LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Medzi fanúšikmi malých športových a finančne ešte prístupných automobilov koluje nezodpovedaná otázka: Ktoré bude kráľom? Po tom, ako sme vyskúšali všetkých súčasných rivalov na tento post (Peugeot 207 RC, Opel Corsa OPC, Seat Ibiza Cupra) vieme, že o priečky najvyššie medzi novinkami sa môžu uchádzať iba dve autá - Renault Clio RS a Mini John Cooper Works. Na vrchole ich drží vysoký výkon motorov a prepracované podvozky.
Clio je výkladnou skriňou práce športového oddelenia Renault Sport. S bežným Cliom takmer neporovnateľný podvozok je najsilnejšou stránkou auta. Nabrúsené červené vozidlo by pokojne zvládlo silnejší motor s turbodúchadlom. Ako sa však ukázalo v teste, aj atmosférické motory majú svoje silné stránky. V zrýchlení podstatne pružnejšie Mini malo na vode problém s vysokým výkonom. Clio RS je to lacnejšie takže ostane aj na benzín. Sledujte porovnávací videotest dvoch rýchlych áut.
Technické údaje
- | Renault Clio | John Cooper Works |
Motor | 2,0 16V | 1,6 THP |
Objem | 1,998 l | 1,598 l |
Výkon | 147,5 kW | 155 kW |
Otáčky | 7100 ot./min. | 6000 ot./min. |
Litrový výkon | 101,6 k/l | 132,04 k/l |
Krútiaci moment | 215 Nm | 260 Nm |
Otáčky | 5400 ot./min. | 1850-5600 ot./min. |
Kompresný pomer | 11,5:1 | 10:1 |
Vŕtanie | 82,7x93 mm | 77x85,8 mm |
Prevodovka | 6 | 6 |
Stály prevod | 4,31 | 3,65 |
1 | 3,18 | 3,31 |
2 | 1,95 | 2,13 |
3 | 1,48 | 1,48 |
4 | 1,21 | 1,14 |
5 | 1,03 | 0,95 |
6 | 0,87 | 0,82 |
Hmotnosť | 1240 kg | 1205 kg |
Kilogramový výkon | 6,10 kg/k | 5,71 kg/k |
Dĺžka | 4017 mm | 3714 mm |
Rázvor | 2585 mm | 2465 mm |
Priemer otáčania | 11,4 m | 10,7 m |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 6,9 s | 6,5 s |
Maximálna rýchlosť | 225 km/h | 238 km/h |
Spotreba výrobca | 8,2 l/100 km | 6,9 l/100 km |
Kotúče vpredu | 312 mm | 316 mm |
Kotúče vzadu | 300 mm | 280 mm |
Nádrž | 55 l | 50 l |