SME

Test: Chevrolet Cruze predbehol povesť značky

Kompaktný sedan ponúka komfortné cestovanie, peknú karosériu a priestranný interiér. Prevodovke šestka takmer nechýba, ale motor v nízkych otáčkach ignoruje šoféra. Celkový dojem výborný.

Chevrolet Cruze sa automobilke podaril. Ešte mu chýba lepšia odozva na plynový pedál.Chevrolet Cruze sa automobilke podaril. Ešte mu chýba lepšia odozva na plynový pedál. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Automobilka Chevrolet so starými modelmi Lacetti a Nubira čakala na nové auto ako na spasenie. Zlatému plus chýbalo moderné auto schopné zaujať v Európe. Spojením síl pred posledným výdychom koncernu GM vznikol na prvý pohľad moderný sedan Cruze. Dizajn prednej masky zapadá do rodiny a zároveň prináša tvarovú pestrosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Udrie po väzoch Z užívateľského hľadiska je podstatne ľahšie nastupovanie, dobre prístupné otváranie kapoty a praktický predný nárazník. Veko kufra sa ľahko otvára, ale aj zatvára. Teda stačí, ak poriadne fúkne vietor a človek zohnutý nad batožinovým priestorom dostane po väzoch. Cruze nepredstavuje dizajnovú revolúciu, ale ranu istoty do čierneho. Vieme to podľa toho, že tradiční majitelia Octavie 1,9 TDI ostrili na Cruze už z diaľky.

SkryťVypnúť reklamu

Voči vypracovaniu interiéru a detailom nemožno mať výhrady, najmä ak mnohé z nich nájdete v Insignii.

Veľa batožiny aj miesta Batožinový priestor nedáva nič viac, ani menej, ako môže sedan poskytnúť. Objem 450 l je veľký a vstupný otvor primeraný. Väčší nadštandard v porovnaní s konkurenciou poskytuje miesto na zadných sedadlách. Tým, že nie sú výrazne tvarované, vzadu obsedia aj traja. Akurát nastupovanie môže mierne obmedziť zvažujúca sa strecha a tomu zodpovedajúci otvor zadných dverí.

Batožinový priestor má výhody aj nevýhody sedanu.

Otváranie mikrospínačom predstavuje štandard.

Prekážali však chlpy od psa, ktorého

si tam zvyknú voziť iní novinári.

Posed šoféra aj nastupovanie do auta zodpovedá používaniu v meste, aj na dlhších trasách. Desiate nastupovanie a vystupovanie v tom istom dni jednoducho neotravuje. Svoj podiel na dobrom pocite z vnútorného priestoru má vykrojená prístrojová doska, plynule dizajnovo prepojená s dverami.

SkryťVypnúť reklamu

Prevláda jednoduchosť Niektoré veci prístrojového panela lemované chrómovými doplnkami sa môžu zdať prezdobené, ale v princípe vládne medzi ovládacími prvkami poriadok. Volant má na rozdiel od iných konkurentov príjemné valčekové ovládače a rovnako jednoducho a príjemne sa ovláda rádio s detekciou rádiotextu. So zelenou na displejoch korešponduje zelené podsvietenie prístrojového panela.

Ovládanie na volante pomocou rolovacích valčekov je v tomto prípade zvládnuté dobre, na rozdiel od podobného systému v autách skupiny Volkswagen.

Z pozície šoféra by mohol byť presnejší chod radiacej páky. Ostatné prvky sa núkajú do ruky a pohľad na stredovú konzolu poteší. Chevrolet odviedol v interiéri a tvorbe odkladacích priestorov vo dverách dobrú prácu. Vďaka príchodu novej Astry nezanedbal ani podvozok.

SkryťVypnúť reklamu

Astra musí dať viac Jazdné vlastnosti sú vzhľadom na očakávania a kategóriu cenovo prístupného sedanu milým prekvapením. Najmä dlhší zadný previs nerozkmitáva auto a ak aj vypínateľné ESP zasiahne strmo, ale včas. Páčilo sa nám pokojné správanie auta , ktoré sa nerozkolíše, ale ani neletí predkom von, ak šofér spanikári a brzdí uprostred zákruty. Od Astry budeme čakať ešte precíznejší podvozok, ale vzhľadom na Chevrolet je to paráda. V zápisníku sa nám objavila poznámka o príliš citlivom ABS na blatom zašpinenej ceste.

Prístroje v troch rúrkach sú dnes moderné a aj v tomto prípade zaujímavo zvládnuté . Na náš vkus trochu pestré.

Konkuruje Octavii Počas celého testu muselo Cruze čeliť podvedomému porovnávaniu s Octaviou. Ak by v niektorých detailoch vyšla Octavia ako auto s kvalitnejšími materiálmi, tak podvozok Cruze s rázvorom dlhším o desať centimetrov ponúkne viac. Viac komfortu, viac istoty v tiahlej zákrute a lepšiu elimináciu hmotnosti dlhého zadku. Mechanika podvozka je s elektronikou a ovládacími prvkami zladená lepšie ako v prípade motora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prehľadný displej s potrebnými údajmi v “staro-kalkulačkovej” zelenej.

