SME

Porovnávací test: Je lepšia Impreza alebo Lancer?

V porovnávacom teste sa stretli odvekí rivali v nových šatách a neľútostnom súboji. Hľadali sme odpoveď, či je lepšia päťdverová Impreza alebo Lancert Sportback.

Nižšia stredná trieda dostala nových konkurentov. Ich výhody sú viac citeľné ako viditeľné.Nižšia stredná trieda dostala nových konkurentov. Ich výhody sú viac citeľné ako viditeľné. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Vývoj automobilového priemyslu a potreby zákazníkov donútili presedlať automobilky Subrau a Mitsubishi z tradičných kompaktných sedanov na hatchbacky nižšej strednej triedy. Pre fanúšikov modelov Impreza a Lancer to bola rovnako šokujúca zmena ako pre výrobcov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tuningový vzhľad Subaru Impreza má klasický bočný profil ako veľa iných vozidiel s týmto typom karosérie ale mnohé vlastné črty. K nízkemu predku sa hodí nasávací otvor dodávaný s naftovým motorom. Zadné svetlá síce pripomínajú čínsky tuning ale časom sa dá na Imprezu zvyknúť.

SkryťVypnúť reklamu

Dlhý zadok Mitsubishi postavilo svoj Lancer Sportback s koncepciou dlhého zadku a dravého predku. Lancer sedan, ktorý značka ďalej zachováva, vyzerá lepšie. Subaru od sedanu upustilo a tak niet s čím porovnávať. Obe novinky sa zaradili medzi desiatky modelov obľúbených po celom svete, preto je ich úloha o to ťažšia.

Ťažké rozhodovanie V teste sme skúmali, čo ponúkajú, navyše v porovnaní s tradičnou konkurenciou a samozrejme, ktorý z dvoch japonských päťdverákov je lepší. O interiéroch rozhodli centimetre a o stabilite na ceste zasa pohon všetkých kolies. Motory ostali na okraji, pretože v jednom aute bol diesel a v druhom preplňovaný benziňák. Na záver sme našli odpoveď, ktorý hatchback je lepší.

OPRAVA! Mitsubishi má výškovo, ale nemá pozdĺžne nastaviteľný volant. Vo videu sme uviedli opačnú informáciu. Za chybu sa ospravedlňujeme. (redakcia) Technické parametre Vozidlo Subaru Impreza Mitsubishi Lancer Ralliart

SkryťVypnúť reklamu

Motor Boxer Diesel 2,0D 2,0 MIVEC Turbo Sportback

Typ ležatý motor s protibežnými

piestami, štvorvalec zážihový

Zdvihový objem (cm3) 1998 1998

Výkon (kw/k) 110/150 177/240

Pri otáčkach (ot./min.) 3600 6000

Krútiaci moment (Nm) 350 343

Pri otáčkach (ot./min) 1800-2400 2500-4725

Emisie CO2 (g/km) 152 243

Rozmery - -

Rázvor náprav (mm) 2620 2635

Dĺžka (mm) 4415 4585

Šírka (mm) 1740 1760

Výška (mm) 1470 1515

Pohotovostná hmot (kg) 1410 1670

Objem palivovej nádrže (l) 64 55

SkryťVypnúť reklamu

Prevádzkové hodnoty - -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,6 7,1

Maximálna rýchlosť (km/h) 205 220

Spotreba mesto(l/100 km) 6,8 13,9

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,2 8,1

Kombinovaná spotreba 5,8 10,2

Namerané hodnoty - -

Batožinový priestor - -

Dĺžka 805 mm 865 mm

Šírka 1070 mm 980-1360 mm

Výška vstupného otvoru (šikmá) 785 mm 1110 mm

Šírka vstupného otvoru 1035 mm 1015 mm

Vonkajšia naklad. hrana 670 mm 705 mm

Vnútorná naklad. hrana 80 mm 20 mm

Dĺžka po sklop. zad. sedadiel - -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- minimálna 1540 mm 1635 mm

- maximálna 1800 mm 1845 mm

Sedenie vzadu - -

Výška 915 mm 905 mm

Šírka 1345 mm 1385 mm

Sedenie vpredu - -

Výška 1020 mm 1020 mm

Šírka 1400 mm 1400 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 943
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 800
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 442
  5. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 379
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 239
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 115
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 497
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rudolf Huliak a nový minister životného prostredia Tomáš Taraba.

Firma, ktorú vedie brat Rudolfa Huliaka, nezískala milióny z plánu obnovy.


7
Advokát David Lindtner na súde zastupoval aj stíhaného extrémistu Daniela Bombica.

Bývalý člen sýkorovcov na súde vypovedal o údajnom podplácaní.


6
Roman Antal pri predstavovaní projektu Veža snov na Štrbskom Plese v roku 2019.

Roman Antal uteká pred veriteľmi.


2
Peter Tkačenko.

Peter Tkačenko odpovedá na komentár Jakuba Fila.


11
reklama
  1. Pavol Burda: Populizmus – novodobý druh politickej slintačky
  2. Vladimír Bojničan: Bratia, už nás nezastavia – výzva všetkým, ktorým to ešte myslí!
  3. Ivan Mlynár: Koniec zaháľky, cena ktorú platíme za Ficove lži je luxusnou pascou.
  4. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  5. Adriana Boysová: Život po živote
  6. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  7. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  8. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 255
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 104
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 997
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 255
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 885
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 355
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 310
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 750
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu