SME

Škoda Yeti - odhalia ju v marci (prvé info)

Mladoboleslavská automobilka urýchli premiéru a začiatok predajov auta na voľný čas - Škoda Yeti. Namiesto pôvodne plánovanej jesene ho oficiálne odprezentujú už na budúci mesiac.

(Zdroj: koláž - autor)

Neustále klesajúci dopyt po nových automobiloch núti výrobcov nielen zlacňovať svoje produkty, ale aj ponúkať čo najviac atraktívnych noviniek. Rovnakú taktiku využíva Škoda Auto. Jej vedenie sa rozhodlo predstaviť nové športovo - úžitkové vozidlo skôr ako plánovali. Namiesto septembra ho verejnosti predvedú v marci v Ženeve.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé kusy vraj už vyrobili

Podľa českých médií v závode Kvasiny - kde plánujú Yeti vyrábať - už vznikli prvé exempláre nultej série. Ich úlohou je overiť pripravenosť výrobných technológií. Špeciálne pre toto SUV postavili novú montážnu halu, ktorá nadväzuje na priestory, kde vzniká Superb a Roomster. Hovorca mladoboleslavskej automobilky - Jaroslav Černý - informáciu o predprodukčnej sérii najprv nechcel komentovať, dnes ale potvrdil jej pravdivosť.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti so štartom sériovej výroby novinky sa doteraz hovorilo o poslednom májovom týždni. Tento termín odborovej organizácii v Škoda Auto potvrdil člen predstavenstva pre výrobu, Horst Mühl. Napokon ju spustia ešte o týždeň skôr. Počet modelových radov českej značky Škoda Auto tak stúpne na päť.

Yeti s najnovšou technikou od VW

Kompaktné SUV Yeti po štylistickej stránke vychádza z rovnomennej štúdie, ktorú prvýkrát uviedli na ženevskom autosalóne v roku 2005. Automobil má využívať komponenty z podvozkových platforiem modelov Fabia II a Octavia II. Poháňať ho pravdepodobne budú najnovšie motory 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,8 TSI, vybavené preplňovaním a priamym vstrekovaním paliva. Spolu s nimi má paleta agregátov obsahovať aj moderné turbodiesle TDI so vstrekovaním common rail (1,6 l, 2,0 l).

SkryťVypnúť reklamu

Pohon dvoch aj všetkých kolies

Šéf vývoja Škoda Auto, Dr. Eckhard Scholz, ešte vlani v lete uviedol, že „v projekte Yeti môžeme rátať s najmodernejšou technikou, akú koncern VW Group ponúka.“

Škoda na trh uvedie cenovo prístupnejšiu verziu s poháňanou iba prednou nápravou, aj model vybavený pripájateľným pohonom zadných kolies prostredníctvom elektronicky ovládanej medzinápravovej spojky od švédskeho výrobcu Haldex.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  7. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  8. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 17 812
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 213
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 366
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 826
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 295
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 3 514
  7. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 3 437
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 351
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Hrubý: Minúta ticha a hodina smiechu
  2. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  3. Marek Horňanský: Work Life Balance. Rovnováha, ktorá mení život | Marek Horňanský
  4. Štefan Šturdzík: Súdruhovia tento týždeň ste to všetko totálne pokašľali.
  5. Ján Valchár: Ešte jeden vnútropolitický blog (rozprávka o troch rybníkoch)
  6. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  7. Ľuboslav Farkaš: Čo s vraždou pána Kirka?
  8. Dušan Piršel: Duchovnou inteligenciou k samo uzdraveniu
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 551
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 756
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 710
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 065
  5. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 7 637
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 629
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 315
  8. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 194
  1. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  5. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  6. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  7. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  8. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
reklama
SkryťZatvoriť reklamu