vyjde na 36,50 eur. Renault aj Dacia si účtujú za kompletný servis klimatizácie s čistením a doplnením 67 eur. Volkswagen chce za čistenie 50 eur a servis až do 100 eur. Zanedbanie servisu klimatizácie skončí v lepšom prípade zápachom v aute a v horšom sa odrazí na zdraví.

SkryťVypnúť reklamu

Olej je základ

Extrémne dlhé servisné intervaly s olejmi Long Life na 50 000 kilometrov nie sú v móde, pretože to nie je dobré pre motor. Ani skúsení šoféri neodporúčajú jazdiť bez výmeny oleja dlhšie ako pätnásť či dvadsaťtisíc kilometrov. „V Kanade som mal veľa áut, malé lietadlo aj motorový čln. V autách som menil olej po 10 000 kilometroch a jazdili bez poruchy,“ povedal Ladislav Valentín, ktorý má po návrate na Slovensko malé Audi a aj v ňom mení olej po 10 000 kilometroch. Pritom servisný interval je 30 000 kilometrov.

Zákazníci súkromného servisu v Bratislave menia olej najneskôr po 15 000 kilometroch , hoci interval určený výrobcom je dlhší. „V každom motore dochádza k treniu kovu o kov, preto je výmena oleja veľmi dôležitá. Ideálne po 10 000 až 15 000 kilometroch. Moji zákazníci takto najazdia 400 tisíc kilometrov bez poruchy, povedal Jaroslav Jašo, majiteľ autoservisu.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky ceny náhradných dielov, servisných prehliadok a tiež servisné intervaly nie sú výplodom fantázie autorov, ani ich odhady. Vychádzali sme výlučne z informácií, ktoré nám poskytli importéri!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  2. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  4. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  5. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  6. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  1. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  2. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  3. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  6. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  8. Invázne rastliny ako superpotraviny
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 9 121
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 400
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 5 051
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 262
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 200
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 200
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 573
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 482
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech!
  2. Vladimír Bojničan: Falošní mierotvorcovia a ruská agresia: Biblia, dogma a realita
  3. Emil Sútor : 5 vecí, ktoré by si mal vedieť predtým, ako pôjdeš voliť na Slovensku
  4. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma
  5. Michal Jelinek: Thajsko bez mora. ENP
  6. Ľuboslav Farkaš: Richard Sulík nebude na kandidátke
  7. Ján Lopušek: Predikcia pre Malého Sulíka
  8. Irena Šimuneková: Slovenský raj - roklina Suchá Belá
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 83 148
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 435
  3. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 9 484
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 249
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 6 616
  6. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 6 403
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 6 305
  8. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 5 830
  1. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  2. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  3. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  5. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  6. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  7. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  8. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
SkryťZatvoriť reklamu