SME

Nový Ford Fiesta výborne jazdí a vyzerá

Nedokonalosti vyniknú najmä v kontraste s výbornými vlastnosťami. Malý Ford priťahuje pohľady, robí radosť šoférovi a rozčuľuje pár drobnosťami. Fiesta patrí na čelo triedy malých áut.

Jazdné vlastnosti Fiesty sú prvotriedne. Rovnako dizajn ju pasuje za kráľovnú krásy v triede. Pod pozlátkom sa nájde pár škaredých detailov.Jazdné vlastnosti Fiesty sú prvotriedne. Rovnako dizajn ju pasuje za kráľovnú krásy v triede. Pod pozlátkom sa nájde pár škaredých detailov.

BRATISLAVA, BREZNO. Nová Fiesta žiari všade tam, kde príde. Ľudia na ulici sa obzerajú za peknými tvarmi a žiarivou metalízou. Bordová nepristane iba ženám na nechty, ale tiež peknému autu. Trojdverová Fiesta v akciovom vybavení má veľký zadný spojler. Okno pod ním kefy v umyvárni nevyčistia. Výhľadu dozadu však neprekáža. V tejto triede veľmi odvážne pôsobia smerovky v spätných zrkadlách a odrazové sklíčka v zadnom nárazníku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajn karosérie je dotiahnutý do posledného detailu. S vábivými líniami súvisí nízka úroveň aerodynamického hluku. Komfort pri 130 kilometrovej rýchlosti sa dá porovnať aj s autom nižšej strednej triedy. V tejto súvislosti by sa nám páčila dlhšia päťka alebo ťažší stály prevod. Vytočený motor sa začína posádke prihovárať. Uvedomujeme si, že ťažší prevod by mohol podstatne zhoršiť dynamické parametre. Natiahnutie predného A stĺpiku dopredu umožňuje zväčšiť priestor vpredu, ale zároveň vytvorí vo výhľade šikmo dopredu bariéru, na ktorú si zvykáme už aj v tejto kategórii. Fiesta je teda v jednej partii s Puntom, Corsou a Peugeotom 207.

SkryťVypnúť reklamu

Zadok trojdverovej verzie vyzerá veľmi športovo. Podstatné je, že zapadne do celkového výrazu auta.

Hlboká studňaDaňou za efektné tvary a šípový profil je vysoká nakladacia hrana a tým pádom hlboký kufor. Normovaný objem 295 litrov naháňa viac výškou ako dĺžkou alebo šírkou. Jeho využiteľnosť nie je taká bravúrna ako číselný objem. Sedenie vpredu a vzadu zodpovedá danej triede. Zvlášť prekvapujúco veľa miesta je na zadných dvoch sedadlách trojdverovej verzie.

Interiér nepôsobí stiesnene, vpredu aj vzadu je veľa miesta. Odkladacích priestorov mohlo byť viac.

Rodina s deťmi a autosedačkami lepšie využije päťdverovú karosériu. Trojdverová verzia ponúka atraktívnejší dizajn a pohodlné nastupovanie dopredu. Viac miesta si treba nechať na otvorenie dverí a počítať s poriadnym natiahnutím sa za pásom. Sedenie s nohami výrazne spustenými dole je pohodlné, ale posúva sedadlo vodiča bližšie k volantu. Tým pádom je pás ukotvený dosť vzadu. Nové tvary Fiesta si dokáže získať interiérom a stvárnením palubnej dosky. Ford urobil trochu riskantný krok a experimentoval. Fieste tak vtlačil nové typické črty. Na ovládanie autorádia sa dá rýchlo zvyknúť, navyše je doplnené ovládaním na volante. Prvotná dezorientácia pri pohľade na displej autorádia vymizne a už v krátkom čase vodič vie, kde má ktorý údaj hľadať. Kontrastnejšie a výraznejšie zobrazovanie by na stredovom displeji neuškodilo.

SkryťVypnúť reklamu

Na ovládanie autorádia si treba zvykať. Je trochu iné ako v ostatných autách značky, ale veľmi intuitívne.

O detailoch Kontrasty a presnú charakteristiku automobilového priemyslu vyjadrujú detaily. Fiesta má príkladne a s fantáziou spracované ovládanie autorádia, dobre tvarovaný volant, zaujímavé tvary prístrojovej dosky a štýl, za aký by sa nemuselo hanbiť ani prvotriedne športové auto.

