SME

Vyskúšali sme drahý, ale výborný tuning

Program Performance umožňuje zmeniť bežné BMW na špeciál s doplnkami pretekárskeho auta. Uplatní sa aj vtedy, ak ostane nedotknutý motor. Krátky zážitok si nenechávame pre seba.

Podvozok každého BMW má niečo do seba. Po vyladení v BMW Performance zaujme ešte viac. Zostava je vhodná na víkendové jazdenie po okruhoch.Podvozok každého BMW má niečo do seba. Po vyladení v BMW Performance zaujme ešte viac. Zostava je vhodná na víkendové jazdenie po okruhoch. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

DUNAJSKÁ STREDA. Zrejme jediné BMW svojho druhu na Slovensku sa náhle uvoľnilo a prijímame možnosť si na ňom zajazdiť. Aká škoda, že práve na druhý deň musíme odísť do zahraničia a na točenie auta nám ostávajú dve hodiny dopoludnia. To je presne čas, za aký neprestane búšiť srdce z celkového stvárnenia BMW 325i Performance.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Očakávania z doplnkov sú také veľké, že 218 koní pod kapotou sa zdá byť voči naladenému podvozku málo. Ostáva už iba jediné, poprosiť správcov motokárového okruhu v Dunajskej Strede o pol hodinu na uzavretej trati. Presne na takýto občasný výlet je BMW určené. So športovým výzorom auta, ale tichým pradením sériového šesťvalca vyrážame na úzku cestičku okruhu.

SkryťVypnúť reklamu

Spočiatku sa mu nechce do driftu, ale potom si nachádzame spôsob, ako sa s autom zabaviť a niečo nové naučiť. Chýba iba lepší výfuk a silnejší motor. Krátky zážitok zachytáva kamera aj fotoaparát a rozhodne si ho nemôžeme nechať pre seba.

Vyberte silný motor Doplnky a športové diely z edície Performance dokážu urobiť aj z bežného BMW výborne vyzerajúce a jazdiace auto. Akurát treba zvážiť, s akým motorom sa pôjdete povoziť na okruh a čo od auta s citeľne navýšenou sumou očakávate.

Verzia 325i, poháňaná trojlitrovým šesťvalcomm, bola navrhnutá ako brána do sveta šesťvalcov v rade tri. To znamená, že oproti 330i má znížený výkon, lepšiu cenu a nižšiu spotrebu v reálnych podmienkach. Nevedno, či to spôsobilo športové naladenie zvyšku auta, ale šesťvalec 325i mal podstatne mäkšiu odozvu na plyn, ako sme čakali. Vo všeobecnosti poriadny výkon 160 kW (218 k) sa zdal byť s touto kombináciou málo. Teda podľa toho, málo na čo.

SkryťVypnúť reklamu

Na bežné dlhé jazdy je to ideálny motor, s ktorým sa dá dobre predbiehať a úsporne jazdiť. Prevodovka má však dosť dlhé prevody na šantenie v zákrutách okruhu. Priľnavosť zadnej nápravy s pružinami Performance a ovládanie v šmyku sú dokonalé. Potrebovali by sme však viac výkonu a trochu ráznejšie odozvy na plyn. Minimálne ako v 335i.

Volant na čítanie BMW do volantu s dvojakým poťahom, hrubým vencom a výborným tvarom osadilo kontrolný displej, mikrospínačové tlačidlá a svetelnú kontrolu otáčok. Vodič môže na okruhu merať čas, rozdiely medzi jednotlivými kolami, sledovať priečne a pozdĺžne preťaženie „G", kontrolovať teplotu náplní v motore a stopovať čas na 400 metrov dlhom šprinte. Pri skúške zrýchlenia sa objaví na displeji semafor a po 400 metroch sa časomiera vypne. Sledovať údaje na drobnom displeji možno akurát na veľkom okruhu.

SkryťVypnúť reklamu

Na kľukatej motokárovej dráhe v Dunajskej strede vodič ledva stíha prekladať ruky na volante, ale podstatné je, že si užije radosť z jazdy. Pásiky LED po oboch stranách displeja majú indikovať moment preradenia. Faktom je, že do zbláznenia blikali už vtedy, keď sa šesťvalec iba dostával do najlepších otáčok.

Pri investíciách do doplnkov BMW Performance, najmä podvozka a sedadiel treba počítať s nižším komfortom na našich cestách. Nastupovanie je rovanko menej pohodlné ako otočenie tela pri cúvaní. Radšej cúvajte podľa zrkadiel odetých do karbónového obalu.

Veľa alebo málo Aerodynamické doplnky, kevlarové časti, špeciálny volant, radiaca páka, pedály, pružiny, brzdy, vystuženie motorového priestoru a sedadlá stáli na testovanom aute 16 000 eur. Dosť veľa na to, čo si obyčajný človek dokáže vôbec predstaviť investovať do auta. Nehovoriac o tom , že za túto sumu sa dá kúpiť dobré auto. Je to však nesprávny pohľad, pretože je to málo v porovnaní s bežným pretekárskym autom. Navyše, majiteľ si môže atmosféru špeciálu užívať každý deň a s funkčnými doplnkami občas vyraziť na okruh. Každý z nich má totiž svoje poslanie a nie je v zostave iba na okrasu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre – BMW 325i

Motor -

Typ 325i

Zdvihový objem (cm3) 2996

Výkon (kw/k) 160/218

Pri otáčkach (ot./min.) 6100

Krútiaci moment (Nm) 270

Pri otáčkach (ot./min) 2400-4200

Emisie CO2 (g/km) 170

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2760

Dĺžka (mm) 4531

Šírka vpredu (mm) 2013

Šírka vzadu (mm) 1817

Výška (mm) 1421

Pohotovostná hmot (kg) 1505

Objem palivovej nádrže (l) 63

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,7

Maximálna rýchlosť (km/h) 250

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba mesto(l/100 km) 9,8

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,5

Kombinovaná spotreba 7,1

Autor: Rastislav Chvála

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 393
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 113
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 027
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 304
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 671
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 494
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 011
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 756
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Som Robert Fico a som premiér suverénnej krajiny.
  2. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 106. /
  3. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Mr. Rudo nová posila hokejovej repre
  4. Dušan Piršel: Kašleme na zdravie
  5. Lukáš Čelinák: Sankcie voči Rusku: Štyri tváre obmedzení a ich ozvena v slovenskej peňaženke
  6. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  7. Martin Eštočák: Prešov: Zdražili MHD, ale škody v mestských firmách nikto nerieši. Je čas sa postaviť!
  8. Anton Kovalčík: Ako "Volský Jano" prispel k porážke nacizmu - prvá časť.
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 548
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 13 105
  3. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 639
  4. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 923
  5. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 7 701
  6. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 882
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 5 554
  8. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu 5 041
  1. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  2. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  3. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  4. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  5. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  6. Tupou Ceruzou: Smerákov
  7. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  8. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
SkryťZatvoriť reklamu