SME

Nová Kia zo Žiliny. Sportage II

V lete opustia brány závodu Hyundai-Kia prvé sériovo vyrobené exempláre novej generácie SUV Kia Sportage. Jeho vzhľad v predstihu odhalil Úrad pre harmonizáciu vútorného trhu.

Prednej časti dominuje veľká maska chladiča a úzke svetlomety. Nový Sportage má byť dlhší a nižší ako predchádzajúci model.Prednej časti dominuje veľká maska chladiča a úzke svetlomety. Nový Sportage má byť dlhší a nižší ako predchádzajúci model. (Zdroj: Kia/OHIM/fg)

BRATISLAVA. Na koniec júna tohto roku je v žilinskom závode Hyundai-Kia naplánované spustenie sériovej výroby tretej generácie kompaktného športovo-úžitkového auta Kia Sportage. Vo fabrike aktuálne prebieha príprava technologických zariadení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilka zatiaľ finišuje s vývojom nového modelu. Jeho oficiálna premiéra prebehne na jar. Vozidlo odhalia v marci na ženevskom autosalóne, alebo o mesiac neskôr v kórejskom Soule.

Podobu novinky v predstihu prezradil Úrad pre harmonizáciu vnútorného trhu (OHIM), kde si Kia auto zaregistrovala. OHIM vedie konania o ochranných známkach a registrovaných dizajnoch v rámci Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu

Atraktívnejší zovňajšok

Sportage II chce potenciálnych zákazníkov osloviť o poznanie dynamickejšími líniami než predchodca. Riešenie prednej časti čiastočne pripomína Sorento. Z profilu zaujme relatívne vysoký pontón karosérie, menšia plocha presklenia a široký zadný stĺpik.

Zatiaľ čo testovacie prototypy pohybujúce sa aj po európskych cestách majú bočné smerovky umiestnené konvenčne v predných blatníkoch, vozidlo na obrázkoch OHIM je vybavené blikačmi v spätných zrkadlách.

Technika zhodná s Hyundaiom

Neoficiálne informácie hovoria, že nový Sportage bude dlhší a nižší než predchádzajúci model. Rázvor osí kolies by mal byť dlhší o 30 mm.

Techniku má Kia zdieľať s koncernovým súrodencom, Hyundaiom ix35, ktorého výroba v Tepličke nad Váhom odštartovala nedávno.

SkryťVypnúť reklamu

Po dva zážihové a vznetové agregáty

K dispozícii zrejme budú verzie s pohonom predných aj všetkých štyroch kolies. Paleta zážihových poháňacích jednotiek má obsahovať štvorvalec 1,6 GDI vybavený priamym vstrekovaním benzínu (103 kW/140 k) a dvojliter (122 kW/166 k).

Turbodiesely CRDi budú v predaji pravdepodobne dva. Základný má objem 1,7 l a produkuje 85 kW (116 k). Väčší, s objemom 2,0 l, výrobca ponúkne v dvoch výkonových verziách - s 99 kW (134 k) a 135 kW (184 k). Okrem štandardne dodávanej šesťstupňovej manuálnej prevodovky má byť v ponuke pre vybrané motorizácie aj automat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  3. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Keď sa z brigády stane kariéra
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 405
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 643
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 057
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 175
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 864
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 814
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 716
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 338
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Komentátor Schutz naštartoval generálneho prokurátora Žilinku.
  2. Rado Surovka: Vážení opozičníci, posrali ste to
  3. Martin Turčan: Prečo sa Matovič dohodol s Ficom
  4. Irena Šimuneková: Martinské hole – kráľovstvo ticha a nekonečných výhľadov
  5. Martin Fronk: Puškin a Slovensko: Láska, ktorá pretrvala storočia
  6. Gabriel Šaffa: Ako Ukrajina zmenila povahu vojny – navždy
  7. Monika Albertiová: Cenzúra v priamom prenose? Prípad Trochu inak s Adelou
  8. Jozef Mačo: A kde je tá alternatíva?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 914
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 14 993
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 731
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 474
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 310
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 986
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 345
  8. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 7 165
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
SkryťZatvoriť reklamu