SME

Rodinný Peugeot ukázal dobré brzdy a priestor

Francúzske kombi po úvodných päť tisíc kilometroch výborne brzdí a konečne klesla aj spotreba. Benzínový motor tvorí výbornú alternatívu k naftovému motoru. Príplatkové sedadlá môžu vyriešiť problém s prímestskou dopravou štvordetnej rodiny.

Rodinné kombi Peugeot 308 SW prešlo v rámci testu šesť tisíc kilometrov. Spotreba nebola na začiatku uspokojivá ale brzdy sú výborné.Rodinné kombi Peugeot 308 SW prešlo v rámci testu šesť tisíc kilometrov. Spotreba nebola na začiatku uspokojivá ale brzdy sú výborné. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA. „Také dobré brzdy som dávno nevidel ,“ povedal mechanik Miroslav Glos po kontrole bŕzd na testovacom zariadení. Rodinné kombi Peugeot 308 SW sme podrobili kontrole po dvoch mesiacoch prevádzky a najazdení päť tisíc kilometrov. Automobilka si od nového modelu veľa sľubuje, najmä napravenie povesti, pretože predchádzajúci model 307 mal často technické problémy s elektronikou a naftovými motormi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na dlhodobý test sme vybrali verziu s benzínovým motorom, panoramatickou strechou a siedmimi sedadlami. Peugeot 308 SW ako jediné kombi svojej triedy ponúka možnosť rozšíriť počet sedadiel na sedem a tak uľahčiť situáciu s prepravou viacdetným rodinám. Cieľom testu je preveriť výrobcom sľubovanú spoľahlivosť, praktickú stránku a nový benzínový motor s objemom 1,6 litra vyvinutý v spolupráci s BMW.

SkryťVypnúť reklamu

Priemerná spotreba klesá Prvé stovky kilometrov priniesli podľa očakávania vyššiu spotrebu. V zmiešanej prevádzke často stúpala k deviatim litrom. Najmä v meste bol problém jazdiť pri nižšej spotrebe. Výraznejší pokles nastal až po prekročení troch tisíc kilometrov na hodnoty okolo 7,5 litra na sto kilometrov. Teraz, keď tachometer prekročil šesťtisíc kilometrov motor dokáže jazdiť aj za 6,5 litra.

Mimo mesta v slabšej premávke dokážeme dosiahnuť 5,7 litra. Na celkovej hodnote sa odráža zlý úvod testu. Motor potrebuje na dosiahnutie dynamiky aspoň tritisíc otáčok, kde má aj mierne rezonančné pásmo. V tejto kategórii sa zatiaľ ako dobrá voľba ukazuje päťstupňová prevodovka a navrhnuté prevody. Päťdesiatkou v obci sa dá bez problémov jazdiť aj na štvorke.

SkryťVypnúť reklamu

Odvezie siedmych Dve prídavné sedadlá v batožinovom priestore dokážu vyriešiť problém rodiny so štyrmi deťmi. Na dovolenku sme v takomto usporiadaní nešli, ale na bežné cesty do práce a okolia deťom zadné sedadlá stačia. Nastupovať musia po preklopení sedadla v druhom rade. Výrobca mohol koberec pod krajnými sedadlami pogumovať, pretože deti po ňom nastupujú dozadu. Zámerne hovoríme o deťoch, lebo sedadlá v kufri sú v hodné iba pre deti.

Minimalizovanie batožinového priestoru rozložením zadných sedadiel zmierňuje otvárateľné okno piatych dverí. Takto sa dajú naložiť a vybrať drobné nákupy, aby sa nevysypali pri otvorení piatych dverí.

Zmení sa na dodávku Ani jedno kombi tejto triedy neponúka vyberateľné zadné sedadlá v druhom rade ako tri samostatné kreslá. Ich jednoduchým odstránením vznikne veľmi užitočný a veľký priestor. Manipulácia s pásmi a upínaním sedadiel je vyriešená veľmi dobre a na odstránenie sedadiel nie je potrebná veľká fyzická sila. Dominantou interiéru sú tiež odkladacie priestory, boxy vo dverách a vnútorný priestor. Peugeot si dal záležať aj na tvare sedadiel, ktoré výborne držia telo a zároveň sa do nich ľahko nasadá. Niekedy sa stáva, že pri otočení kľúčom v spínacej skrinke si nechtiac prepneme autorádio na ovládači pod volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Nie je mäkký Podvozok nemá typicky francúzsku charakteristiku, je však stavaný na dobré cesty. Na rozbitom asfalte trochu odskakuje. Na druhej strane auto je aj pri brzdení z vysokej rýchlosti a súčasnom vyhýbaní veľmi stabilné. Samostatnou kapitolou sú brzdy. Ich presvedčivý, súmerný a rázny účinok ukázali grafy z testovacieho zariadenia.

Auto do konca roka absolvuje desaťtisíce kilometrov na rôznych typoch ciest vrátane maximálneho zaťaženia. Prvých šesť tisíc kilometrov zvládol Peugeot nad očakávanie dobre. Ďalej očakávame zníženie spotreby v meste. Celkový priemer pokazilo prvých tritisíc kilometrov.

Pozitíva

Negatíva

Vnútorný priestor Spotreba na začiatku testu

Výborné brzdy Dizajn zadnej časti auta

Manipulácia so sedadlami -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tvar sedadiel -

Zvuk motora -

Peugeot 308 SW 1,6 e VTi Executive

Cena modelu od 16 290 eur

Cena verzie 1,6e VTi od 17 390 eur

Cena testovacieho vozidla 19 290 eur

Motor benzínový štvorvalec

Výkon 88 kW/120 k

Krútiaci moment 160 Nm

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 12 s

Maximálna rýchlosť 188 km/h

Spotreba v meste 9,6 l/100km

Spotreba mimo mesta 5,3 l/100 km

Priemerná spotreba 6,7 l/100 km

Objem nádrže 60 l

Základný objem kufra 573 l

Kufor po strechu 720 l

Po vybratí zadných sedadiel 1736 l

Prevádzkové náklady

Stav tachometra 6313 km

Spotrebované litre 509,61 litra

Cena pohonných hmôt 542,01 eur

Priemerná cena za liter 1,06 eur/liter

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priemerná spotreba v teste 8,07 l/100 km

Iné náklady – ostrekovač 7 eur

Celkové náklady na prevádzku 549,01 eur

Prevádzka cena na kilometer 8 centov/km

Kontrola bŕzd a tlmičov po 5100 kilometroch Parameter vpredu vzadu

Hmotnosť 886 kg 709 kg

Brzdná sila - -

Vľavo 3,04 kN 2,38 kN

Vpravo 3,07 kN 2,46 kN

Rozdiel 1% 3 %

Ovalita - -

Vľavo 3% 4%

Vpravo 4 % 2 %

Účinnosť tlmičov - -

Vľavo 69% 53%

Vpravo 67% 53%

Rozdiel 3% 12%

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 393
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 272
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 554
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 444
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 935
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 531
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 419
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 068
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  2. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  3. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  4. Vladimír Krátky: Matovič bol génius !
  5. Irena Šimuneková: Makové políčka
  6. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  7. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  8. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 494
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 040
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 006
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 962
  5. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 8 693
  6. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 8 359
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 122
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 757
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu