SME

Legendárna trojkolka Velorex má nástupcu. Koženku v nej nahradil laminát

Niekdajšie ľudové vozidlo určené najmä pre invalidov sa zmenilo na modernú trojkolku, ktorá má vodičovi sprostredkovať čo najviac zážitkov za volantom.

(Zdroj: new-velorex.cz)

BRATISLAVA. Malá trojkolka Velorex - vynález bratov Stránských - bola určená prevažne pre invalidov. Údajne ide o jediné vozidlo s koženkovou karosériou, homologované pre cestnú premávku.

60 rokov po predstavení pôvodného Velorexu na výstave Motosalon 2010 v Brne debutovala jeho moderná interpretácia - Velor-X-Trike. Spoločnosť Motoscoot, ktorá je autorom projektu, trojkolku následne predvedie aj na prehliadkach v Moskve, Dubaji, Los Angeles i Tokiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Laminát namiesto koženky

Moderný velorex má so svojím predchodcom spoločné iba niektoré základné črty, ako motocyklový motor umiestnený vzadu, dvojmiestnu kabínu alebo typickú splývajúcu zadnú časť. Priestorový rám nezakrýva karoséria vyrobená z koženky, ale laminát.

SkryťVypnúť reklamu

Dvojmiestny interiér, okrem iného, obsahuje športové anatomické sedadlá so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi, rádio i DVD prehrávač. Bočné dvere sa vyklápajú smerom hore podobne, ako v autách značky Lamborghini. K zaujímavostiam patrí fakt, že vývoj trojkolky trval iba pol roka.

Motor už nepochádza z Jawy

V zadnej časti prototypu vystaveného v Brne sa ukrýva zážihový štvorvalec s objemom 1,3 l, pochádzajúci z Hondy CB1300. K dispozícii majú byť aj lacnejšie verzie, vybavené agregátmi s objemami 0,75 a 1,0 l. Na opačnom konci ponuky bude stáť model Racing s odľahčeným rámom, upraveným podvozkom a motorom produkujúcim výkon 147 kW (200 k).

Nebude lacný

Z uvedeného popisu vyplýva, že Velor-X-Trike v žiadnom prípade nebude ľudovým vozidlom. Výrobca ráta so základnou cenou „najmenej“ 500 000 českých korún bez DPH, čo je v prepočte asi 19 500 eur. Prví záujemci sa vraj prihlásili ešte pred samotnou výstavnou premiérou.

SkryťVypnúť reklamu

Motoscoot nemieni spustiť hromadnú produkciu. Velor-X-Trike má vznikať na základe konkrétnych objednávok. Podľa požiadaviek zákazníka bude zvolený typ poháňacej jednotky, výbava, ale aj systém otvárania dverí. Ročne plánujú vyrobiť šesť exemplárov.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 10 158
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 544
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 401
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 041
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 739
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 525
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 664
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 2 467
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Filip Svetlošák: Kopy črepov, rokokový cyklokuriér a perfektná výstava českého skla
  2. Robert Štepaník: diel 131 - pod čiarou / Končí sloboda slova pri vyjadreniach, ktoré môžu niekoho uraziť? Tak ja neviem...
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu!
  4. Andrea Podešvová: Levy či zebry? Nový narcizmus, ktorý oslavuje samotu
  5. Hana Josticova: Zabudnutá ruská invázia Ukrajiny
  6. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  7. Ernest Klotton: Čo si obliecť na portrétne fotenie
  8. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso počas Druhej svetovej vojny. Prvá časť.
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 619
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 353
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 14 507
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 285
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 138
  6. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 418
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 000
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 411
  1. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  2. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  3. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  4. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  5. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  6. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  7. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  8. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
SkryťZatvoriť reklamu