SME

Legendárna trojkolka Velorex má nástupcu. Koženku v nej nahradil laminát

Niekdajšie ľudové vozidlo určené najmä pre invalidov sa zmenilo na modernú trojkolku, ktorá má vodičovi sprostredkovať čo najviac zážitkov za volantom.

(Zdroj: new-velorex.cz)

BRATISLAVA. Malá trojkolka Velorex - vynález bratov Stránských - bola určená prevažne pre invalidov. Údajne ide o jediné vozidlo s koženkovou karosériou, homologované pre cestnú premávku.

60 rokov po predstavení pôvodného Velorexu na výstave Motosalon 2010 v Brne debutovala jeho moderná interpretácia - Velor-X-Trike. Spoločnosť Motoscoot, ktorá je autorom projektu, trojkolku následne predvedie aj na prehliadkach v Moskve, Dubaji, Los Angeles i Tokiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Laminát namiesto koženky

Moderný velorex má so svojím predchodcom spoločné iba niektoré základné črty, ako motocyklový motor umiestnený vzadu, dvojmiestnu kabínu alebo typickú splývajúcu zadnú časť. Priestorový rám nezakrýva karoséria vyrobená z koženky, ale laminát.

SkryťVypnúť reklamu

Dvojmiestny interiér, okrem iného, obsahuje športové anatomické sedadlá so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi, rádio i DVD prehrávač. Bočné dvere sa vyklápajú smerom hore podobne, ako v autách značky Lamborghini. K zaujímavostiam patrí fakt, že vývoj trojkolky trval iba pol roka.

Motor už nepochádza z Jawy

V zadnej časti prototypu vystaveného v Brne sa ukrýva zážihový štvorvalec s objemom 1,3 l, pochádzajúci z Hondy CB1300. K dispozícii majú byť aj lacnejšie verzie, vybavené agregátmi s objemami 0,75 a 1,0 l. Na opačnom konci ponuky bude stáť model Racing s odľahčeným rámom, upraveným podvozkom a motorom produkujúcim výkon 147 kW (200 k).

Nebude lacný

Z uvedeného popisu vyplýva, že Velor-X-Trike v žiadnom prípade nebude ľudovým vozidlom. Výrobca ráta so základnou cenou „najmenej“ 500 000 českých korún bez DPH, čo je v prepočte asi 19 500 eur. Prví záujemci sa vraj prihlásili ešte pred samotnou výstavnou premiérou.

SkryťVypnúť reklamu

Motoscoot nemieni spustiť hromadnú produkciu. Velor-X-Trike má vznikať na základe konkrétnych objednávok. Podľa požiadaviek zákazníka bude zvolený typ poháňacej jednotky, výbava, ale aj systém otvárania dverí. Ročne plánujú vyrobiť šesť exemplárov.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  7. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 11 990
  2. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 4 790
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 449
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 3 738
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 3 282
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 009
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 1 780
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 1 664
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch
  2. Martin Fronk: Zelené srdce Lučenca: Kde stromy šepkajú príbehy a jazierko zrkadlí sny
  3. Jozef Mačo: Mimovládka, inkluzívne riešnie a kvalita vzdelávania na poslednom mieste. Prípad Malý Lipník a iné.
  4. Ismael P. Májovský: Jeden fašistický kuchár, jeho monolitické sprisahanie a SAV
  5. Marek Strapko: Našiel sa nový nepriateľ národa - vedci
  6. Ľubica Adamková: Exekúcia očami ježka: prečo systém zlyháva a ako môže fungovať lepšie?
  7. Matej Galo: Keď odmietanie vedy dobehne svojich hrdinov
  8. Peter Juščák: Slovensko-ukrajinské porozumenie zdola
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 58 333
  2. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 24 677
  3. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 20 795
  4. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 10 022
  5. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 8 085
  6. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 7 529
  7. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 519
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 5 480
  1. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  2. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  3. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  4. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  5. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  6. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  7. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  8. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
SkryťZatvoriť reklamu