K prepracovaným detailom nemožno priradiť ovládanie ventilácie. Otáča sa iba vonkajšia obruč, pritom ide ťažko. Plast je tvrdý a nepríjemne hranatý.

Na druhej strane otrasne vyzeral vstup na externé audio zariadenie alebo ovládače ventilačnej sústavy. Nastaviteľné krúžky sú škaredé a zle sa s nimi manipuluje. Naopak, prepínač svetiel alebo páčky pod volantom nabádajú k pohladkaniu.

SkryťVypnúť reklamu

Meracie prístroje patria medzi najviditeľnejšie výstrelky. V malom aute sú akceptovateľné, aj keď väčšie cifderníky by sa nám páčili viac.

Niektoré detaily vyzerajú aj fungujú veľmi dobre.

Výrobca si nerobil veľa starostí s uchytením plató, ktoré visí na tenkých šnúrkach. S piatymi dverami sme museli pri zatváraní silnejšie buchnúť. Na jednej strane v nás vyvolala Fiesta dojem prepracovaného auta a na druhej starne sme sa občas cítili ako v predsériovej verzii.

Piate dvere potrebovali na zatvorenie poriadny švih.

Láska na prvú jazdu Spomenuté nedokonalosti Fiesty vynikajú iba preto, že to ostatné dosahuje vysokú úroveň. Stačí prejsť dve tri zákruty, pár krát preradiť a Fiesta si každého získa. Ford si dal záležať na jazdných vlastnostiach, bezpečnosti a v neposlednom rade aj výbave. Fiesta ponúka kolenné airbagy, hoci kolená majú vpredu veľa miesta. Podvozok nemá slabšie miesto a ponúka najmä bezpečný prejazd zákruty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobrý pocit z riadenia umocňujú prijateľné náklony v zákrutách. Podvozok však nestratil primeranú dávku komfortu.

Motor má dobrý ťah, ale vo svižnejšom tempe si svoje vypýta. Nové auto rado prekračovalo sedemlitrovú hranicu. Z objemu, aj výkonu jasne vyplýva určenie na prevažnú jazdu po meste a blízkom okolí. Tomu sú veľmi dobre prispôsobené prevody a pružnosť na nižších stupňoch. Komplexne je však Fiesta jedno z najlepších áut svojej triedy, s talentom podmaniť si každého, kto si sadne za volant.

Kupujem – Nekupujem

Fiesta sa stáva módnou záležitosťou. Ford však nezabúda na jazdné vlastnosti. Pocit z riadenia a výborný podvozok jednoducho rozhodli. Kúpil by som ju aj napriek vyššej spotrebe na diaľnici. Na test sme mali nový surový motor. Oči musím zažmúriť nad doslova odpornými ovládačmi kúrenia. (Rastislav Chvála)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ford Fiesta 3D 1,4 16V - základné údaje Cena modelu od 10590 eur (319 034 korún)

Cena skúš. verzie 11415 eur (343 888 korún)

Motor -

Typ 1,4 Duratec

Výkon (kw/k) 71/96

Krútiaci moment (Nm) 128

Emisie CO2 (g/km) 133

Rozmery -

Dĺžka (mm) 3950

Šírka (mm) 1722

Výška (mm) 1481

Objem palivovej nádrže (l) 45

Priemer otočenia (m) 10,2

Batožinový priestor (l) 295

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,2

Maximálna rýchlosť (km/h) 175

Spotreba mesto(l/100 km) 7,5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,6

Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7

Spotreba v teste (l/100 km) 7,2

SME spokojní SME nespokojní

dizajn vysoká nakladacia hrana

podvozok spotreba na diaľnici

sedenie ovládanie kúrenia

odhlučnenie malá nádrž

riadenie -

priestor na sedenie -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 185
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 588
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 195
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 570
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 387
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 206
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 852
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 851
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miro Jankes: Apríl 2025
  2. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo
  3. Štefan Šturdzík: Deficity a dlhy.
  4. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  5. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  6. Viktor Pamula: Branislav nemá Krála, má iba šaša
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych
  8. Ivan Mlynár: Generálske šťastie Branislava Zuriana.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 352
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 109
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 397
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 146
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 072
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 581
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 824
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 160
  1. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  2. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  3. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  4. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  5. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  6. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  8. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
SkryťZatvoriť reklamu