SME

Autosalón Ženeva: Štúdia Ford dovolí „vznášať sa v priestore“

Ford v Ženeve dráždi priaznivcov športovej jazdy nekompromisným Focusom RS. V expozícii ale najviac žiari koncept iosis Max.

(Zdroj: Ford)

V poradí tretia štúdia s charakteristickým kinetickým dizajnom z radu iosis naznačuje, ako bude vyzerať nová generácia kompaktného auta pre voľný čas (MAV + multi-activity vehicle) s modrým oválom v znaku. My v prototype iosis Max vidíme novú generáciu Fordu C-Max. Dostane dynamickejšie a atraktívnejšie tvary príbuzné s modelmi Ka, Fiesta, Kuga alebo Mondeo a novú techniku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nekonvenčný interiér

Iosis Max disponuje viacerými zaujímavými riešeniami. Po praktickej stránke poteší najmä prístup do interiéru. Iosis Max má konvenčné predné a posuvné zadné dvere. Zásluhou absencie B-stĺpikov je priestor pre nastupovanie, pripadne vystupovanie z auta mimoriadne veľkorysý.

SkryťVypnúť reklamu

Prevažne futuristické tvary interiéru dopĺňajú štyri samostatné sedadlá. Konštruktéri ich neukotvili do podlahy. Doslova visia na stredovom tuneli, ktorý vraj predstavuje chrbticu celého auta. Pasažieri počas jazdy majú zažívať pocity, akoby sa vznášali v priestore. Pocit veľkej vzdušnosti znásobuje presklenná strecha.

Dvojdielne veko kufra

Spôsob prístupu do batožinového priestoru sa v ostatnom čase pre konštruktérov stáva doslova výzvou. Po Škode Superb a BMW GT prichádza s vlastným inovatívnym vekom kufra aj Ford. Dvojdielne piate dvere na štúdii iosis Max sa nevyklápajú ako obyčajne, ale vysúvajú smerom hore.

Vodič si môže vybrať či vysunie iba časť so sklom, alebo celé dvere. Podľa konštruktérov ich riešenie umožňuje pohodlnejší prístup do batožinového priestoru ako konvenčné piate dvere. Sme zvedaví, či sa táto zaujímavosť dostane do sériovej výroby.

SkryťVypnúť reklamu

Posol inovácie

Ford pripravuje nový rad poháňacích jednotiek EcoBooost. Charakterizuje ich „downsizing“ (relatívne malý objem+turbo). Pod kapotou konceptu iosis Max sa ukrýva prvá lastovička - preplňovaný štvorvalec 1,6 EcoBoost (132 kW/180 k, emisie 132 g CO2/km), vybavený priamym vstrekovaním benzínu.

Okrem efektívneho spaľovania má čo najnižšie emisie a spotrebu zabezpečiť inteligentný alternátor a systém štart/stop. Motor skombinovali so šesťstupňovou automatizovanou dvojspojkovou prevodovkou PowerShift.

Agregáty radu EcoBoost sa v sériovej výrobe objavia na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 832
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 505
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 562
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 436
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 347
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 307
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 272
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 022
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  2. Peter Slamenik: Černák
  3. František Kukura: Vízia upadnutia Slovenska do bezvýznamnosti
  4. Ján Chomík: Blázni
  5. Jozef Foltýn: Netanjahu je vojnový zločinec, terorista a fašista v jednej osobe
  6. Anna Miľanová: Myslím, mladí ľudia myslia kriticky, ale sú nepochopení, neakceptovaní
  7. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  8. Jaroslav Furman: Ospravedlnenie
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 26 695
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 161
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 167
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 257
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 818
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 341
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 986
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 5 748
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu