SME

TEST: Mitsubishi Colt radšej skúsiť ako vidieť

Nový modelový rok priniesol prísny pohľad čelnej masky chladiča. Viac pozornosti však púta tichý a úsporný motor spolu so zmeneným interiérom. Pohľad na prístrojový panel už nepripomína hračku ale kvalitné dospelé auto.

Colt je obratné auto do mesta a tichý spoločník na diaľnici. Ponúka jeden z najlepších motorov  v danej triede.Colt je obratné auto do mesta a tichý spoločník na diaľnici. Ponúka jeden z najlepších motorov v danej triede. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Je lepšie raz skúsiť ako stokrát vidieť. Takáto múdrosť platí v prípade nového Mitsubishi Colt. Svojrázne auto dostalo pred rokom novú prednú masku prevzatú z modelov Lancer a subjektívne možno polemizovať nad tým, či to bol správny krok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Colt však vzadu zachováva svoj pekný strih a pôvodné črty. Rovnako pohľadom zboku sa s výnimkou odkosenej prednej časti ponáša na predošlý model. Pohľad spredu možno niekoho inšpiruje, ale nám sa nezdal lákavý. Podstatne iná bola praktická skúsenosť s autom. Napríklad zmeny prospeli interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Interiér sa zmenil Plastové doplnky predchádzajúcej verzie, ktoré pripomínali detské hračky, vystriedali v novom modelovom roku pekne urobené detaily. Prvú zmenu vidieť na prístrojovom paneli. Ciferníky vyzerajú dobre, sú prehľadné a rovnako dobre vyzerá aj stredová konzola.

Nový interiér poteší zmysly. Zrak, hmat aj čuch. Multifunkčný volant nájdete aj vo väčších autách značky.

V Mitsubishi zvládli tiež odkladacie priestory, vrátane výklopnej skrinky pred spolujazdcom. Síce nemá veľký objem ako skrinky, ktorým sa otvárajú iba predné dvierka, ale jej obsah je lepšie dostupný. Ako mnohé iné značky aj v Mitsubishi je obsah skrinky možné chladiť klimatizáciou, akurát tu je špeciálne priestor, do ktorého vojde na stojato plechovka s nápojom.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnaká bezpečnosť Rovnaký kožený a multifunkčný volant ako vo verzii Invite ponúkajú tiež iné, luxusnejšie modely značky. Z pozície majiteľa modelu Colt je dôležitý jeho kožený poťah, dobrý tvar a multifunkčné ovládanie autorádia a tempomatu. Kto dá za trojdverový Colt Ivite s motorom 1,3i aspoň 12278,43 eur dostane oproti základnej verzii ešte tempomat, klimatizáciu, šesť reproduktorov, vyšší stupeň autorádia s ovládaním na volante, spätné zrkadlá a lišty vo farbe karosérie, pätnásťpalcové disky z ľahkých zliatin a strieborné lemy budíkov.

Odkladacie priestory sú prakticky aj esteticky zvládnuté. Niekdajšie modré plastové doplnky nahradili krajšie anormálne vyzerajúce. V interiéri sa posádka cíti ako doma.

Klimatizácia je v kombinácii s motorom 1,3i v štandarde. Páči sa nám filozofia Mitsubishi, ktoré ponúka do všetkých verzií modelu Colt rovnaký bezpečnostný balík. Každý model má štyri airbagy, ABS, brzdový asistent a núdzové blikanie výstražných svetiel pri prudkom zabrzdení. Chýbajú už iba hlavové airbagy a stabilizačný systém.

SkryťVypnúť reklamu

Dôraz na priestor, nie kufor V aute dlhom 3,88 metra je väčší dôraz na priestor cestujúcich než na batožinu. Na Slovensku si musíme zvyknúť, že niektoré autá majú prioritu v komforte prepravy. V trojdverovom Mitsubishi Colt je dosť miesta na nohy aj hlavu na zadných sedadlách a veľký je priestor na nastupovanie dozadu.

Obsah skrinky sa vyklápa spolu s dvierkami. Vpravo je chladený priestor na nápoj.

Operadlo predného sedadla sa odklápa jednoducho, ale pri zaklopení sa ťažko udržiava pôvodná pozdĺžna pozícia sedadla. Batožinový priestor s objemom 169 litrov radí Colt medzi mestské typy s prioritným komfortom posádky. Testovaný motor 1,3i prekračuje aj hranice mesta.

Tichý a úsporný Ešte v uliciach mesta benzínový štvorvalec šokoval tichým a veľmi kultúrnym chodom. Na vlastnej koži sme skúsili, že motor v lacnom aute nemusí v meste ručať a obťažovať posádku, ale môže sa správať veľmi civilizovane a úsporne. O niečo väčšie prekvapenie čakalo na diaľnici a rýchlostných komunikáciách. Colt by v hlučnosti pri rýchlosti 130 kilometrov za hodinu porazil aj väčšie autá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Štvorvalcový motor 1,3 i dosahuje výkon 70 kW (95 koní) a výbornú spotrebu 5,8 litra na sto kilometrov. Jeho prednosťou je tiež tichý a kultivovaný chod.

Jeho motor si na päťke doslova šepoce, pritom nemá najnižšie otáčky. Druhé veľmi príjemné prekvapenie priniesla spotreba. Laboratórny priemer 5,8 litra na sto kilometrov udávaný výrobcom sme v podstate neprekročili, ale podstatne väčšiu časť testu tvorila jazda mimo mesta. Colt dokáže jazdiť bez problémov pod šesť litrovou hranicou. Ľahko sa s ním parkuje a vyšší posed ponúka pohodlné sedenie.

Rozhodne rozum Navzdory športovým ambíciám značky a veľkým skúsenostiam v oblasti výroby najlepších športových a terénnych vozidiel si Colt treba vybrať iba rozumom. Tých, ktorí zalovia iba po dizajne, bude málo. O to lepšie sa kúpa z rozumu vráti v praxi. Dominantou auta je výborný benzínový motor a komfortná jazda na pomery danej triedy. Podvozok má každodenné nastavenie na ulice mesta prípadne dlhé rovné cesty. Niekoľko zmien medzi modelovými rokmi prospelo najmä interiéru, zníženiu spotreby a vylepšeniu komfortu v oblasti hlučnosti. Colt povyšuje vnútorný priestor nad kufor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zozadu je to starý dobrý Colt s harmonizujúcimi líniami.

 

Kupujem – nekupujem

Človek urobí v živote veľa vecí z rozumu a rozumom by bola podmienená kúpa trojdverového Mitsubishi, ktoré je danej ceny určite hodné. Patrím však do skupiny ľudí, ktorá prežíva krivky karosérie aj za volantom a nezlomí ma ani výborná spotreba. (Rastislav Chvála)

Technické údaje - Mitsubishi Colt 1,3i Invite Motor

1,3i

Typ

benz. štvorvalec

Zdvihový objem (cm3)

1332

Výkon (kw/k)

70/95

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri otáčkach (ot./min.)

6000

Krútiaci moment (Nm)

125

Pri otáčkach (ot./min)

4000

Emisie CO2 (g/km)

138

Emisná norma

EURO 4

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2500

Dĺžka (mm)

3880

Širka (mm)

1695

Výška (mm)

1520

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1015

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem palivovej nádrže (l)

47

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

11,0

Maximálna rýchlosť (km/h)

180

Spotreba mesto(l/100 km)

7,4

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,8

Kombinovaná spotreba

5,8

Spotreba v teste (l/100 km)

5,8

Cena verzie 1,3i od

11 282 €

 

 

SME spokojní

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SME nespokojní

Spotreba

Dizajn

Tichý motor Objem kufra

Vnútorný priestor -

Nový interiér

-

Nastupovanie -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 654
  2. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 422
  3. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 019
  4. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 3 761
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 445
  6. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 283
  7. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 2 907
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 531
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Hovorilo sa aj o obmedzení hotovostných platieb pre bežných ľudí.


58
Ruský prezident Vladimir Putin.

Veteráni sú vždy príťažou. Bývalí hrdinovia, ktorých už spoločnosť nepotrebuje.


58

Ostatné krajiny nám utekajú, hovorí.


47
Brankár Slovana Dominik Takáč a hráč Trnavy Abdulrahman Taiwo počas zápasu 11. kola Niké ligy medzi FC Spartak Trnava a ŠK Slovan Bratislava.

V nadstavenom čase prvého polčasu bol vylúčený domáci Mikovič.


Sportnet, TASR 16
reklama
  1. Ján Komrska: Štít Handies, Colorado
  2. Juraj Sališ: "Elektro" versus ropa
  3. Judita Vargová: Priateľské posedenie s Vagovičom - kresťan na papieri
  4. Štefan Šturdzík: Igor tvoje ego je väčšie ako tvoje schopnosti.
  5. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  6. Anton Kovalčík: Kresťania v strednej Európe v boji proti fašizmu. Tretia časť - Čechy.
  7. Juraj Sališ: A ja hlupák naivný som mu ešte dával šancu …
  8. Martin Zielosko: Tron: Ares
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 378
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 579
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 688
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 385
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 11 281
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 127
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 6 858
  8. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 314
  1. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  2. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  3. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  4. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  5. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  6. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  7. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  8. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
SkryťZatvoriť reklamu