SME

Autosalón Ženeva: Naša hviezda autosalónu - Alfa Romeo Giulietta

Na oslavu stého výročia založenia automobilky si Alfa nemohla vymysliet krajší darček, ako model Giulietta. Alfa je presvedčivá zvonku i zvnútra. Jednoducho je hviezda.

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Vždy keď sme obchádzali stánok Alfy Romeo, museli sme sa aspoň na chvíľu pristaviť. Tentokrát nie kvôli hosteskám ako zvyčajne, ale práve kvôli autu - novej Giuliette, z ktorej sa nám podlamovali kolená. Nástupkyňa modelu 147 je nádherná. Chlapci z Milána pripravili k storočnici Alfy Romeo skvostný darček. Interiér hýri množstvom ovládacích prvkov v novom dizajne a prezentuje ďalšiu evolúciu kvality materiálov a spracovania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Klobúk dolu pred talianskymi dizajnérmi. Nová Giulietta nič nepreháňa, napriek tomu z nej sršia emócie a dynamika. Ani samotní šéfovia talianskej automobilky netušili, keď na nátlak svojich zamestnancov zmenili názov kompaktného modelu z Milana na Giuliettu, aké správne meno mu dali. Podobne ako mystický predchodca s rovnakým menom stane sa podľa nás aj novinka rovnako vysnívaným autom všetkých motoristických nadšencov. Giulietta má veľmi reálnu šancu stať sa rovnakým hitom vo svojej triede ako Fiat 500. Sme preto zvedaví, či sa jej koncern chytí a prispôsobí tomu jej cenu.

SkryťVypnúť reklamu

Dokonalé retro

Interiér je z 80 percent kompletne nový. Mito a model 159 pripomína jedine volant, ovládač systému DNA a prístrojový panel, ktorého je trochu škoda. Keď si dali dizajnéri námahu s takmer celým kokpitom, mohli zmeniť už aj prístroje. Napriek tomu nebudete mať pocit, že toto auto parazituje na súrodencoch a už vôbec nepôsobí dojmom, že ho poznáte. Horizontálne delená palubna doska s matne lakovaným širokým ozdobným pásom v strede, imitujúcim kov, oživuje spomienky na najslávnejšiu éru prvej dámy talianskeho automobilového dizajnu.

V retro štýle navrhnutá klávesnica s kolískovými prepínačmi, mohutné otočné ovládače ventilačenej sústavy a kompletne hliníková radiaca páka s guľatou hlavicou myšlienkový návrat do minulosti ešte posilňujú. Výberom materiálov a kvalitou spracovania sa Giulietta definitívne priblížila nemeckým prémiovým značkám. Predovšetkým ovládacie prvky, ale tiež niektoré plastové panely pôsobia ešte hodnotnejším dojmom než v modeli 159.

SkryťVypnúť reklamu

Dobrý výhľad

Čelné sklo je kolmejšie a kratšie ako vo väčšine konkurentov tejto triedy. Jeho sklon pripomína BMW radu 1 a čiastočne aj Mini. Vďaka tomu konštruktéri mohli posunúť predné stĺpiky viac smerom k predným pasažierom a urobiť ich kolmejšie, čo prospelo výhľadu z auta, predovšetkým do strán. Ďalším prínosom tohto riešenia je krátka palubná doska, čo kokpitu dodáva kompaktnosť a celistvosť. Neplytvá sa priestorom pred vodičom a spolujazdcom. V interiéri chýbajú poctivé odkladacie priestory - napríklad držiaky na nápoje. Schránky vo dverách sú už tradične úzke.

