Pohľad na sedadlá a niektoré detaily vyrazí dych, pretože vyzerajú ako niečo navyše, niečo, o čom sa môže majiteľom limuzín s hviezdou iba snívať. Zvlášť zaujali zadné sedadlá vtlačené poriadne dozadu s dobrým priestorom na nohy. Mercedes E kupé veľmi elegantne dáva dôraz na tradičné hodnoty kupé. Je to auto postavené podľa starých pravidiel GT s motorom vpredu, pohonom zadnej nápravy, veľkým kufrom a bezrámovými oknami.
Nebojte sa kupátka
V rukách sme mali auto, ktoré rúca zaužívané predpojatosti o nepraktickosti kupé. Vďaka sklopeniu zadných sedadiel vmestíte do kufra zloženú skrinku v škatuli s celkovou dĺžkou 1,7 metra. Vzadu sa odvezú dve osoby tak pohodlne, ako v limuzíne. Možno vďaka samostatným a výrazne vytvarovaným sedadlám ešte lepšie. Pred nastupovaním dozadu sedadlo zmizne dopredu skôr, než sa nazdáte. Vodičovi aj spolujazdcovi sa pás núka sám a povedzme si úprimne, kto jazdí vo vyššej triede vo štvorici? Ak sa niekomu páči kupé, nemusí zvažovať nad limuzínou kvôli racionálnemu hľadisku. Toto kupé je urobené tak, aby jeho koncepcia obmedzovala čo najmenej.
Svieti ako za dňa
Súpisom prvkov vybavenia vozidiel tejto triedy možno zabrať veľa priestoru. V praxi najviac vynikli inteligentné svetlá s automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Z toho, čo sme vyskúšali v BMW aj Audi, je Mercedes najlepší. Svetlá prepína citlivo a jednoznačne najlepšie svieti. Lúč svetla prispôsobený aktuálnym podmienkam na ceste neprekáža protiidúcim a pre vodiča vyťaží zo situácie najviac.
Sleduje dianie pred autom
Dištančný radar ako taký nepatrí medzi novinky na trhu, akurát v interpretácii Mercedesu vodiča vychováva a ukazuje, aká je pri danej rýchlosti bezpečná vzdialenosť pred autom vpredu. Keď sme jazdili podľa zásad auta, okamžite priestor pred nami niekto využil. Pri troche radosti zo zadného pohonu a polovične vypnutom ESP je príprava na náraz citlivá a občas pritiahne pásy. V podstate je to dobre, lebo Mercedes sa o posádku stará. Už po nastúpení pásy pritiahne do ideálnej polohy.
Pre tradičných klientov
Adaptívny podvozok je v normálnom a komfortnom režime príliš mäkký. Pre nás bol najpríjemnejší športový režim s citeľnou kompenzáciou náklonu v zákrutách. K autu tejto kategórie by pristalo strmšie riadenie a rýchlejšia odozva na plynový pedál. Chápeme však zameranie a požiadavky tradičných zákazníkov značky, ktorí uprednostňujú sedemstupňovú automatiku pred manuálom.
Napokon, k trojlitru ani inú prevodovku nedostanete. Motor 350 CDI sa polepšil v spotrebe a nespráva sa ako typický šesťvalec, ktorý žerie, aj keď ide auto 90 kilometrovou rýchlosťou. Bez problémov s ním dosiahnete spotrebu okolo 7,5 litra na sto kilometrov. Dokonca sme jazdili aj za menej.
Vzbudí emócie
Mercedes pred nástupom novej triedy E trochu dlho nabíjal zbrane, ale prvé strely v podobe sedanu a kupé za to stoja, podľa nás trafili do čierneho. Kým pri triede E iba rešpektujeme jej kvality a postavenie, pri tomto aute poskočilo srdce a to sa pri Mercedese často nestáva.
Mercedes E 350 CDI - základné údaje
Cena modelu od | 44684,50 eur |
Cena skúš. verzie | 48671,00 eur |
Motor | - |
Typ | naftový šesťvalec |
Zdvihový objem (cm3) | 2987 |
Výkon (kw/k) | 170/231 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 3400 |
Krútiaci moment (Nm) | 540 |
Pri otáčkach (ot./min) | 1600-2400 |
Emisie CO2 (g/km) | 179 |
Emisná norma | Euro5 |
Prevodovka | 7-stpuňová, automatika |
Rozmery | - |
Rázvor náprav (mm) | 2760 |
Dĺžka (mm) | 4698 |
Šírka (mm) | 1786 |
Výška (mm) | 1397 |
Pohotovostná hmot (kg) | 1730 |
Objem palivovej nádrže (l) | 66 |
Objem batož. Priestoru (l) | 450 |
Prevádzkové hodnoty | - |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 6,7 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 |
Spotreba mesto (l/100 km) | 8,9 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 5,6 |
Kombinovaná spotreba(l/100km) | 6,8 |
Spotreba v teste (l/100km) | 7,5 |