SME

Nová Astra pripomína Insigniu (prvé foto)

Opel niekoľko mesiacov pred oficiálnou výstavnou premiérou zverejnil prvé informácie a snímky svojho najdôležitejšieho modelu - novej Astry.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Do nižšej strednej triedy patrí 27 percent všetkých nových áut predaných v Európe. Opel má v tomto segmente zastúpenie už od roku 1936, kedy svetlo sveta uzrel model Kadett Olympia. Od roku 1991 nosia kompaktné autá Opel názov Astra. V septembri dorazí na trh už jej štvrtá generácia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malá Insignia

Na rozdiel od konkurenčného VW Golf, Astra vsádza v otázke dizajnu na revolúciu. S predchádzajúcou generáciou ju nespája vôbec nič. Krivky karosérie pripomínajú väčšiu Insigniu. Zo strednej triedy pochádza aj viacero technológií, ktorými bude môcť byť nový kompakt s bleskom v znaku vybavený - adaptívne bixenónové svetlá (Advanced Forward Lighting (AFL+), systém rozoznávania dopravných značiek a indikátor nechceného opustenia jazdného pruhu (Opel Eye) alebo adaptívny podvozok Opel FlexRide.

SkryťVypnúť reklamu

Kombi a kupé-kabrio prídu neskôr

Opel Astra štvrtej generácie stojí na novej platforme s označením Delta, ktorú využívajú aj koncernoví súrodenci Chevrolet Cruze a Volt. Rázvor osí kolies medzigeneračne narástol o 71 mm, celková dĺžka auta dosahuje hodnotu 4,42 m. Päťdverový hatchback neskôr doplnia ďalšie karosárske verzie - trojdverový hatchback GTC, kombi Sports Tourer a kupé-kabriolet s pevnou sklápaciou strechou. Debutovať budú až na prelome rokov 2010 - 2011.

Downsizing v hlavnej úlohe

Pod prednou kapotou novinky sa môže ukrývať jeden zo štyroch benzínových motorov so zdvihovým objemom 1,4 a 1,6 litra ponúkajúce výkony od 74 kW/101 k po 132 kW/180 k. Nový prepĺňaný agregát 1,4 Turbo (103 kW/140 k) v ponuke nahrádza súčasný atmosféricky plnený motor 1,8 l. Vznetové agregáty CDTI majú objemy 1,3, 1,7 a 2,0 l s rozmedzím výkonov od 70 kW (95 k) do 118 kW (160 k). Všetky sú vybavené časticovým filtrom. Súčasťou ponuky sa stane aj verzia ecoFLEX s obzvlášť nízkou spotrebou a emisiami CO2. Všetky motorizácie s výnimkou základných budú kombinované so šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami.

SkryťVypnúť reklamu

Nový Opel Astra absolvuje svetovú výstavnú premiéru na jesennom autosalóne IAA vo Frankfurte. Predaj odštartuje krátko po jeho skončení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  3. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  8. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 792
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 511
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 986
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 691
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 196
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 462
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 604
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 2 149
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (5. - 11.9.1925)
  2. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog
  3. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  4. Miro Jankes: Oneskorený augustový výber 2025
  5. Radoslav Medzihradský: Kamaráti a cudzí politici
  6. Štefan Šturdzík: Weiss ml. - miesto trestu odmena . Takto sa nikdy nepoučí.
  7. Ján Valchár: Čerpacia ex-stanica vlastnená mafiou
  8. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 023
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 053
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 267
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 068
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 598
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 982
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 222
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 168
  1. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  2. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  3. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  4. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  5. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  6. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  7. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  8. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
SkryťZatvoriť reklamu