SME

Ford odhalil nový Focus

Na autosalóne v Detroite debutovala nová generácia obľúbeného kompaktného auta. Focus sa vo svojom treťom vydaní stane globálnym autom. Vyrábať ho budú v USA, Európe, Číne i v Rusku.

(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Focus musí byť najlepšie jazdiacim kompaktom, podobne ako jeho predchodcovia. S touto ambíciou Ford odhalil tretiu generáciu svojho bestselleru. Auto je výsledkom globálneho vývoja, pričom každý doň vložil to najlepšie. Napríklad ladenie podvozka mali na starosti nemeckí inžinieri.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Elektronický systém Dynamic Cornering Control podľa potreby prerozdeľuje krútiaci moment medzi kolesá prednej nápravy a potláča tak vrodenú nedotáčavosť auta. Platforma pozostávajúca z nezávislého zavesenia predných kolies a zadnej viacprvkovej nápravy (obe využívajú pomocný rám) pochádza z nového MPV C-Max.

SkryťVypnúť reklamu

Evolúcia kinetického dizajnu

Dizajn sa musí páčiť „každému“. Novinku plánujú predávať okrem Európy aj na severoamerickom trhu, v Rusku alebo Číne. Jednotlivé verzie sa od seba budú líšiť iba detailmi, minimálne 80 percent dielov musia mať spoločných.

Na autosalóne v Detroite debutovali dve karosárske verzie - päťdverový hatchback a klasický sedan. Po štylistickej stránke ide o ďalšiu evolúciu takzvaného kinetického dizajnu. Focus nezaprie spoločné črty s Fiestou a zároveň s novým C-Maxom. Stvárnenie palubnej dosky nepripomína nič, čo Ford doteraz vyrábal. V Detroite odhalili predprodukčné verzie, drobné zmeny do začiatku sériovej výroby preto nie sú vylúčené. Predaje odštartujú najprv v USA a to koncom tohto roka. Do Európy novinka dorazí začiatkom roka 2011.

SkryťVypnúť reklamu

V znamení prepĺňania

Viac ako 50 percent karosérie tvorí vysokopevnostná oceľ. Ďalších 26 percent predstavuje „ultra-vysokopevnostná oceľ“. Piliermi motorovej palety budú prepĺňané štvorvalce novej generácie EcoBoost SCTi. Charakterizuje ich priame vstrekovanie paliva a variabilné časovanie ventilov Ti-VCT. K dispozícii bude dvojliter známy aj z inovovaných MPV Galaxy/S-Max a menší agregát s objemom 1,6 l. Prepracované turbodiesle TDCi sa tiež objavia s objemami 1,6 a 2,0 l.

Sériová výroba nového Focusu odštartuje v závere tohto roka v nemeckom meste Saarloius a americkom Michigane. Následne sa pridajú závody v ruskom Petrohrade a čínskom Chongqingu. Na rovnakej platforme má v roku 2012 existovať desať modelov. Ročne by mali vznikať dva milióny vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 12 048
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 7 404
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 574
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 3 038
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 957
  6. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 2 771
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 668
  8. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 569
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Súkromný park pre verejnosť
  2. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  3. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil.
  4. Igor Múdry: Povedzme že taká pizza
  5. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  6. Marián Kozák: Osobná asistencia - Filozofia Nezávislého života
  7. Jozef Huljak: Taiwan rozhoduje v referende o budúcnosti jadrovej elektrárne
  8. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 86 468
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 19 140
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 18 878
  4. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 10 003
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 915
  6. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 9 042
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 875
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 341
  1. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  2. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  3. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  4. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  5. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  6. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  7. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  8. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
SkryťZatvoriť reklamu