SME

Vyskúšali sme drahý, ale výborný tuning

Program Performance umožňuje zmeniť bežné BMW na špeciál s doplnkami pretekárskeho auta. Uplatní sa aj vtedy, ak ostane nedotknutý motor. Krátky zážitok si nenechávame pre seba.

Podvozok každého BMW má niečo do seba. Po vyladení v BMW Performance zaujme ešte viac. Zostava je vhodná na víkendové jazdenie po okruhoch.Podvozok každého BMW má niečo do seba. Po vyladení v BMW Performance zaujme ešte viac. Zostava je vhodná na víkendové jazdenie po okruhoch. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

DUNAJSKÁ STREDA. Zrejme jediné BMW svojho druhu na Slovensku sa náhle uvoľnilo a prijímame možnosť si na ňom zajazdiť. Aká škoda, že práve na druhý deň musíme odísť do zahraničia a na točenie auta nám ostávajú dve hodiny dopoludnia. To je presne čas, za aký neprestane búšiť srdce z celkového stvárnenia BMW 325i Performance.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Očakávania z doplnkov sú také veľké, že 218 koní pod kapotou sa zdá byť voči naladenému podvozku málo. Ostáva už iba jediné, poprosiť správcov motokárového okruhu v Dunajskej Strede o pol hodinu na uzavretej trati. Presne na takýto občasný výlet je BMW určené. So športovým výzorom auta, ale tichým pradením sériového šesťvalca vyrážame na úzku cestičku okruhu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Spočiatku sa mu nechce do driftu, ale potom si nachádzame spôsob, ako sa s autom zabaviť a niečo nové naučiť. Chýba iba lepší výfuk a silnejší motor. Krátky zážitok zachytáva kamera aj fotoaparát a rozhodne si ho nemôžeme nechať pre seba.

Vyberte silný motor Doplnky a športové diely z edície Performance dokážu urobiť aj z bežného BMW výborne vyzerajúce a jazdiace auto. Akurát treba zvážiť, s akým motorom sa pôjdete povoziť na okruh a čo od auta s citeľne navýšenou sumou očakávate.

Verzia 325i, poháňaná trojlitrovým šesťvalcomm, bola navrhnutá ako brána do sveta šesťvalcov v rade tri. To znamená, že oproti 330i má znížený výkon, lepšiu cenu a nižšiu spotrebu v reálnych podmienkach. Nevedno, či to spôsobilo športové naladenie zvyšku auta, ale šesťvalec 325i mal podstatne mäkšiu odozvu na plyn, ako sme čakali. Vo všeobecnosti poriadny výkon 160 kW (218 k) sa zdal byť s touto kombináciou málo. Teda podľa toho, málo na čo.

SkryťVypnúť reklamu

Na bežné dlhé jazdy je to ideálny motor, s ktorým sa dá dobre predbiehať a úsporne jazdiť. Prevodovka má však dosť dlhé prevody na šantenie v zákrutách okruhu. Priľnavosť zadnej nápravy s pružinami Performance a ovládanie v šmyku sú dokonalé. Potrebovali by sme však viac výkonu a trochu ráznejšie odozvy na plyn. Minimálne ako v 335i.

Volant na čítanie BMW do volantu s dvojakým poťahom, hrubým vencom a výborným tvarom osadilo kontrolný displej, mikrospínačové tlačidlá a svetelnú kontrolu otáčok. Vodič môže na okruhu merať čas, rozdiely medzi jednotlivými kolami, sledovať priečne a pozdĺžne preťaženie „G", kontrolovať teplotu náplní v motore a stopovať čas na 400 metrov dlhom šprinte. Pri skúške zrýchlenia sa objaví na displeji semafor a po 400 metroch sa časomiera vypne. Sledovať údaje na drobnom displeji možno akurát na veľkom okruhu.

SkryťVypnúť reklamu

Na kľukatej motokárovej dráhe v Dunajskej strede vodič ledva stíha prekladať ruky na volante, ale podstatné je, že si užije radosť z jazdy. Pásiky LED po oboch stranách displeja majú indikovať moment preradenia. Faktom je, že do zbláznenia blikali už vtedy, keď sa šesťvalec iba dostával do najlepších otáčok.

Pri investíciách do doplnkov BMW Performance, najmä podvozka a sedadiel treba počítať s nižším komfortom na našich cestách. Nastupovanie je rovanko menej pohodlné ako otočenie tela pri cúvaní. Radšej cúvajte podľa zrkadiel odetých do karbónového obalu.

Veľa alebo málo Aerodynamické doplnky, kevlarové časti, špeciálny volant, radiaca páka, pedály, pružiny, brzdy, vystuženie motorového priestoru a sedadlá stáli na testovanom aute 16 000 eur. Dosť veľa na to, čo si obyčajný človek dokáže vôbec predstaviť investovať do auta. Nehovoriac o tom , že za túto sumu sa dá kúpiť dobré auto. Je to však nesprávny pohľad, pretože je to málo v porovnaní s bežným pretekárskym autom. Navyše, majiteľ si môže atmosféru špeciálu užívať každý deň a s funkčnými doplnkami občas vyraziť na okruh. Každý z nich má totiž svoje poslanie a nie je v zostave iba na okrasu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre – BMW 325i

Motor -

Typ 325i

Zdvihový objem (cm3) 2996

Výkon (kw/k) 160/218

Pri otáčkach (ot./min.) 6100

Krútiaci moment (Nm) 270

Pri otáčkach (ot./min) 2400-4200

Emisie CO2 (g/km) 170

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2760

Dĺžka (mm) 4531

Šírka vpredu (mm) 2013

Šírka vzadu (mm) 1817

Výška (mm) 1421

Pohotovostná hmot (kg) 1505

Objem palivovej nádrže (l) 63

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,7

Maximálna rýchlosť (km/h) 250

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba mesto(l/100 km) 9,8

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,5

Kombinovaná spotreba 7,1

Autor: Rastislav Chvála

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  2. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  3. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  4. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  8. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 270
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 185
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 161
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 634
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 5 377
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 482
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 2 695
  8. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 1 919
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria?
  2. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  3. Ivan Čáni: Keď sa Blaha naparuje v Europarlamente pred „vypredaným“ hľadiskom.
  4. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod.
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Štefan Šturdzík: Róbert , novinári sú strážny pes demokracie.
  7. Imunoblog: Suchý vzduch: Ako vplýva vykurovacia sezóna na naše sliznice?
  8. Ľuboš Vodička: Gasometer Viedeň, imperiálna industriálna architektúra
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 14 386
  2. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 12 523
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 10 020
  4. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 9 952
  5. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 4 758
  6. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 4 757
  7. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 4 754
  8. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH 4 309
  1. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  2. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  3. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  4. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  5. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  6. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  7. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  8. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
SkryťZatvoriť reklamu