Radosť v nej sedieť

Poloha za volantom je výborná. Sedí sa v optimálnej výške a sedadlá sú veľké, predovšetkým širšie než doposiaľ a so slabším bočným vedením. To však nie je na škodu, lebo pohodlnejšie sa do sedadiel usádza. Narábať s hliníkovou radiacou pákou je radosť. Radenie pokročilo o evolúciu ďalej v presnosti aj skrátení dráh v porovnaní s MiTom.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu, že Giulietta zvonka nevyzerá ako priestorový zázrak, prekvapivo pohodlne sa do nej nastupuje. Je to zásluha veľkých bočných výrezov do karosérie a nízkych prahov. Špeciálne treba vyzdvihnúť prístup na zadné sedadlá. Niektoré značky by si mohli vziať príklad, ako pohodlne sa dá nastupovať aj do športovo strihnutého auta.

Ponuka miesta pre nohy zadných pasažierov je citeľne lepšia než v predošlom modeli 147. Pasažieri budú mať trochu menej miesta než v VW Golfe alebo Octavii, ale porovnateľne s Focusom, Bravom alebo Mazdou3. Kufor má už tradične vyššiu nakladaciu hranu, kvôli tuhosti karosérie. Jeho objem 350 l neprekračuje štandard triedy.

Nová platforma

Alfa Giulietta je postavená na novej, ľahšej, ale zároveň tiež tuhšej koncernovej platforme. Vysoko pevná oceľ a hliník boli hlavným stavebným materiálom. Prepracovaná predná náprava typu McPherson bola vyladená s dôrazom na väčšiu odolnosť pri bočnom zaťažení. Zadná náprava typu Multilink navrhnutá s ohľadom na priestorovú úspornosť a dosiahnutie čo najväčieho objemu batožinového priestoru je úplne nová a má sa postarať v prvom rade o skvelú smerovú stabilitu. Nová architektúra by mala priniesť viac radosti z jazdy v podobe skvelého držania stopy a výbornej manévrovateľnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vozidlo bude štandardne vybavené systémom DNA, ktorý poznáme už z MITa. Reakcie motora, prevodovky, posilňovača riadenia, stabilizačného systému a elektronického samosvorného diferenciálu Q2 sa tak budú dať nastaviť opäť do troch režimov podľa špecifických požiadaviek vodiča - Dynamic, Normal alebo All Weather.

Iba prepĺňané motory

Na trh Giulietta vstúpi so štyrmi turbo motormi. Benzíny 1.4 TB a 1.4 TB MultiAir dosahujú výkony 88 kW/120 k a 125 kW/170 k. Z naftovej ponuky bude na výber 1.6 JTDM a 2.0 JTDM s výkonmi 77 kW/105 k a 125 kW/170 k. Oba motory pochádzajú z druhej generácie rodiny MultiJet.

Čerešničkou na torte bude špičkový model Quadrifoglio Verde poháňaný 1,8-litrovým prepĺňaným benzínovým štvorvalcom TBi s výkonom zvýšeným na 173 kW/235 k (340 Nm).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetky motory výrobca štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pre 2.0 JTDM bude ako opcia nový dvojspojkový automat. Motory spĺňajúce emisnú normu Euro 5 dostanú štandardne systém stop/štart.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 10 158
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 544
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 401
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 041
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 739
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 525
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 664
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 2 467
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Filip Svetlošák: Kopy črepov, rokokový cyklokuriér a perfektná výstava českého skla
  2. Robert Štepaník: diel 131 - pod čiarou / Končí sloboda slova pri vyjadreniach, ktoré môžu niekoho uraziť? Tak ja neviem...
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu!
  4. Andrea Podešvová: Levy či zebry? Nový narcizmus, ktorý oslavuje samotu
  5. Hana Josticova: Zabudnutá ruská invázia Ukrajiny
  6. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  7. Ernest Klotton: Čo si obliecť na portrétne fotenie
  8. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso počas Druhej svetovej vojny. Prvá časť.
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 619
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 353
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 14 507
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 285
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 138
  6. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 418
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 000
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 411
  1. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  2. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  3. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  4. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  5. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  6. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  7. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  8. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
SkryťZatvoriť reklamu