Tekvica vo vode K najvyššiemu stupňu vybavenia testovaného auta patril naftový dvojliter VCDi naladený na výkon 110 kW (150 koní). Netreba sa nechať negatívne ovplyvniť prvým dojmom z naštartovania studeného motora a reakcií a radšej hľadať pozitíva. Napríklad prehliadnuť neskoršiu reakciu na plynový pedál a posunutú charakteristiku oproti konkurenčným dieselom.

Motor dokázal jazdiť úsporne a prevažujúce kilometre mimo mesta znížili celkovú spotrebu na 5,9 litra na sto kilometrov.

S dieselom Chevrolet možno do dvoch tisíc otáčok iba udržiavať rýchlosť na rovine, ale nie zrýchľovať. Šofér má pocit, ako keby plynovým pedálom tlačil tekvicu do vody. Nad dvetisíc otáčkami motor zatiahne a pracuje s radosťou a pri slušnej spotrebe 5,9 litra na sto kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šestku nečakajte Efekt neskoršej reakcie umocňujú dlhšie rýchlostné stupne päťstupňovej prevodovky a pomerne ťažký stály prevod 3,261. Päťstupňová prevodovka v Škode Octavia 1,9 TDI má prevod 3,39. V kombinácii s dlhšími prevodmi stačia motoru správne otáčky a na jednom rýchlostnom stupni obslúži veľký rýchlostný rozdiel.

Mnohé detaily sú jednoduché. Kým u niektorej luxusnej značky musíte najskôr stlačiť symbol vyhrievania sedadla a potom otočným ovládačom nastaviť intenzitu, v Cruze stačí zapnúť vykurovanie a jeho intenzitu vnútrom ovládača. Prstenec reguluje teplotu.

Cruze veľmi komfortne predbieha, pretože pred koncom manévru netreba preraďovať. Neslobodno však zabudnúť na správne otáčky, aby krútiaci moment stúpol na svoje maximum 320 Nm. Na papieri a v roku 2009 to na dvojliter nie je veľa, hoci v praxi sa motor tvári, ako by mal 350 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šťastný koniec Úprimne povedané, Chevrolet Cruze môže liečiť predsudky. V skutočnosti je lepší, ako sme čakali a značka Chevrolet môže byť na tento kúsok právom hrdá. Zladenie elektroniky a mechaniky motora si zaslúži v budúcnosti ešte viac pozornosti, lebo dnes nestačí zobrať koncernový motor a buchnúť ho do auta.

Najlepší prístup k údajom palubného počítača medzi kórejskými autami. Dá sa to aj jednoduchšie, ale nemáme výhrady.

Na škodu by nebolo pár tlmiacich hmôt navyše. Pri hodnotení ceny treba brať do úvahy kvality auta a nie znak na kapote. Potom je suma za základný, aj vydarený testovací model primeraná. Dobrá práca.

SME spokojní SME nespokojní

posed za volantom reakcie motora na plynový pedál

jednoduché ovládanie ťah motora až od 2000 otáčok

SkryťVypnúť reklamu
reklama

jazdné vlastnosti hluk po naštartovaní

vnútorný priestor

príjemné nastupovanie

veľký pokrok značky

veľký kufor

Kupujem - nekupujem

Cruze radím medzi autá, ktoré sú lepšie, než som čakal. Od kúpy by ma odradilo jedine nastavenie elektronického plynu. Ak by som si mal vybrať medzi Cruze a Octaviou, chcem Chevrolet. Je priestrannejší, s lepším sedením, moderným dizajnom a o desať centimetrov dlhším rázvorom. (Rastislav Chvála)

Technické parametre - Chverolet Cruze LT

Motor 2,0 VCDi

Zdvihový objem (cm3) 1991

Výkon (kw/k) 110/150

Pri otáčkach (ot./min.) 4000

Krútiaci moment (Nm) 320

Pri otáčkach (ot./min) 2000

Emisie CO2 (g/km) 149

Emisná norma Euro 4

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodovka 5-st., man.

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2685

Dĺžka (mm) 4597

Širka (mm) 1788

Výška (mm) 1477

Pohotovostná hmot (kg) 1502

Objem palivovej nádrže (l) 60

Objem batož. priestoru (l) 450

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,7

Maximálna rýchlosť (km/h) 210

Spotreba mesto (l/100 km) 7,0

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,8

Kombinovaná spotreba 5,6

Cena modelu od 12 750 eur

Cena verzie od 16 150 eur

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 256
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 505
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 193
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 092
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 3 990
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 639
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 847
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 364
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  3. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  4. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  5. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  6. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  7. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  8. Vladimír Bojničan: Čo ostane z konzervativizmu bez slepej viery a strachu? Prázdna hrdzavá konzerva.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 543
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 53 760
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 386
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 470
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 25 250
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 886
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 322
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 16 217
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu