SME

Autosalón Ženeva: Dacia Duster nehrá divadlo. Je to „tvrďas“

Novinka rumunskej Dacie sa viac ako na efekt, zameriava na úžitok. Pohon všetkých kolies pochádza z dielne automobilky Nissan.

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Dacia charakterizuje Duster ako odolný a spoľahlivý automobil určený zákazníkom, ktorí potrebujú so svojim rodinným vozidlom často jazdiť mimo spevnené vozovky. Celková dĺžka 4310 mm a šírka 1820 mm prezrádzajú, že Duster mieni konkurovať napríklad Nissanu Qashqai, Peugeotu 3008 alebo Škode Yeti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyžaruje z neho robustnosť

K dispozícii sú dve verzie - s pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Svetlá výška podvozka predstavuje 210 mm, predný nájazdový uhol 30 a zadný 36 stupňov. Výrobca uviedol, že technika pohonu 4x4 pochádza od aliančného partnera Nissan. Platforma odvodená od Loganu vpredu využíva vzpery McPherson, vzadu vlečené ramená (vyhotovenie 4x2) alebo viacprvkové zavesenie (4x4).

SkryťVypnúť reklamu

Systém All-mode 4x4 obsahuje tri jazdné režimy: pohon predných kolies, zamknuté rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi obe nápravy v pomere 50:50 a automatický mód, kedy o rozdeľovaní sily rozhoduje elektronika.

Robustnosť z rumunského SUV doslova srší, zvlášť z verzie vybavenej plastovými lemami blatníkov. Interiér prináša rovnakú palubnú dosku, akú má Logan a Sandero. Zhodujú sa aj použité materiály. Zadné sedáky sú ukotvené vyššie ako predné, takže pasažieri majú pred seba dobrý výhľad. Trojramenný volant je možné nastavovať iba výškovo.

Dva motory

Päťmiestny Duster disponuje batožinovým priestorom so základným objemom 475 litrov, po sklopení zadných sedadiel prepravná kapacita narastie na 1636 litrov. Paleta poháňacích jednotiek má tri položky. Benzín zastupuje štvorvalec 1,6 16V (81 kW/110 k), naftu turbodiesel 1,5 dCi naladený na 63 kW (86 k) alebo 77 kW (105 k).

SkryťVypnúť reklamu

Základná bezpečnostná výbava sa líši v závislosti od jednotlivých trhov. Štandardom sú dva čelné airbagy a systém ABS s brzdovým asistentom (AFU). Dacia tiež hovorí o zvýšenom dôraze na protikoróznu ochranu celého auta. Záruka na Duster predstavuje štandardné tri roky alebo 100 000 najazdených kilometrov. Vozidlá určené pre európske trhy vyrábajú v rumunskom meste Pitesti.

Oficiálny slovenský cenník by mal byť známy v najbližších dňoch. Ceny vo Francúzsku začínajú od čiastky 11 900 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  2. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 16 293
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 398
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 6 017
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 4 070
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 034
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 195
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 1 469
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár 1 202
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Monika Albertiová: Šéf tajných nechce byť tajný. Pozrite sa, ja som štát. A môžem všetko!
  2. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť 35. „Užitoční idioti II.“
  3. Martin Bača: Polnočné matinée. 3. časť, Diváctvo
  4. Ivan Beňovič: TEMPEST: Ako sa dá cez stenu uvidieť, čo máte na obrazovke
  5. Milan Buno: Dejiny písali aj ženy, hoci na ne často zabúdame! | 7 knižných tipov
  6. Michael Achberger: Svadobná forma za 8 týždňov: krok za krokom k užšiemu pásu
  7. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (31.diel) - Železný pútnik
  8. Ernest Klotton: Slovensko podľa predstáv Roberta Fica
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 25 179
  2. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 15 778
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 12 831
  4. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 8 696
  5. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 121
  6. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 6 689
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 5 802
  8. Ján Valchár: Zaujímavé info o ruskom rafinačnom sektore 5 265
  1. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  3. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  5. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  7. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
  8. Post Bellum SK: Známi aj menej známi hrdinovia SNP
SkryťZatvoriť reklamu