BRATISLAVA. Do nižšej strednej triedy patrí 27 percent všetkých nových áut predaných v Európe. Opel má v tomto segmente zastúpenie už od roku 1936, kedy svetlo sveta uzrel model Kadett Olympia. Od roku 1991 nosia kompaktné autá Opel názov Astra. V septembri dorazí na trh už jej štvrtá generácia.
Malá Insignia
Na rozdiel od konkurenčného VW Golf, Astra vsádza v otázke dizajnu na revolúciu. S predchádzajúcou generáciou ju nespája vôbec nič. Krivky karosérie pripomínajú väčšiu Insigniu. Zo strednej triedy pochádza aj viacero technológií, ktorými bude môcť byť nový kompakt s bleskom v znaku vybavený - adaptívne bixenónové svetlá (Advanced Forward Lighting (AFL+), systém rozoznávania dopravných značiek a indikátor nechceného opustenia jazdného pruhu (Opel Eye) alebo adaptívny podvozok Opel FlexRide.
Kombi a kupé-kabrio prídu neskôr
Opel Astra štvrtej generácie stojí na novej platforme s označením Delta, ktorú využívajú aj koncernoví súrodenci Chevrolet Cruze a Volt. Rázvor osí kolies medzigeneračne narástol o 71 mm, celková dĺžka auta dosahuje hodnotu 4,42 m. Päťdverový hatchback neskôr doplnia ďalšie karosárske verzie - trojdverový hatchback GTC, kombi Sports Tourer a kupé-kabriolet s pevnou sklápaciou strechou. Debutovať budú až na prelome rokov 2010 - 2011.
Downsizing v hlavnej úlohe
Pod prednou kapotou novinky sa môže ukrývať jeden zo štyroch benzínových motorov so zdvihovým objemom 1,4 a 1,6 litra ponúkajúce výkony od 74 kW/101 k po 132 kW/180 k. Nový prepĺňaný agregát 1,4 Turbo (103 kW/140 k) v ponuke nahrádza súčasný atmosféricky plnený motor 1,8 l. Vznetové agregáty CDTI majú objemy 1,3, 1,7 a 2,0 l s rozmedzím výkonov od 70 kW (95 k) do 118 kW (160 k). Všetky sú vybavené časticovým filtrom. Súčasťou ponuky sa stane aj verzia ecoFLEX s obzvlášť nízkou spotrebou a emisiami CO2. Všetky motorizácie s výnimkou základných budú kombinované so šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami.
Nový Opel Astra absolvuje svetovú výstavnú premiéru na jesennom autosalóne IAA vo Frankfurte. Predaj odštartuje krátko po jeho skončení.