SME

Abarth vyladil otvorenú Päťstovku i Punto Evo

Úpravca Abarth so škorpiónom v logu je neodmysliteľnou súčasťou značky Fiat. Jeho dva najnovšie modely absolvujú výstavnú premiéru na budúci týždeň v Ženeve

(Zdroj: Abarth)

BRATISLAVA. Legendárna značka so škorpiónom v znaku na ženevskom autosalóne predvedie dve novinky. Niekoľko mesiacov po „civilnom“ Punte Evo debutuje jeho ostrá verzia. Viac ako nové nárazníky, zliatinové disky kolies či vylepšený interiér v tomto prípade zaujme poháňacia jednotka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pôvodný turbomotor 1,4 T-Jet nahradil prepĺňaný agregát s rovnakým objemom. Nesie však označenie MultiAir, čo predznamenáva nezávislé ovládanie sacích ventilov prostredníctvom elektrohydraulického systému. Výfukové otvára a zatvára štandardný vačkový hriadeľ.

SkryťVypnúť reklamu

Výkonnejší

Agregát dosahuje výkon 121 kW (165 k), čo je o 7 kW (10 k) viac, než mal predchodca. Spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm sa dostaví pri 2250 ot./min. Vodič má k dispozícii dva jazdné režimy - Normal a Sport. V športovom móde je aktivovaný elektronický systém TTC (Torque Transfer Control), ktorý čiastočne supluje samosvorný diferenciál tak, že v zákrute pribrzďuje vnútorné - odľahčené - koleso a pomáha preniesť trakciu na vonkajšie.

Poradí, kedy preradiť

Zaujímavosťou je indikátor ideálneho okamihu preradenia GSI, ktorý mení svoju charakteristiku v závislosti od zvoleného jazdného režimu. Punto Evo Abarth je údajne pri bežnej jazde schopné priemerne spotrebovať šesť litrov benzínu na sto kilometrov, pričom vyprodukuje 142 gramov CO2 na kilometer. K dosiahnutiu týchto cifier mu pomáha systém štart/stop. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 7,9 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Abarth zároveň pripravuje ešte radikálnejšiu verziu SS (132 kW/180 k) s výkonnejšími brzdami, novým saním a ďalšími úpravami.

Rýchlo aj bez strechy

Roztomilý polokabriolet Fiat 500C je po „zásahu“ továrenského úpravcu Abarth o málo dlhší, ale najmä širší. Zaujme fakt, že v disciplíne šprint z 0 na 100 km/h zaostane za svojim väčším bratom, Puntom Evo Abarth, iba o 0,2 sekundy (8,1 s.). Pod prednou kapotou pracuje prepĺňaný štvorvalec 1,4 T-Jet s výkonom 103 kW (140 k) a najvyšším krútiacim momentom 206 Nm, dostupným pri 2000 ot./min.

Maximálna rýchlosť vozidla predstavuje 205 km/h, priemerná spotreba optimistických 6,5 l/100 km. K štandardnej výbave patrí robotizovaná prevodovka Abarth Competizione s možnosťou manuálneho radenia pádlami pod volantom, systém TTC i 17-palcové zliatinové disky kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  2. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  6. eFleet Day 2025: Poznáme program a prezentujúcich
  7. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom
  1. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  2. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  3. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  4. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  5. Knižnice získavajú novú príležitosť
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Slováci oddnes nakupujú exotiku s BUBO za 50%. 8 284
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 079
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 744
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 208
  5. Ísť do kúpeľov je IN 4 786
  6. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 563
  7. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 431
  8. Pravda o 50 % zľavách BUBO? Koľko ich vlastne je? 4 390
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Muž pribitý na kríži na poľskej strane Tatier! | 7 knižných tipov
  2. Alex Lupták: Maďarská otázka v rokoch 1990 až 1993 Časť I.
  3. Vladimír Krátky: Kartel ?
  4. Lukáš Majerčák: Belianske Tatry I. : okruh na Chatu Plesnivec (1 290 mnm)
  5. Viktor Pamula: Dvadsaťjeden rokov v NATO.
  6. Ján Valchár: Menová reforma reloaded (až som skoro vytriezvel)
  7. Miroslav Pollák: Marec 2025 a Slovensko 1.
  8. Ivan Mlynár: Aj bezvýznamný živočích Filip Kuffa je cenou za slobodu politickej galérky.
  1. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 36 418
  2. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 267
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 12 032
  4. Rado Surovka: Liečba Ficom na demenciu národa nezaberá. 10 397
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 10 247
  6. Radko Mačuha: "Žiadna pandémia krívačky a slintačky neexistuje". ( fikcia) 9 620
  7. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 669
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 7 115
  1. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  2. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  3. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  4. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  5. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  6. Tupou Ceruzou: Žandári
  7. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
  8. Radko Mačuha: Fico už nieje antivaxer.
SkryťZatvoriť reklamu