SME

Abarth vyladil otvorenú Päťstovku i Punto Evo

Úpravca Abarth so škorpiónom v logu je neodmysliteľnou súčasťou značky Fiat. Jeho dva najnovšie modely absolvujú výstavnú premiéru na budúci týždeň v Ženeve

(Zdroj: Abarth)

BRATISLAVA. Legendárna značka so škorpiónom v znaku na ženevskom autosalóne predvedie dve novinky. Niekoľko mesiacov po „civilnom“ Punte Evo debutuje jeho ostrá verzia. Viac ako nové nárazníky, zliatinové disky kolies či vylepšený interiér v tomto prípade zaujme poháňacia jednotka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pôvodný turbomotor 1,4 T-Jet nahradil prepĺňaný agregát s rovnakým objemom. Nesie však označenie MultiAir, čo predznamenáva nezávislé ovládanie sacích ventilov prostredníctvom elektrohydraulického systému. Výfukové otvára a zatvára štandardný vačkový hriadeľ.

SkryťVypnúť reklamu

Výkonnejší

Agregát dosahuje výkon 121 kW (165 k), čo je o 7 kW (10 k) viac, než mal predchodca. Spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm sa dostaví pri 2250 ot./min. Vodič má k dispozícii dva jazdné režimy - Normal a Sport. V športovom móde je aktivovaný elektronický systém TTC (Torque Transfer Control), ktorý čiastočne supluje samosvorný diferenciál tak, že v zákrute pribrzďuje vnútorné - odľahčené - koleso a pomáha preniesť trakciu na vonkajšie.

Poradí, kedy preradiť

Zaujímavosťou je indikátor ideálneho okamihu preradenia GSI, ktorý mení svoju charakteristiku v závislosti od zvoleného jazdného režimu. Punto Evo Abarth je údajne pri bežnej jazde schopné priemerne spotrebovať šesť litrov benzínu na sto kilometrov, pričom vyprodukuje 142 gramov CO2 na kilometer. K dosiahnutiu týchto cifier mu pomáha systém štart/stop. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 7,9 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Abarth zároveň pripravuje ešte radikálnejšiu verziu SS (132 kW/180 k) s výkonnejšími brzdami, novým saním a ďalšími úpravami.

Rýchlo aj bez strechy

Roztomilý polokabriolet Fiat 500C je po „zásahu“ továrenského úpravcu Abarth o málo dlhší, ale najmä širší. Zaujme fakt, že v disciplíne šprint z 0 na 100 km/h zaostane za svojim väčším bratom, Puntom Evo Abarth, iba o 0,2 sekundy (8,1 s.). Pod prednou kapotou pracuje prepĺňaný štvorvalec 1,4 T-Jet s výkonom 103 kW (140 k) a najvyšším krútiacim momentom 206 Nm, dostupným pri 2000 ot./min.

Maximálna rýchlosť vozidla predstavuje 205 km/h, priemerná spotreba optimistických 6,5 l/100 km. K štandardnej výbave patrí robotizovaná prevodovka Abarth Competizione s možnosťou manuálneho radenia pádlami pod volantom, systém TTC i 17-palcové zliatinové disky kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Praskajú vám steny? Nie vždy ide len o chybu omietky
  2. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  3. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  4. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  7. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  2. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  3. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  4. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  5. HAUS - Môžeš za to, že veci fungujú
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 105
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 481
  3. Ľuboš Fellner otvorene 8 083
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 351
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 5 481
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 386
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 3 936
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 3 748
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Otčenáš: Konsolidácia z pohľadu kopáča
  2. Monika Albertiová: Nomen omen: Fiala, Fico a Orbán. Mená, ktoré hovoria o osude krajín. Prečo Česko bohatne a Slovensko s Maďarskom stráca dych
  3. Erik Kiss: Táto krajina nie je pre nikoho
  4. Jaroslav Liptak: Aká je budúcnosť digitálnej meny?
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  6. Peter Vernarec: Zverejnili moju fotku bez súhlasu – čo s tým?
  7. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  8. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 103 670
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 21 799
  3. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 19 161
  4. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 15 277
  5. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 7 064
  6. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 890
  7. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 5 952
  8. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 5 637
  1. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  2. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  3. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  4. Radko Mačuha: Dôležitá je miera demokracie.
  5. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  6. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  7. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  8. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
SkryťZatvoriť reklamu