SME

Legendárna trojkolka Velorex má nástupcu. Koženku v nej nahradil laminát

Niekdajšie ľudové vozidlo určené najmä pre invalidov sa zmenilo na modernú trojkolku, ktorá má vodičovi sprostredkovať čo najviac zážitkov za volantom.

(Zdroj: new-velorex.cz)

BRATISLAVA. Malá trojkolka Velorex - vynález bratov Stránských - bola určená prevažne pre invalidov. Údajne ide o jediné vozidlo s koženkovou karosériou, homologované pre cestnú premávku.

60 rokov po predstavení pôvodného Velorexu na výstave Motosalon 2010 v Brne debutovala jeho moderná interpretácia - Velor-X-Trike. Spoločnosť Motoscoot, ktorá je autorom projektu, trojkolku následne predvedie aj na prehliadkach v Moskve, Dubaji, Los Angeles i Tokiu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Laminát namiesto koženky

Moderný velorex má so svojím predchodcom spoločné iba niektoré základné črty, ako motocyklový motor umiestnený vzadu, dvojmiestnu kabínu alebo typickú splývajúcu zadnú časť. Priestorový rám nezakrýva karoséria vyrobená z koženky, ale laminát.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dvojmiestny interiér, okrem iného, obsahuje športové anatomické sedadlá so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi, rádio i DVD prehrávač. Bočné dvere sa vyklápajú smerom hore podobne, ako v autách značky Lamborghini. K zaujímavostiam patrí fakt, že vývoj trojkolky trval iba pol roka.

Motor už nepochádza z Jawy

V zadnej časti prototypu vystaveného v Brne sa ukrýva zážihový štvorvalec s objemom 1,3 l, pochádzajúci z Hondy CB1300. K dispozícii majú byť aj lacnejšie verzie, vybavené agregátmi s objemami 0,75 a 1,0 l. Na opačnom konci ponuky bude stáť model Racing s odľahčeným rámom, upraveným podvozkom a motorom produkujúcim výkon 147 kW (200 k).

Nebude lacný

Z uvedeného popisu vyplýva, že Velor-X-Trike v žiadnom prípade nebude ľudovým vozidlom. Výrobca ráta so základnou cenou „najmenej“ 500 000 českých korún bez DPH, čo je v prepočte asi 19 500 eur. Prví záujemci sa vraj prihlásili ešte pred samotnou výstavnou premiérou.

SkryťVypnúť reklamu

Motoscoot nemieni spustiť hromadnú produkciu. Velor-X-Trike má vznikať na základe konkrétnych objednávok. Podľa požiadaviek zákazníka bude zvolený typ poháňacej jednotky, výbava, ale aj systém otvárania dverí. Ročne plánujú vyrobiť šesť exemplárov.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  3. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  4. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  5. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  8. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  1. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  2. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  3. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  4. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  5. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  6. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  7. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 878
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 464
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 584
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 4 155
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 2 980
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 2 763
  7. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny 2 475
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 412
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Matej Galo: Robert Fico, ste ako daňový vyberač bez odborných riešení!
  2. Jan Sklenar: V Japonsku sa ľudia ukláňajú. Na Slovensku sa učíme kriviť chrbticu
  3. Štefan Šturdzík: Slovenská kultúra je ako trhací kalendár.
  4. Jozef Kurty: Keď prostitútka o panenstve káže
  5. ASEKOL SK: Dušičky : Ako uctiť pamiatku zosnulých s láskou k blízkym aj k planéte
  6. Roland Vizner: Je akciový trh predražený? Sme v bubline? Praktický návod, ako merať „drahotu“ akcií a ako investovať na vrchole trhu.
  7. Zdravotní Klauni: List do neba
  8. Martin Pollák: Steblá šírej stepi
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 30 695
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 17 600
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 8 254
  4. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal. 7 019
  5. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 557
  6. Monika Albertiová: Kradol som. Pán Glück, až tak? Alebo ako sa rodí spravodlivosť v Chujave 5 519
  7. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 313
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 197
  1. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  2. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  3. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  4. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  5. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  6. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  7. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  8. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
SkryťZatvoriť reklamu