SME

Na Korčulu radšej zo Splitu

Komfort stojí peniaze. Plavba trajektom zo Splitu na Korčulu bola drahšia ako cesta autom dookola cez Orebič, ale trvala o tri hodiny kratšie a na lodi sme oddychovali.

Plavba trajektom zo Splitu je drahé, ale pohodlné riešenie.Plavba trajektom zo Splitu je drahé, ale pohodlné riešenie. (Zdroj: autor)

Dovolenkári presýtení rušným pobrežím iba ťažko odolajú zelenému ostrovu Korčula, veľmi dobre dostupnému vlastnou dopravou. Na výber majú viacero ciest.

Prvá a jednoznačne praktická je cez Split a trajekt priamo na Korčulu do prístavu Vela Luka. Plavba trvá tri hodiny a za osobné auto zaplatíte 432 kún. Lístok pre dospelú osobu stojí 48, pre deti od troch do 12 rokov 24 kún. Deti do troch rokov cestujú zadarmo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Splite treba byť minimálne hodinu pred odchodom trajektu alebo si lístok objednať cez internet. Z vlastnej skúsenosti odporúčame postaviť auto do vyznačeného pruhu v prístave čo najskôr a ísť kúpiť lístky. „Lístok vám negarantuje miesto na trajekte,“ upozornil Drago Stojakovič.

SkryťVypnúť reklamu

Dojazd v poslednej chvíli sa nevypláca, pretože trajekt zo Splitu na Korčulu odchádza iba dvakrát denne.

Krásne, ale náročné cesty

Druhá, lacnejšia cesta na Korčulu vedie cez Ploče, polostrov Pelješac a prístav Orebič. Trajekt z Orebiča chodí každú hodinu, plavba trvá iba pätnásť minút. Prevoz osobného auta na trajekte stojí 64 kún, za dospelého sa platí 13 kún a za deti 6,50.

Kým cesta od diaľničného výjazdu Dugopolje cez Split až do prístavu Vela Luka trvá štyri hodiny, dookola cez Orebič je to o 209 kilometrov autom viac.

Nám počas predsezónnej návštevy Chorvátska trvala cesta z Dugopolja cez Orebič sedem hodín. Návrat z Korčuly (Vela Luka) trval ani nie štyri hodiny vrátane nástupu na trajekt. Nehovoriac o oddychu na palube trajektu. Opäť je to na rozhodnutí medzi ušetreným časom a peniazmi, navyše šoféri bývajú po príchode na pobrežie veľmi unavení a zvyšných 209 kilometrov je náročných.

SkryťVypnúť reklamu

Auto bez problémov

Na päťdesiatkilometrovom presune naprieč ostrovom sú tri čerpacie stanice. Dve v prístavoch Vela Luka a Korčula, tretia v strede ostrova v Smokvici.

S natankovaním nie je problém ani na Pelješaci, akurát do nočných hodín je otvorená iba čerpacia stanica v Orebiči.

Najlacnejší variant

Najlacnejším variantom je trajekt z Drvenika na Korčulu, ktorý je výhodný, ak zostanete blízko Korčule. Do Vela Luky treba prejsť 50 kilometrov krížom cez ostrov, čo je hodina aj desať minút. Samotný trajekt ide dve a pol hodiny. Ak sa rozhodnete pre Drvenik, tak po diaľnici pôjdete až po Šestanovac, zíďte do Brely a po magistrále ešte 44 kilometrov do Drvenika. Trajekt stojí 130 kún za auto a šoféra, ďalší cestujúci zaplatí 25, dieťa 12 kún.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 560
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 078
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 908
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 608
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 352
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 344
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 170
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 775
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  2. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  3. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  4. Ivan Mlynár: Ombucman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  6. Juraj Tušš: Potenciál slovenského národa v 21.storočí.
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné
  8. Eva Chmelíková: Svet nie je Čiernobiely
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 312
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 452
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 58 894
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 136
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 418
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 658
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 421
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 085
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu