SME
reklama

Abarth vyladil otvorenú Päťstovku i Punto Evo

Úpravca Abarth so škorpiónom v logu je neodmysliteľnou súčasťou značky Fiat. Jeho dva najnovšie modely absolvujú výstavnú premiéru na budúci týždeň v Ženeve

(Zdroj: Abarth)

BRATISLAVA. Legendárna značka so škorpiónom v znaku na ženevskom autosalóne predvedie dve novinky. Niekoľko mesiacov po „civilnom“ Punte Evo debutuje jeho ostrá verzia. Viac ako nové nárazníky, zliatinové disky kolies či vylepšený interiér v tomto prípade zaujme poháňacia jednotka.

Pôvodný turbomotor 1,4 T-Jet nahradil prepĺňaný agregát s rovnakým objemom. Nesie však označenie MultiAir, čo predznamenáva nezávislé ovládanie sacích ventilov prostredníctvom elektrohydraulického systému. Výfukové otvára a zatvára štandardný vačkový hriadeľ.

Výkonnejší

Agregát dosahuje výkon 121 kW (165 k), čo je o 7 kW (10 k) viac, než mal predchodca. Spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm sa dostaví pri 2250 ot./min. Vodič má k dispozícii dva jazdné režimy - Normal a Sport. V športovom móde je aktivovaný elektronický systém TTC (Torque Transfer Control), ktorý čiastočne supluje samosvorný diferenciál tak, že v zákrute pribrzďuje vnútorné - odľahčené - koleso a pomáha preniesť trakciu na vonkajšie.

Poradí, kedy preradiť

Zaujímavosťou je indikátor ideálneho okamihu preradenia GSI, ktorý mení svoju charakteristiku v závislosti od zvoleného jazdného režimu. Punto Evo Abarth je údajne pri bežnej jazde schopné priemerne spotrebovať šesť litrov benzínu na sto kilometrov, pričom vyprodukuje 142 gramov CO2 na kilometer. K dosiahnutiu týchto cifier mu pomáha systém štart/stop. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 7,9 sekundy.

Abarth zároveň pripravuje ešte radikálnejšiu verziu SS (132 kW/180 k) s výkonnejšími brzdami, novým saním a ďalšími úpravami.

Rýchlo aj bez strechy

Roztomilý polokabriolet Fiat 500C je po „zásahu“ továrenského úpravcu Abarth o málo dlhší, ale najmä širší. Zaujme fakt, že v disciplíne šprint z 0 na 100 km/h zaostane za svojim väčším bratom, Puntom Evo Abarth, iba o 0,2 sekundy (8,1 s.). Pod prednou kapotou pracuje prepĺňaný štvorvalec 1,4 T-Jet s výkonom 103 kW (140 k) a najvyšším krútiacim momentom 206 Nm, dostupným pri 2000 ot./min.

Maximálna rýchlosť vozidla predstavuje 205 km/h, priemerná spotreba optimistických 6,5 l/100 km. K štandardnej výbave patrí robotizovaná prevodovka Abarth Competizione s možnosťou manuálneho radenia pádlami pod volantom, systém TTC i 17-palcové zliatinové disky kolies.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 633
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 537
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 821
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 013
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 994
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 653
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 223
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 780
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 534
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 387
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 091
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 378
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 350
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 146
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 426
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu