SME

V minulom roku sme kupovali tmavé a červené autá

Slováci dávajú prednosť tmavým farbám. Malé autá sú najžiadanejšie s benzínovými motormi. Predaj áut na šrotovné ovplyvnil výber lacných nemetalických farieb, hlavne červenej.

Model cee‘d je ťahúňom značky Kia aj po zmene prednej masky. K motoru 1,4 CVVT si motoristi objednávali najviac červenú farbu.Model cee‘d je ťahúňom značky Kia aj po zmene prednej masky. K motoru 1,4 CVVT si motoristi objednávali najviac červenú farbu. (Zdroj: Kia)

BRATISLAVA. Medzi malými autami boli v minulom roku na Slovensku populárne malé benzínové motory s objemom do 1,4 litra. Vo vyšších triedach áut prevažoval diesel s objemom motora od dvoch do troch litrov. Najpredávanejšia značka Škoda predala podľa očakávania najviac Fabií s konštrukčne staršími motormi 1,2 HTP a 1,9 TDI a v škodováckej červenej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Naši zákazníci najčastejšie kupovali model Yaris v červenej nemetalickej farbe“, povedala Petra Tomová z Toyoty. Na Slovensku kúpené modely Yaris najčastejšie poháňal litrový benzínový motor.

SkryťVypnúť reklamu

Podobne červená farba a benzínové motory dominovali medzi malými autami značiek Renault a Dacia. „Výber najpredávanejších modelov, motorizácií a farieb výrazne ovplyvnilo šrotovné“, konštatovala Jana Rajcová z Renaultu.

Červenú najčastejšie objednávala Kia pre najpredávanejší model cee’d. Väčšina áut značky Hyundai bola lakovaná v čiernej farbe. „Čiernu volili zákazníci preto, lebo je bez príplatku,“ vysvetlila Silvia Schmidtmayerová.

Suzuki, Seat a Volkswagen predávali hlavne čierne autá. Podobne tmavé odtiene, prípadne strieborná metalíza lákala väčšinu zákazníkov Audi. „Máme, žiaľ, konzervatívnych motoristov, spomedzi všetkých motorizácií sa najčastejšie predával motor 2,0 TDI a model Q5. Strieborná metalíza zrejme pristane luxusným značkám, lebo dominovala aj pri modeloch Jaguar a terénnych Mitsubishi. Napokon, v popularite striebornej a čiernej kopírujeme celosvetový trend.

SkryťVypnúť reklamu

Svet automobilových farieb je čierno-biely Výrobca automobilových lakov DuPont zverejnil už 57 krát zoznam vo svete najpopulárnejších farieb. Kým celosvetovo vládne strieborná pred čiernou, v Európe je najpopulárnejšia čierna s podielom až 27 percent. Bielej patrí v Európe desať percent trhu, ale v Severnej Amerike je najžiadanejšia tesne pred čiernou. Podľa prieskumu DuPont biela učarovala Japoncom, ktorí kúpili až 28 percent áut v bielej.

Popularita automobilových farieb vo svete v roku 2009 1. Strieborná – 25 percent

2. Čierna – 23 percent

3. Biela – 16 percent

4. Sivá – 13 percent

5. Modrá – 9 percent

6. Červená – 8 percent

SkryťVypnúť reklamu

7. Hnedá – 4 percent

8. Zelená – 1 percento

9. Žltá a zlatá – 1 percento

10. Ostatné farby

Zdroj : DuPont

Bezpečné farby áut Žltá, biela, červená

Nebezpečné farby áut Hnedá, čierna, tmavomodrá,

tmavozelená

Najlepšie na údržbu Strieborná, oceľovo sivé metalízy,

svetlé odtiene, červená

Najhoršie na údržbu Čierna, tmavomodrá, tmavozelená,

tmavé pastelové farby

Prehľad najviac objednávaných modelov, farieb a motorov na Slovensku v roku 2009 Značka Model Farba Motorizácia

Škoda Fabia červená 1,2 HTP a 1,9 TDI PD

Peugeot Peugeot 207 strieborná 1,4 e (1,6 HDi

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toyota Yaris nemetalická červená 1,0

Kia cee´d nemetalická červená 1,4 CVVT

Hyundai Accent čierna 1,4i

Ford Fiesta - -

Renault Thalia červená 1,2 55kW

Dacia Sandero červená 1,4 55kW

Mitsubishi Outlander čierna 2,0 DI-D

Subaru Forester strieborná metalíza 2,0 diesel 107 kW

Chevrolet Aveo červená 1,2

Citroen C4 červena metalíza 1,4i

Audi Q5 šedá, strieborná 2,0 TDI

Seat Ibiza čierna metalíza 1,4i

Suzuki SX4 čierna metalíza 1,5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jaguar XF šedá metalíza 2,2 a 3,0 diesel

Land Rover Freelander 2 červená, šedá, hnedá -

Volkswagen Polo čierna, strieborná 1,2

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 100
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 774
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 086
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 029
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 526
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 856
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 231
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 423
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Valchár: O bizároch českej politickej scény a protestoch v Gruzínsku
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!)
  4. Jozef Huljak: Zrod mesta na hranici impérií
  5. Ivan Čáni: Všetko je v najlepšom poriadku. Veď bol napadnutý „iba“ Demokrat!
  6. Štefan Šturdzík: Babišova nočná mora Okamura.
  7. Marian Mudrák: Ako zariadiť detskú izbu s retro a starožitnými prvkami: odborný sprievodca
  8. Vladimír Krátky: A r m a d e g o n .
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 19 865
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 19 139
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 808
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 119
  5. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 074
  6. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 5 547
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 004
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 791
  1. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  2. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  3. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  4. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  5. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  6. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  7. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  8. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
SkryťZatvoriť reklamu