SME

VW odhalil Amarok. Predávať ho chce aj v Európe

Dlhoočakávaný pick-up z Wolfsburgu nenesie názov Robust ako sa pôvodne očakávalo. Volá sa Amarok a nemecký výrobca s ním má v skutku veľké plány.

Nemecký výrobca plánuje svoj nový pick-up odprezentovať na januárovej Rely Dakar, kde sa niekoľko exemplárov zhostí úlohy doprovodného vozidla.Nemecký výrobca plánuje svoj nový pick-up odprezentovať na januárovej Rely Dakar, kde sa niekoľko exemplárov zhostí úlohy doprovodného vozidla. (Zdroj: VW)

BRATISLAVA. Amarok vyvinuli v Nemecku, ale vznikať bude v argentínskom závode Pacheco. Cieľom Vokswagenu je presadiť sa na trhu pick-upv v Južnej Amerike, Ázii a v Európe. Od pôvodného zámeru predávať ho aj v USA - zdá sa - marketingové oddelenie odstúpilo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odvezie 1,15 tony

Ako prvá absolvovala premiéru verzia s dvojitou štvordverovou kabínou, kam sa údajne pohodlne zmestí päťčlenná posádka. Za kabínou sa nachádza ložná plocha s mierami 1555 x 1620 mm. Amarok odvezie až 1,15 tony a utiahne príves s hmotnosťou 2,8 tony.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnakou celkovou dĺžkou ako štvordverový model - 5250 mm, bude disponovať pracovnejšie orientovaná dvojmiestna verzia s väčším priestorom pre náklad. V predaji sa však objaví až v roku 2011.

Jazdí iba na naftu

Zákazníkom sú k dispozícii dva motory a tri typy pohonu. Pod kapotou sa zatiaľ môže ukrývať iba turbodiesel 2,0 TDI (90 kW/122 k, 340 Nm/2000 ot./min.) alebo jeho výkonnejší súrodenec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel (120 kW/163 k, 400 Nm/1500 ot./min.).

Základnú verziu charakterizuje pohon zadných kolies. V ponuke však je aj pripájateľný alebo stály pohon všetkých štyroch kolies. Posledný menovaný typ pohonu pracuje s medzinápravovým diferenciálom Torsen, pričom 60 percent krútiaceho momentu distribuuje na zadnú nápravu, 40 dopredu.

SkryťVypnúť reklamu

O pohodlnejší pohyb mimo spevnených vozoviek sa stará do všetkých modelov štandardne dodávaná elektronická uzávierka diferenciálu, asistent zjazdu z kopca, i pohýnania sa do kopca a takzvaný systém Off-Road ABS. Ten dokáže skrátiť brzdnú dráhu na nespevnenej vozovke.

Pre robotníkov i „pozérov“

VW Amarok má slúžiť ako pracovný nástroj i „imidžová“ záležitosť. Tí, ktorí hľadajú prvú alternatívu, sa uspokoja s najlacnejšou verziou. Typické sú pre ňu nelakované nárazníky, kľučky dverí a zrkadlá. Vozidlo roluje na oceľových diskoch kolies s priemerom 16 palcov, sparťanský interiér ponúka mechanicky ovládané okná i zrkadlá.

Dva lepšie vybavené modely - Trendline a Highline - disponujú lakovanými nárazníkmi klimatizáciou, tempomatom, koženým interiérom či zliatinovými diskami.

SkryťVypnúť reklamu

Európania musia čakať

Nemecký výrobca plánuje svoj nový pick-up odprezentovať na januárovej Rely Dakar, kde sa niekoľko exemplárov zhostí úlohy doprovodného vozidla. V rovnakom čase odštartuje predaj na juhoamerickom trhu. Následne prídu na rad zákazníci z Austrálie, Juhoafrickej republiky a v polovici roka 2010 aj Európania a Rusi. Následne by expanzia novinky mala pokračovať na ďalšie trhy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 10 158
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 544
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 401
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 041
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 739
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 525
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 664
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 2 467
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Filip Svetlošák: Kopy črepov, rokokový cyklokuriér a perfektná výstava českého skla
  2. Robert Štepaník: diel 131 - pod čiarou / Končí sloboda slova pri vyjadreniach, ktoré môžu niekoho uraziť? Tak ja neviem...
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu!
  4. Andrea Podešvová: Levy či zebry? Nový narcizmus, ktorý oslavuje samotu
  5. Hana Josticova: Zabudnutá ruská invázia Ukrajiny
  6. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  7. Ernest Klotton: Čo si obliecť na portrétne fotenie
  8. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso počas Druhej svetovej vojny. Prvá časť.
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 619
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 353
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 14 507
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 285
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 138
  6. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 418
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 000
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 411
  1. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  2. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  3. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  4. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  5. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  6. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  7. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  8. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
SkryťZatvoriť reklamu